Werkt Clomid niet meer?

Discussion in 'Zwanger worden' started by FaeSarah, Dec 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FaeSarah

FaeSarah Lid

Aug 20, 2012
    81
    0
    6
    Belgie
    Sinds begin dit jaar draaien we mee op de MMM... Daarbij zijn we voor eerst gestart met Clomid.
    Halverwege november ben ik gestart met ronde 5 van Clomid.. De afgelopen 4 keer waren de cycli ergens tussen de 29 en 31 dagen.. Een heel stuk regelmatiger dan de cycli die ik had voor ik clomid nam (toen had ik cycli tot 46d).. Echter, intussen zit ik alweer aan dag 38 en op dag 32, 33 en 36 heb ik getest, allemaal met hetzelfde resultaat: negatief.
    Tot op heden heb ik echter nog geen signalen dat ik ongi zal worden of dat ik zwanger ben.. Het zou dus nog alle kanten op kunnen gaan... Hoewel ik denk dat ik niet zwanger ben en dus verwacht ongi te worden, vroeg ik me af of het kan dat clomid op een gegeven moment niet meer werkt en is uitgewerkt?
    (Dosering clomid die ik op dit moment neem is 50mg.)

Eventuele ervaringen van dames die hetzelfde hebben meegemaakt en die intussen al wel weten hoe het ging, hoor ik natuurlijk ook graag!:)

2. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    Hoi,

de enige manier om er achter te komen is via de gyn
    Hoef je geen progesteron te prikken of follikelmetingen?

ik moest op dag 21 progesteron prikken
    zodat ze konden zien of ik daadwerkelijk een eisprong had
    was de uitslag negatief op dag 21 dan dag 28 nog eens prikken

bij de MMM voor mn 2e en 3e zwangerschap kreeg ik follikelmetingen

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Misschien moet de clomid verhoogd worden, was bij mij ook t geval.
    Wel weer goed in de gaten houden via echo's of je geen overstimulatie krijgt.

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik had elke cyclus meerdere keren controle om te kijken of de Clomid wat deed. Helaas kan het zijn dat Clomid na een poosje niet meer aanslaat en dat de dosis verhoogd moet worden. Als je nu geen eisprong gehad hebt, zul je ook niet ongesteld worden. Als het te lang duurt, zou ik contact opnemen met de gyn.

5. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

het kan inderdaad dat de dosis resident is geworden en je hogere dosis moet. op den duur went je lichaam aan clomid.bij mij ook..
    maar het zou ook kunnen dat je een latere eisprong hebt gehad. soms gebeurt het dat je eigen lichaam een eisprong voorbereid terwijl je clomid slikt. dan zou het kunnen dat je eigen hormomen die van de clomid afstoot.
    ( heb ik dus meerdere keren gehad. ( geen eigroei te zien op de folikkelmetingen, vervolgens een week daarna alsnog een eisprong maar dan van mezelf, ondanks dat ik provera nam , dat verklaarde dus steeds waarom ik niet ging menstrueren van de provera. omdat ik op het tijsstip dat ik provera nam mijn eisprong had.dan werkt dat ook niet meer,

ik ben uiteindelijk puregon gaan spuiten. maar bij jou kunnen ze nog 2x clomid verhogen.

hou het in de gaten dat soms ondanks de clomid je lichaan soms andere bedoelingen heeft. dus dat je makkelijk nog verder in je cyclus een eisprong kan krijgen. ( ook al beweren gyns van niet )
    ik heb cyclussen van 65 dagen en heb toch echt een eisprong. weliswaar mischien van wat mindere kwaliteiet maar het kan wel,

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Op een gegeven moment is clomid uitgewerkt; als je cyclus te lang duurt zonder groei, werkt deze ronde niet. Het kan echter zo zijn dat je bij een volgende ronde met dezelfde hoeveelheid, wel een reactie krijgt. Maar meestal willen ze toch iets ophogen.

Share This Page