Hallo allemaal. Vorige week donderdag en vrijdag heb ik een LH piek gemeten. De testen knalde en de clearblue gaf smileys. Duidelijk een piek dus. Ook had ik zeer vruchtbaar slijm. Nu temperatuur ik ook, maar tot mijn verbazing nog steeds geen temperatuurstijging. Ik had gedacht dat zaterdag mijn eisprong zou zijn, dus zondag temperatuurstijging. Maar het is inmiddels woensdag en nog steeds niks. Daarom ben ik gisteren weer begonnen met ovulatietesten en deze wordt weer ietsje donkerder, dus misschien krijg ik wel nog een piek? Ik weet dat een positieve ovulatietest niet altijd zegt dat je eitje echt is gesprongen, maar wat moet ik nu doen? Wat kan ik verwachten? Ik heb dit nog nooit gehad en ben direct bang dat er iets heel erg mis is. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Wat kan ik het beste doen? Komt mn eisprong alsnog en zo niet, wat dan? Ben al bijna een jaar bezig, heb een ZOL gehad in mei en nu weer dit. Het lijkt allemaal niet op te houden en maakt me erg verdrietig.
Een lh piek geeft inderdaad geen garantie dat er daadwerkelijk een eisprong plaatsvindt helaas. Het kan soms gebeuren dat je 2 of zelfs meer pieken in een cyclus hebt waarbij je eitje dus pas bij een latere piek daadwerkelijk springt. Ook kan het wel eens gebeuren dat er een keer geen eisprong is (wat overigens niet hoeft te betekenen dat als je dat 1 keer hebt dat je geen enkele cyclus een eisprong hebt ik heb dit ook wel eens meegemaakt). Als je temperatuur niet is gestegen is de kans groot dat je eisprong helaas (nog) niet geweest is. Het enige wat je dan kunt doen is door blijven testen tot een nieuwe lh piek, blijven temperaturen tot hij stijgt of regelmatig (om de dag) blijven vrijen zodat je je ei nooit kan missen. Snap de frustratie heel goed, ik zit zelf wel een beetje in hetzelfde schuitje als jou en mijn eisprong wil ook nog wel eens een eigen leven leiden. Ik denk niet dar je bang hoeft te zijn dat er direct iets heel erg mis is als je eisprong laat is of een keertje niet komt, dat kan een keer gebeuren Pas als dat vaak of altijd voorkomt is het wel reden om aan de bel te trekken, en dan zijn er altijd nog diverse opties tot ovulatieinductie met medicatie . Ik hoop voor je dat je eisprong toch nog komt binnenkort en dat je snel weer zwanger mag zijn van een gezonde zwangerschap!
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! We zitten inderdaad een beetje in dezelfde situatie. Jij hebt een miskraam gehad zie ik en zit in ronde 9. Ik zit zelf ook in ronde 9. Ik hoop dat het voor ons beide snel de positieve kant op zal gaan. Jouw NOD is al bijna zie ik! Spannend hoor..
Vaginaal. Elke dag van mn cyclus in de ochtend voordat ik opsta. Andere cyclussen kon ik zo heel makkelijk mn eisprong vinden, deze keer niet..
Bij mij werd het een cyste. Gebeurt gewoon soms en is heel normaal zelfs. Ik kon t met echo's meekijken. Prachtige lh piek, groeipijn weg en eitje zat er helaas nog. Teken dat je vruchtbaar bent, eigenlijk alle vruchtbare vrouwen krijgen dit wel een keer
Zat er nog tijdens de menstruatie die erop volgde, was 5cm geworden zelfs maar een ander follikel groeide gewoon netjes en de cyste kromp gewoon. Dus cyclus ging volgende ronde gewoon weer ongehinderd door. Dus maar 1 verloren maand gehad zeg maar.
Jij hebt ook al echt veel meegemaakt he.. hoe houd je toch die moed en positiviteit er in! Zo een bewondering heb ik daarvoor..
Vooral door juist af en toe even volledig toe te geven aan het balen. 1 goede dag vol zelfmedelijden is heilzaam. Dag erna voel ik mij altijd weer wat beter. Ik gun mijzelf dat.
Wel elke dag op dezelfde tijd? En heb je elke nacht hetzelfde aantal slaapuren? Mag ik eens meekijken op je tempkaartje?
Nee de slaapuren verschillen enorm. Heb nachten dat ik super goed slaap en nachten dat ik echt bagger slaap. Zou dat uitmaken? Ik heb mn temperatuur niet in een app bijgehouden, gewoon in mn notities. Misschien moet ik dat eens gaan doen.. heb ook niet de tijden erbij gezet. Moet zeggen dat ik wel eens op andere tijden meet in het weekend bijvoorbeeld. Voorheen kon ik wel alsnog een duidelijk verschil zien bij mn eisprong. Vanmorgen was mn temperatuur ineens 0.5 graden hoger. Ik hoop dat t zo blijft.. Heb wel een uurtje later gemeten dan de afgelopen dagen.
Ik vermoed dan dat jij je ei al wel gehad hebt, maar niet zichtbaar is ivm het foute tempen Je moet echt probrten om conform de regels te tempen voor een betrouwbaar beeld :