wanneer weer naar een feestje?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Daantje57, 21 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hallo Allemaal!

Zoals jullie in mijn banner kunnen zien ben ik nog niet bevallen... Ik hoop dat het snel gaat gebeuren, maar het kan natuurlijk ook nog drie weken duren.

Nu had ik een vraagje aan de ervarene onder ons.

25 augustus wordt er een vrijgezellenfeest georganiseerd voor mijn schoonzusje. Ik wil hier graag heen, maar heb voor de zekerheid gezegd dat ik waarschijnlijk maar een deel van het programma kan meedoen (bijv. alleen die avond mee gaan uit eten).

In het slechtste geval ben ik twee weken ervoor bevallen. Denken jullie dat het realistisch is dat ik dan al een avond uit eten ga zonder de kleine en zonder mijn man? ...

Bedankt, groetjes. Daantje57

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ligt ook een beetje aan je bevalling denk ik..

Ik kon na 2 weken nog amper zitten ds uit eten was dan echt niet aan mij besteed.. Kijk hoe je je voelt zou ik zeggen en beslis dan pas

3. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Als je je goed voelt en je hebt er geen probleem mee om je kleine een avondje alleen te laten (alleen kun je het trouwens niet noemen want je man is er toch ook?) zou ik zeggen: waarom niet? :) Tis niet dat je een heel weekend weg bent ofzo dus een avondje vind ik gewoon kunnen hoor!
    Maar ik denk dat je eerst maar eens even moet afwachten totdat je bevallen bent. Misschien duurt het nog wel even voordat je je goed genoeg voelt om weg te gaan. En misschien kun je het dan nog wel niet over je hart verkrijgen om je kleine "alleen" te laten. Zou dus gewoon tegen die tijd gaan kijken wat je wil!

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou ook kijken hoe je je voelt. Neem aan dat ze wel begrijpt dat je nu nog niet kunt voorspellen hoe je er over een maandje bijloopt.

Zelf voelde ik me na beide bevallingen prima en was tweemaal na 6 dagen gewoon op pad. Wel een avondje met baby erbij, want met de borstvoeding om de paar uur trok ik het nog niet zo lang zonder ze (en kolven deed ik nog niet) ;)

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.989
    113
    Mijn kleine meid is nu ruim 7 weken oud en wat mijn 'grootste' probleem is als ik een avond weg wil is dat ze juist 's avonds graag bij me wil zitten en vaak wil drinken (bv).... als dat niet kan dan wordt ze heel boos/verdrietig en kan dan enorm krijsen en huilen..
    Laatst hadden we buurt bbq en mijn ouders pasten op. Het was 200 m verderop dus ik ben heen en weer geweest om te voeden, maar tussendoor was ze steeds aan het huilen, dit doet ze vaak 's avonds maar als ik er niet ben is het een stukkie erger..
    Dus hoewel ik mezelf al weken fit genoeg voel om een avondje weg... voelt het niet prettig als ik weet dat de kleine daar erg overstuur van raakt..

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    mijn dochter is 1 jaar en ben ene keer een uurtje weggegaan zonder haar. mijn ding is het niet. ik weiger zelfs naar personeelsfeest te gaan omdat dochter niet mee mag.

dus je moet 1 zien hoe je je voelt en 2 of je het emotioneel ziet zitten. dus ik zou wachten tot je bevallen bent. ik denk niet dat je je kindje zelf al gaat willen ' achterlaten' als het maar twee weken oud is, maar dat weet je pas na je bevalling

succes

7. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Onze man is nu 6 weken, en kan het niet over m'n hart verkrijgen hem alleen te laten. Hier ook s avonds veel willen drinken, huilen, kan ik het kleine mannetje ook niet aan doen om er niet te zijn. Nou moet ik wel zeggen dat ik de eerste maand bezoek al vreselijk vermoeiend vond, laat staan zelf weg te gaan. Ik wilde alleen maar met m'n zoon bezig zijn. Ik begin nu pas weer een beetje interesse te hebben in andere dingen. Maar goed, dat ben ik :D is voor iedereen anders natuurlijk.

8. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik vind dat het wel kan. Je zegt in het slechtste geval is het twee weken na de bevalling. Als je dan alleen het avondprogramma meedoet moet dat kunnen lijkt mij. Ligt er natuurlijk aan hoe je je voelt en of je inderdaad je kleintje kunt missen. Ik zou gewoon gaan, het is dan ook heerlijk om er even tussenuit te gaan. Ik deed dat met drie weken, was een etentje met collega's van mijn man. Ik zat toen ook met borstvoeding maar had genoeg afgekolfd.

Alvast veel plezier en hopelijk beval je snel en voorspoedig!

9. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    als je je ok voelt verder zou het wel moeten kunnen alleen ligt het er helemaal aan hoe jij je voelt natuurlijk..

ik had een week of 8 na de bevalling een vrijgezellenfeest en had nog zoveel rugpijn en wilde mijn dochter ook echt niet de hele dag missen dat ik niet ben gegaan.. ik voelde me dus niet goed genoeg.. maar dat is voor iedereen anders kun jij alleen zelf bepalen dan denk ik...

10. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    bedankt voor de reacties allemaal,

ik zal het inderdaad moeten afwachten, ik was gewoon benieuwd hoe jullie het inschatten... ik ga zelf ook borstvoeding geven, dus ik ben benieuwd of en hoe het dan gaat, maar we zullen het zien :).

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik was er persoonlijk na twee weken nog niet aan toe, emotioneel en lichamelijk niet. Ik ben voor het eerst een avond weggeweest 6 weken na de bevalling en daar was ik emotioneel gezien echt aan toe (ff er uit, ff lol trappen met vrienden :)) maar lichamelijk niet (wat heb ik die avond/nacht een pijn gehad aan m'n bekken).

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Na twee weken was ik er nog niet aan toe (nog herstellende van de bevalling) maar na 4 weken kon ik het wel hoor. Heerlijk avondje weg geweest (etentje van afscheid nemende collega dus ongeveer hetzelfde). Kleine was dan ook erg rustig hoor id avond en mijn man redde zich er prima mee.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zou ik wel een avondje weg kunnen maar ga niet zonder kleine weg. Hier t 1e deel van de avond clusteren.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.430
    36.315
    113
    Ik had het zelf niet gekund, maar heb ook een keizersnede gehad. Verder wordt het afgeraden om voor de vier werken een flesjes te geven bij borstvoeding, dus dat zou wat mij betreft ook niet kunnen.

15. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Na mijn eerste bevalling had ik echt nog niet na twee weken een avond weg gekunt (kon nauwelijks mijn bed uitkomen), na de tweede bevalling was het niet zo'n probleem geweest, ware het niet dat ik mijn twee weken oud zoontje nog echt niet thuis kon laten.

Heb zelf over 2 weken een feestje en ga dan (waarschijnlijk samen met de jongste) ook alleen naar het etentje aangezien ik het nog rustig aan moet doen en het dagprogramma erg actief is (en ik ook borstvoeding geef).

16. Bri

Bri Niet meer actief

Na 2 weken had ik er niet aan moeten denken. De bv liep wel, maar nog helemaal niet stabiel natuurlijk. Dat maakte het erg onhandig om zolang van m'n kind gescheiden te zijn. Bij de eerste had ik het ook emotioneel niet gekund, ik liep toen al met buikpijn toen ik mijn 4 weken oude zoontje een uur bij m'n moeder had 'gestald' om even naar het tuincentrum te kunnen.
    Qua herstel van de bevalling had het volgens mij wel gekund, maar in de andere opzichten niet.

Toen de jongste 2 mnd oud was, ben ik naar een trouwfeest geweest terwijl zij bij de oppas was. Dat ging wel. Had alleen beter wel een kolfapparaat mee kunnen nemen, want m'n pads raakten nogal doorweekt...

17. giraf

giraf Niet meer actief

Lichamelijk had het makkelijk gekund bij mij, ik was na 1 dag alweer helemaal fit en op de been... maar emotioneel gezien echt niet.
    Ik heb de eerste weken mijn kinderen nog geen minuut kunnen missen, ook niet als ik wist dat ze het goed hadden (hebben) bij mijn man :)

18. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik ben 2,5 week na de bevalling naar een vrijgezellenfeestje geweest. Een deel dan, ook het etentje. Dat was volgens mij van 6 tot 10 uur.
    Het was wel zwaar vond ik, erg moe nog en had net besloten te stoppen met borstvoeding dus vol emoties daarover en kon daar niet kolven ( of moet zeggen dat wilde ik zelf niet ;)).
    Maar ik vind het erg belangrijk om ook dingen voor mezelf te doen plus het feit dat een vrijgezellenfeestje niet zomaar elke dag is.
    Was wel blij toen ik naar huis kon hoor;). Maar het kan dus wel

Deel Deze Pagina