Sluitlaken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pim, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wie heeft er ervaring met een sluitlaken? Mijn moeder had het er dit weekend overen zij heeft het heel fijngevonden. Is dat nog iets van deze tijd of niet?

Pim

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb er laatst iets over gelezen. Het bestaat dus nog wel. Ik zit er ook aan te denken om het te gaan gebruiken.

3. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Is gewéldig zo'n ding echt een aanrader, ik heb het bij de 2de gebruikt bij de eerste waren ze nog niet te krijgen (heb me rot gezocht) Dus geimproviseerd maar dat is niet te vergelijken met een echt sluitlaken een hele verademing na de bevalling lekker doen!

4. Niet meer actief

kan iemand mij uitleggen wat het precies is?
    heb er echt nooit van gehoord

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    waar kun je ze kopen???

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Moontje, dat is een soort lap, die je helemaal strak insnoert. Hierdoor komen ook je buikspieren weer eerder terug op de goede plaats. Volgens mij waren er nog meer voordelen, maar die weet ik even niet meer uit mijn hoofd.

7. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Het ondersteunt je buikspieren is de eerste tijd wel prettig want die hangen er maar wat bij. Veel mensen denken dat het juist niet goed is voor de spieren daarom is het sluitlaken uit de gratie geraakt maar dat is dus onzin je buikspieren doen de eerste tijd toch nog niet mee.
    Verder is het goed voor je bekken vooral als je bekkenpijn hebt gehad tijdens je zwangerschap is het goed om dan een sluitlaken te gebruiken.

Maar vooral voelt het gewoon heerlijk je wordt als het ware weer in je lijf gesnoerd zeg maar.

hier kun je meer info vinden, zien hoe het eruitziet en bestellen.

8. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    mijn moeder had het er ook over toen ik net bevallen was. Ze vertelde dat ze het zelf heerlijk vond.
    Toch iets om te onthouden!!
    Maar kan je die zelf aandoen?

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij wel. Op het plaatje zitten de knopen aan de voorkant.

10. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    hihi ja keek net op de site, heb hem toegevoegd aan de favorieten, altijd makkelijk

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Zou het ook wat zijn om in de zomer te dragen? Ik ben nl in aug. uitgerekent!

12. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ja, waarom niet. Het is niet zo heel groot, dus ik denk niet dat het echt te warm is.

13. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik zie net dat ze ook een speciale 'zomer-editie' hebben. ;)

14. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Het is dus ook nog wel van deze tijd. Ik ga wel eens op marktplaats kijken of ze 2e hands aangeboden worden.

Pim

15. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    HEt is het fijnste als de kraamzorg of vk het sluitlaken bij je omdoet die kan dat toch iets strakker aantrekken. Bespreek het met je kraamzorginstelling of ze er ervaring mee hebben, toen ik de vorige keer beviel had mijn nog erg jonge kraamverzorgster net een cursus gehad in sluitlakenknopen, dus als het goed is kan je kraamzorg het wel. Het is nogal ingewikkeld om het voor het eerst te doen en oefenen kun je het niet. Maar later kun je het zelf ook wel.

Ik heb dan nog een tip ik had bij de bevalling een oudere kraamverzorgster en die had een truukje dat ze vroeger deden. Het is namelijk lastig om een onderbroek onder het laken te dragen dan verschuift je sluitlaken elke keer als je naar de wc moet. Zij deed een hydrofiele luier opgevouwen tussen mijn benen de achterkant met een veiligheidsspeld vast aan de onderkant van het sluitlaken erin legde ze uiteraard een kraamverband en de voorkant van de hydrofiele luier maakte ze met een veiligheidsspeld vast aan de voorkant, hoop dat het duidelijk is. Dan hoef je bij toiletbezoek alleen de voorkant los te maken.

16. Niet meer actief

dus een soort luiereffect heb je dan toch? als ikhet goed begrijp

17. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Maar zo'n sluitlaken..ziet er zo ingewikkeld uit...waarom al dat gerijg enzo....bestaat er niet iets nieuwers zonder al die knopen enzo met hetzelfde effect? of hebben die knopen een bepaald doel?

18. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Er zijn wel nieuwere dingen op de markt met klitteband enz maar ik vertrouw toch meer op deze heb het idee dat die andere niet zo strak komen te zitten en niet lekker zitten of zo. Maar volgens mij staat op die site ook een "modern"ding hoor.

Deel Deze Pagina