Hoi ik ben Dide en nieuw hier. 25 jaar na 9 jaar pilgebruik samen besloten om voor een kindje gaan. Mei 2015 gestopt. Het duurde wel even voor ik een keer ongesteld werd 18 weken om precies te zijn ( maar hier had ik duidelijk rekening mee gehouden) Daarna duurde het 57 dagen (8weken) en de laatste keer op eerste kerstdag onverwacht 39 dagen (5 1/2weken) Het lijkt er dus op dat mijn cyclussen minder lang worden wie heeft hier nog meer ervaringen mee? let wel goed op mijn lijf en hou in mijn agenda bij als ik symptomen heb zoals pijnlijke borsten buikpijn enz. Ben er niet te veel mee bezig want weet dat je het beter los kan laten maar soms maakt het me wel ongerust die onregelmatige cyclussen Graag zou ik jullie ervaringen willen horen Bedankt alvast groetjes Dide
Ik ben nu precies een jaar gestopt met de pil en mijn cyclus is nog steeds erg onregelmatig. 34-39-61-48-32 bijv. (weet het even niet uit mijn hoofd). Om deze reden gebruik ik nu ovulatietesten.
Oké ja heb ook wel paar keer ovulatie testen gebruikt 1 x eisprong gevonden maar daarna gewoon ongesteld geworden... Hoelang gebruik jij ovu test? Paar dagen achter elkaar of paar weken zelfs?
Hier weer gestopt na 6 maanden pilgebruik en zie mijn onderschrift. Ben al bij de gyn geweest en moet bloedprikken als ik ongesteld word om te kijken hoe het zit met me hormonen en me schildklier is langzamer gaan werken dus dat kan er ook mee te maken hebben. Nu al 3 dagen aan het licht bruin verlies en mijn nod weet ik dus niet precies. We wachten het af
Oké ik zie het bij jullie ja... Ik ben benieuwd of het bij mij wat stabieler gaat worden. Wil wel gewoon het jaar afmaken en tot mei wachten denk datje lichaam daar toch wel de tijd voor moet geven toch? heb nu wel het gevoel dat ik binnen nu en paar dagen ongesteld ga worden heb krampjes in mijn baarmoeder. En sinds gister sterkend ruikend urine dus dat is iets nieuws voor mij! Succes jullie!!
Hoi hoi, ik heb vandaag mn bloeduitslag gehad negatief.ben nu al 16dagen ovrr tijd. maandag afspraak dokter heb altijd gewoon vast ritme in cyclus. Vocht kwam uit mn borsten. Iemand ervaring?
Ik ben vrij snel na mijn ongesteldheid gaan testen, omdat ik dus geen idee had van mijn cyclus. Elke dag getest, tot hij knalde!
Lastig dat het zo onregelmatig is, is het een idee voor jou om te temperaturen? Op deze manier kan je er ook achter komen wanneer je ei springt en wanneer. Mocht je over 3 maanden naar de dokter willen heb je je alvast voorbereid!
Inderdaad, temperaturen! Geeft enigszins inzicht en de huisarts vraagt ernaar. Hopelijk geen PCOS zoals ik!
hoi toevallig mijn schildklier is ook langzamer gaan werken en ik heb een hele onregelmatige cycles. Mijn dokter zegt dat het niet met mij schildklier te maken kan hebben omdat de afwijking groter zou moeten zijn. Wat is er tegen jouw gezegd?
Ga ik toch maar een thermometer aanschaffen iemand daar nog tips in? En vaste tijden? En kan iemand mij misschien uitleggen hoe het werkt word je temp hoger als je eisprong nadert? Bedankt voor jullie tips! Groetjes diane
Tegen mij werd verteld door de ha dat ik zeker moest vermelden bij de gyn. Het is een van de symptomen van een langzamer werkende schildklier. Ik ben al vanaf april gestopt met de pil en mijn cyclis is nog flink door de war. Nu maar eerst afwachten op me ongesteldheid tot die doorbreekt aangezien ik al 4 dagen alleen bruine afscheiding verlies zodat ik op me hormonen kan laten prikken. Die uitslagen zullen aangeven waar het dan wel of niet aan kan liggen
Ha Dode!wat vervelend zeg die onregelmatige en lange cyclussen! Ik heb eigenlijk hetzelfde zoals je ziet in mijn onderschrift. Ik ben nu al meer dan 75dg niet ongesteld geweest. Ik ben bij 60+dg naar de huisarts geweest en zij vertelde dat je met onregelmatige cylclussen na 6maanden al verwezen mag worden naar de gynaecoloog. Wel is het handig om met ovulatietesten of temperaturen te beginnen als je dat nog niet gedaan hebt..maar een bezoekje aan de huisarts kan zeker! Wij gaan nu een onderzoek traject in omdat de echo een PCOS beeld liet zien. Dat wil zeggen dat je weinig.tot misschien geen eisprongen hebt door teveel aan eitjes in rijping... Succes!
Oké! Ik wacht deze cyclus nog even af en als deze weer korter duurt dan de laatste keer dan dan kijk ik hef nog even aan. Duurt het langer dan zal ik langs de dokter gaan! Ik start idd met ovulatie testen super bedankt voor je reactie! Liefs diane
Dide ik had ook een onregelmatige cyclus... Heb ook een jaar gewacht toen naar de HA gegaan en zei zei: oooohh met die cyclus had je eerder mogen komen.. Aan jou dus de keus. Ik was (pas) 23 en wilde graag een jaartje afmaken voordat ik naar de HA ging. Succes!
Wij zijn in april 2014 gestopt met de pil en nu dus in ronde 10. Ook mijn cyclus is vrij onregelmatig en verschilt van 28 tot 36 dagen. Gelukkig geen enorme uitschieters. Deze maand voor het eerst ovulatietesten proberen. Hopelijk dan wat meer geluk.
Ook hier onregelmatige cyclus sinds ik gestopt ben met pil. Mijn eerste cyclus was 33 dagen (wat goed meeviel), maar de tweede 45 dagen... Ovutesten vind ik moeilijk met de onregelmatigheden (vorige keer 3 weken op rij getest en altijd negatief). Temperaturen doe ik (nog) niet. Wij proberen nu gewoon om de dag intiem te zijn, zo missen we zeker geen ovulatie
o echt! Ik heb een jaar geleden mijn spiraal laten verwijderen door veel klachten. Na een half jaar een hele erge bloeding gehad waar ik maand verbandje heb moeten gebruiken die ik ook na de bevalling gebruiken. Daarna twee maanden om de twee weken ongesteld. Nu al vier maanden geen bloedingen maar wel buikkrampen op het moment van eisprong en als ongesteld moet worden. Vorige maand een cycles van 21 dagen, deze maand nu pas na twee weken na mijn ongesteldheid mijn eisprong pff word er gek van. Ik ben deze week begonnen met temperaturen om het duidelijker te krijgen.