Groeiecho korte bovenbenen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lora1821, 7 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lora1821

Lora1821 Nieuw lid

7 dec 2020
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allen,

Ik ben nieuw hier en zal mij even voorstellen: Lora en ben nu 28 weken zwanger van ons 3de wonder!

Recent een groeiecho gehad en daaruit bleek (na 3 metingen) dat de bovenbenen ongeveer 2 weken ''achter liggen" op groei.
    Volgens de echocopiste was dit gewoon nog net binnen de curve en er is niets aan de hand.....
    máár na deze ontdekking vroeg ze: heb je de NIPT test gedaan en was de uitslag goed?
    Waarop ik vroeg: waarom vraagt u dat? waarop ze antwoordde: oh gewoon interesse....

Door die vraag van haar over de NIPT ben ik mij eigenlijk zorgen gaan maken en ook gaan googlen!

Ik ben nu bang dat er iets is... complicaties of down?

Wie heeft ook tijdens de zwangerschap soortgelijks gehad?

Alvast bedankt.

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn kinderen hebben ook korte bovenbenen, die hebben ze van hun vader.

Neven van mij zijn jarenlang gecontroleerd op een waterhoofd (inmiddels 40 plussers, dus ver terug), totdat een arts zich realiseerde dat hun vader ook een groot hoofd heeft.

Iedere familie heeft wel iets.

Bespreek het met je verloskundige, die kan je vast gerust stellen.

En verder, wat een domme echoscopiste. Ik zou dit ook zeker terugkoppelen aan je verloskundige, dat zij haar erop kan aanspreken. Beslist niet netjes van haar om het zo te brengen en je zo ongerust te maken.

3. Chrystal86

Chrystal86 Bekend lid

13 mei 2020
    618
    672
    93
    Vrouw
    Bij mijn dochter hebben ze bij de groeiecho ook gezegd dat haar beentjes wat korter waren, toen hebben ze wel vermeld dat dat op een afwijking kon wijzen maar dat hoefde niet zo te zijn.
    De kans dat het wel goed was zou groter zijn dan dat het niet goed was.
    Wij hebben toen geen aanvullende testen gedaan want is 4,5 jaar geleden en toen was de nipt test er nog niet en de vruchtwaterpunctie had ik bewust niet voor gekozen.

Uiteindelijk was bij onze dochter alles goed ze hebben later wel nog een keer gemeten gewoon bij de verloskundige en toen was het verschil al minder groot.

4. Koffiepot

Koffiepot Actief lid

15 okt 2020
    104
    88
    28
    Vrouw
    Mijn oudste had tijdens groeiechos ook altijd te korte benen.
    Nu is ze 12 en hebben dr broeken een maat kleiner als de bovenkleren.
    Bij ons ook een familiekwaal.
    Bij mn huidige kindje groeit alles wel op schema

5. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    Mijn beide jongens hadden op de echo's korte bovenbenen. De opa's hebben dat ook. Hier dus ook een familie ding. En ja je ziet nu ook dat ze in verhouding een wat langer bovenlijf hebben. Maar zoveel mensen hebben dat.

6. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Mijn oudste had dat ook, hij is nu verder “gemiddeld”.

Wel vervelend en onprofessioneel van die echoscopiste. Ik zou het overleggen met je eigen vk en vragen om extra groeiecho, alleen al voor je eigen geruststelling.

7. sannekrul

sannekrul Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.542
    1.106
    113
    Vrouw
    No worries hier liepen 2,5 tot 3 weken VOOR.. 2 weken achter maakt helemaal niks uit

Deel Deze Pagina