Meteen beginnen aan IVF of altijd een wachtlijst?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mamavanbo, 12 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    Ben hier compleet nieuw in.
    We willen heel graag voor een 5de kindje gaan, maar dit zal via IVF moeten.
    Dat zou mijn eerste keer zijn. Waarom de IVF moet is geweten bij de gyn.

Nu is mijn vraag of er altijd wachtlijsten zijn, of je altijd moet beginnen met de pil of dergelijke?
    Bedoel dus, ik heb een zeer regelmatige cyclus en weet perfect wanneer ongi komt, wanneer eisprong. Kan het dan ook dat ze daa meteen op verder gaan?
    Bij wijze van spreken, meteen beginnen bij eerst volgende ongi?

Sorry voor de vragen, maar wil al wat info inwinnen.

2. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Dat ligt helemaal aan het zkh waar je loopt. Bij ons ga je eerst langs de gynaecoloog en die verwijst je naar de fertiliteitspoli. Hier heb je dan weer een afspraak waar wordt besproken hoe of wat en dan kan het zijn mocht IVF de enige optie dat je gelijk door mag. Er zit bij ons altijd wel een maand tussen vanwege het verplicht bloed werk.

Je moet rekenen dat je niet gelijk kan beginnen. De mmm zit vol met wachten.

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik heb ook een tijdje moeten wachten voor beide pogingen, ik denk toch wel een maand of twee. Toen ik eenmaal mocht beginnen moest ik eerst ook nog een poosje aan de pil, zodat ze alles zo goed mogelijk konden plannen. In de mmm moet je inderdaad heel veel wachten helaas... Sterkte!

4. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Wij hadden ons eerste gesprek in juni en zijn pas 3 cycli later gestart. Zitten er nu middenin. Wij hebben wel het korte protocol , dat wil zeggen stimulatie start op dag 3 van je cyclus, geen pil en ik had op dag 14 al de punctie. Geen idee waarom de een het korte en de andere het lange protocol krijgt.

Er zit veel verschil tussen de klinieken heb ik al gemerkt. Ook met medicijngebruik. Maar die 2/3 maanden opstart heb je wel nodig.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Niet in alle ziekenhuizen zijn wachtlijsten.

Maar je kunt nooit meteen zomaar beginnen. Er moeten voorbereidende onderzoeken worden gedaan (echo, zaadonderzoek, bewerkingstesten, bloedonderzoek). Pas als die klaar zijn mag je van start. En IVF gebeurt ook niet in eigen cyclus, dus je moet van tevoren vaak aan de pil, daarna medicijnen om de boel plat te leggen en dan hormoonmedicijnen om de groei van eicellen te stimuleren. Er komt dus een hoop bij kijken.

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    In het UMCG doen ze wel IVF in eigen cyclus. Ik heb dit zelf niet gedaan, maar een goede vriendin van mij wel.

7. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    Bedankt iedereen.

Hoop dat ik niemand kwets, omdat ik al 4 kinderen heb en de 5de met IVF zou moeten.

Ik moet alleen de moed vinden om te bellen naar de gyn om te starten.

8. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    Indd in eigen cyclus bestaat ook.
    De kans op slagen is dan wel kleiner maar het kan indd wel.
    Rijo is dat bij je vriendin gelukt?

9. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    #9 kaaskroketje, 12 sep 2014
    Laatst bewerkt: 12 sep 2014
    Vriendin van mij heeft ook ivf gehad voor haar 4de na sterlisatie .
    dit hebben ze wel via hormonen gedaan maar is wel meteen kunnen beginnen , geloof dat ze in de helft van haar cyclus zat en de info kreeg en de onderzoeken en 2weken nadien direct begon . Nu woon ik en zij wel in belgie misschien is dat anders ?
    Maar ik ken vind niet dat je je moet schamen hoor als je kinderwens nog niet vervuld is mag je toh gewoon nog verder ? Of het nu wel of niet natuurlijk is .

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik weet dat IVF en ICSI in eigen cyclus bestaan. Maar dat wordt maar in iets van twee ziekenhuizen in Nederland gedaan. En dan moet je aan strenge voorwaarden voldoen. Een normale standaard IVF/ICSI is niet in eigen cyclus.

11. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    Heb hetzelfde verhaal hier, ook gesteriliseerd maar dan na de 4de.
    En woon ook in België.
    Waar woont je vriendin ergens? Ik in de kempen.

12. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Zij provincie antwerpen
    de ivf is in uz jette gebeurt .
    als je wil kan ik altijd eens vragen welke prof ze had ?
    Oja zij had bij de pick up 1 eitje en was meteen raak trouwens , ze is intussen bevallen van haar 4de .
    ik herken je van vroeger , kan dat ? Je had eens een topic geopend erover kan dat ?

13. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    Dat kan heel zeker ja ;)
    Is niet de eerste keer dat ik er iets over neer zet.
    We zijn ondertussen al bijna 2j verder dus :) het gevoel gaat niet weg dus voor mij een teken dat ik er wel voor moet gaan. Anders heb ik heel mijn leven spijt.

Heeft ze dan ivf gedaan in haar eigen cyclus?
    Wat geweldig zeg dat het bij de eerste keer al raak was. Dat verwacht mijn gyn hier ook wel.

Zit ook in de provincie Antwerpen. Mijn gyn zei dat ze ons heel graag wilt begeleiden. Maar weet niet met welk ziekenhuis ze samenwerkt. Of dat het gewoon in ons vertrouwde ziekenhuis kan of niet.

14. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Zij had prof , tournay en nadien prof camus , die hebben de cclus en ivf begeleid , na de eerste echo is ze naar haar plaatstelijke gyn gegaan .

ivf in eigen cyclus
    hormonen waren , menopur , pregnyl , utrogestan , puregon .
    ze is heel goed begeleid , heeft dvds meegekrgen om haar te helpen , boekjes met uitleg en heel vriendelijl behandeld .
    als je nog iets wil weten pb maar dan vraag ik het wel ;)

15. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    oh dank je wel!!
    echt super van je!

16. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Oja blijkbaar raden ze nu aan na sterlisatie via ivf te doen , haar was echt afgeradzn om een herstel operatie , et komt dus wel vaker voor dan je denkt ;) als het is wat jullie willen zeg ik ga ervoor !!!

17. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    Hersteloperatie is ook niet mogelijk vrees ik.
    Maar heb er heel veel voor over.

18. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Komt goed hoor de eerste stap is natuurlijk afspraken maken !
    Je mag mij altijd pben ik weet dat het hegtig kan zijn maar het is het wel waard , als daarmee je droom uit kan komen ;)

19. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    Heeft ze ook allemaal keizersnedes gehad?
    Je mag het antwoord ook pmen :)

20. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Nee, het is helaas alle zes keer niet gelukt... :(

Deel Deze Pagina