Cyclus na curettage

Discussion in 'Miskraam' started by Teapot, Nov 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Teapot

Teapot Actief lid

Sep 3, 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Ik ben 31 november gecuretteerd na mijn tweede miskraam. Nu heb ik precies twee weken na de miskraam heel duidelijk mijn eisprong gevoeld. Nu is het 15 dagen na de eisprong en ben ik nog niet ongesteld. Ik maak me erg zorgen, ik heb af en toe wel pijn in mijn baarmoeder (sinds donderdag), maar nog steeds geen bloed. Ik ben heel bang dat de curettage heeft gezorgd voor verklevingen en dat ik daardoor niet ongesteld wordt. Kan iemand hier iets over zeggen? Ik weet ook niet zo goed wie ik zou moeten bellen (huisarts of afdeling gynaecologie in het ziekenhuis?) en ik denk ook dat die nog niets gaan controleren aangezien de curettage nog maar iets meer dan vier weken geleden is. Ik weet 100 procent zeker dat ik niet zwanger ben (we hebben geen onbeschermde seks gehad en heb gister voor de zekerheid toch nog getest, dit was de eerste test na de curettage die helemaal wit was).

Ik ben echt zo onzeker, twee miskramen hakken er erg in en ik ben bang voor nog meer ellende....

Alvast bedankt voor je reactie.

Liefs,

Teapot

2. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Wat vervelend dat je je zo onzeker voelt.
    Maar ik lees wel vaker dat iemand een paar weken na een curretage soms nog wat buikpijn heeft. Dus probeer niet meteen vervelende dingen in je hoofd te halen dat er iets mis zou zijn. Ik zou maandag even het ziekenhuis bellen en desnoods vragen of het mogelijk is te kijken of het mogelijk is te kijken of alles er goed uitziet, al is het maar om jou gerust te stellen.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Ik snap je onzekerheid heel erg. Heb 18-09 een curretage gehad en nog steeds niet ongesteld geweest. Mijn huisarts doet het af als normaal masr heb t gevoel dat de onzekerheid me vreselijk in zijn grip heeft... Morgen bel ik gewoon het ziekenhuis..

Een belletje kan nooit geen kwaad. Sterkte met de verwerking van je mk.

4. Teapot

Teapot Actief lid

Sep 3, 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hey meiden, bedankt voor jullie reactie!

Wat mij vooral bang maakt is dat ik als sinds donderdagavond menstruatiepijn heb. Precies op de dagen dat ik verwachtte ongesteld te worden. Ik ga morgen de afdeling gynaecologie bellen in het ziekenhuis. Maar ik ben bang dat ze wat ik voel niet serieus nemen en dat ze zeggen dat ik gewoon moet wachten.

@Kimmartijn, goed dat jij ook het ziekenhuis gaat bellen! Het wordt nu behoorlijk lang toch? Ik wil zelf zo graag weer proberen om zwanger te worden. Daarom vind ik het nog weer extra moeilijk dat ik niet ongesteld word. Dit versterkt alle emoties ik door de miskraam kreeg weer. Erg irritant. Hoe gaat het verder met jou? Ik merk dat ik door de pijn er dit hele weekend mee bezig ben, heb niks nuttigs gedaan dit weekend :S

5. LianneE

LianneE Niet meer actief

He, wat vervelend dat het mis is gegaan al 2x. Ik neem aan dat je 31 oktober bedoelt? (er staat november). Het is wel normaal dat het langer duurt. Mijn 1e menstruatie kwam na 35 dagen (en had ook buikpijn etc.) en de 2e toen na 19..(super kort dus opeens) was toen ook heel erg gestresst maar de ronde erna was gelukkig weer 26! ik zou indd even het ziekenhuis/huisarts bellen, hopelijk kunnen ze je wat geruststellen!

Sterkte!

6. Teapot

Teapot Actief lid

Sep 3, 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Ik bedoel inderdaad 31 oktober :) Ik weet helaas niet hoe ik het bericht aan kan passen. :)

Lianne, heb jij in die eerste cyclus ook een eisprong gehad? Want ik had twee weken na de curettage wel een eisprong, had getest en heb hem ook gevoeld.

7. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik heb heel eerlijk gezegd geen idee, ik vermoed van wel. Ik gebruikte voor de misgelopen zwangerschap geen ovu-testen en daarna dus ook niet. Ik had wel een licht positieve zw-test op dag 35 en toen die dag weer ongesteld geworden, was heel licht (denk dus voor NOD al mis gegaan) maar daardoor denk ik wel een ei. Ik denk die 2e ronde van 19 dagen geen ei (die was ook raar en heel zware menstruatie). Afgelopen ronde voor het eerst ovu-testen en toen dus op dag 15 een ei en na 26 dagen ongesteld. Deze ronde (zit nu op CD14) geen ovu-testen, ben net op vakantie geweest en had ze niet meegenomen :)

kortom: ook hier lijkt het nog niet echt ergens op :) maar ik denk dat het wel goed komt.. sommige mensen hebben 3 maanden nodig om alle hormonen weer op de rit te krijgen, sommige korter.

8. Teapot

Teapot Actief lid

Sep 3, 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb gebeld naar het ziekenhuis en vertelt wat mijn klachten zijn en mag vandaag nog langs komen. Ben erg benieuwd en gespannen. Ik moet er om 14.30 zijn...

9. LianneE

LianneE Niet meer actief

Goed zo. fijn dat je snel mag langskomen. Sterkte vast!! Laat je even weten hoe het is afgelopen?

10. Teapot

Teapot Actief lid

Sep 3, 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben weer thuis! De gynaecoloog zag geen reden tot zorgen. Ze heeft een echo gemaakt. Ze zag wel een vochtblaasje bij één van m'n eierstokken. Ze kon zo niet zeggen wat dat was. Ik moet volgende week terug komen voor een echo. Echt heel fijn. Ze hebben ook bloed geprikt op HCG voor het geval het blaasje een beginnende zwangerschap is.

Het was zo fijn om serieus genomen te worden! Echte hulde voor deze gyn!

11. LianneE

LianneE Niet meer actief

12. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Fijn! Hier zit ik op dag 46 na curretage en nog niks van een menstruatie gespot.. wel zag ze tijdens de echo een flinke baarmoederslijm zitte .met dikte van 11 mm (al heb ik geen ideeee wat dat inhoud:D) ze verwacht dat ik.binnen nu en 2 weken iets ga merken dus we wachten af. Vanavond maar voor t eerst weer onbeschermd geklust wie weet..

Sterkte en wel spannend wie weet gewoon alweer zwanger!!

13. Teapot

Teapot Actief lid

Sep 3, 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    @aapie na mijn eerste miskraam had ik ook snel weer baarmoederslijmvlies dat 1 cm dik was, een paar dagen daarna kwam mijn eisprong. Succes!

14. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Fijn dat je zo snel langs kon komen!

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Heb vandaag de gyn zelf aan de telefoon gehad. Hij gaf meteen aan dat we een afspraak op de poli moesten maken...
    Dat gedaan en kan pas volgende week dinsdag terecht. Sinterklaasweekend...

16. Teapot

Teapot Actief lid

Sep 3, 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hey Kimmartijn, ben je al in het ziekenhuis geweest?

17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Sorry niet meer gereageerd. Had voor vanmiddag een afspraak bij de gyn. Maar in t weekend ongesteld geworden dus afspraak afgebeld. Ik ga deze mand wel aan de slag met Ovu testen iom de gyn. Als cyclus deze ronde nog niet normaal is meteen weer bellen..

18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Maar heb je de bloeduitslagen al?

Ik kan ook niet wachten tot ik weer zwanger ben.. Vreselijk nu de onzekerheid

19. Teapot

Teapot Actief lid

Sep 3, 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Fijn dat je weer ongesteld bent geworden! Kun je in ieder geval vooruit kijken.

Bij mij is twee keer geprikt op HCG, vorige week en deze week. Vorige week was het 5.2 deze week 0. Dus gyn hoopt dat cyclus nu gaat komen en ik moet dus nu nog een maand wachten. Ik ben sinds gister ovulatietesten gaan doen. Ik hoop m'n eisprong te vinden zodat we wellicht deze maand nog kunnen proberen weer zwanger te worden. Het gemis is namelijk zo groot! Iedereen om me heen blijft wel zwanger en ik vind het echt moeilijk om al die dikke buiken te zien. Ik had zelf ook al best ver zwanger kunnen zijn namelijk :(

Share This Page