Ik ben momenteel dmv eigen berekening 6w5d zwanger en had gisteren de 1e echo ivm herhaaldelijke miskramen. Ik heb wel al 3 gezonde kindjes. Ze zagen een vruchtzakje en dooierzak en mogelijk een klein vruchtje zonder hartactie. Het beeld paste het best bij 5.5 week a 6 weken. Ik ben vrijwel zeker van mn eisprong omdat ik die elke maand voel en nooit een cyclus langer dan 28 dagen heb gehad (normaal 26 dagen). Laatste menstruatie begon op 25 oktober. Iemand ervaring hiermee? En ging het toen wel goed of was dit meteen foute boel? Ik heb sinds 2 dagen last van af en toe misselijkheid maar veel minder erg als vorige zwangerschappen dus dat stelt niet echt gerust.
Bij m’n vorige zwangerschap ook teruggezet. Dacht rond de 7 weken zijn, bleek op de echo pas 5.6 te zijn met vruchtje en traag kloppend hartje. Normaal ook hele gemiddelde en regelmatige cyclussen, maar ik heb blijkbaar die ronde een hele late eisprong gehad en dus een langere cyclus. Een lange cyclus kan dus ineens voorkomen. Die zwangerschap is ook helemaal goed gegaan, ze is toen gezond en wel geboren met 39+4 weken.
Goed om te horen. Ze konden het vruchtje niet goed zien en er was nog geen hartactie. Nog 1 week wachten tot de volgende echo zo spannend.
Aaah spannende tijd voor jullie! Ik hoop dat je volgende echo goed nieuws krijgt! Hopelijk vliegt die week snel voorbij.
Het kan twee kanten op. Of je ei is toch later geweest, of het is idd foute boel. Ik heb een miskraam gehad in aug 2018. Toen met de eerste echo 6+5 (redelijk zeker door regelmatige cyclus en ovulatietesten) zagen ze een vruchtje van 5 nogwat met zeer trage hartactie (wel twijfel daarover) en toen twee weken later was er helaas amper meer wat te zien. Ik hoop dat je bij de volgende echo goed nieuws krijgt. Maar helaas is een week minder ver zijn vaak geen goed nieuws. Sterkte als het mis is. Maar eerst duim ik nog even door dat het toch goed is.
Ja bedankt! Ik heb al 3x eerder een vroege miskraam gehad dus weet wat het is. Maar goed die onzekerheid is echt killing vaak....
Je eerste echo is erg vroeg, dus met meten echt millimeter werk. Het kan best dat je minder ver bent mar het kan ook zo zijn dat bij de volgende echo je weer vooruit wordt gezet omdat de baby een stuk groter is dus makkelijker te meten.