goedemorgen ik heb eigenlijk een paar vraagjes waar ik graag antwoord op zou willen hebben. om te beginnen hebben wij maart 2011 een mooi kindje gekregen via ks. afgelopen jaar hebben we 4 iui behandelingen gehad maar door niet tegen de hormonen te kunnen zijn wij daar mee gestopt. 2 a 3 maanden later was ik spontaan zwanger helaas bleek dit een bbz te zijn. toen ze hier achter kwamen ze ook tot de conclusie dat mijn linker eileider om mijn baarmoeder was verkleefd en mijn baarmoeder aan mijn buikwand (in september is de operatie geweest rechtereileider is weggehaald linker is weer goed geplaatst en baarmoeder hebben ze laten zitten zoals die zat). nu ben ik weer zwanger en gewoon echt bang. 1 dat het weer mis is 2 wat me nou te verwachten staat in verband de verklevingen enzo (qua zwangerschap en bevalling). 3 ik heb echt steken aan de linkerkant van mijn onderbuik en een drukkend gevoel ik heb wel het gevoel sinds vandaag volledig verstopt te zitten. 4 gisteren had ik echt een mini vlekje (ter grote van een spelde knop misschien net iets grote bloed in mijn inleg kruisje (ik durf nog niet zonder maandverband en inleg kruisje) ben ik janken uitgebarst moet ik me hier zorgen over maken? ik krijg dinsdag een echo maar voel me zo onzeker eerste zwangerschap is heel goed verlopen maar sinds de vorige keer dit heeft me gewoon echt bang gemaakt. begin nou wel misselijk te worden heb echt last van mijn tepels en kan ineens nogal wat traantjes laten. en word achterna gezeten door heel het huis door mijn huisdieren
goedenavond vanavond bij de traige geweest en een echo gehad er was een zwangerschapsring te zien in de baarmoeder maar ze durfde nog niet met zekerheid te zeggen of het echt alleen daar zat en of het wel goed zat. ook is er bloedgeprikt en had een hcg waarde van 4000 volgens haar geen reden tot zorgen te maken en hoort netjes bij het termijn. dinsdag weer bloedprikken en een echo en krijgen we na de echo ook de uitslag van het bloed prikken. klopt het dat de waardes rond dit termijn kloppen? en dat je alleen de zwangerschapsring ziet? heb door veel foute niet veel vertrouwen meer in het ziekenhuis vandaar hier nogmaals de vragen.
hoi ik snap je onzekerheid na wat je hebt meegemaakt. Bloedverlies zien we vaak in de jonge zwangerschap en is niet meteen erg. Zeker niet als het zo weinig was als bij jou. Geen zorgen om maken dus. Een zwangerschapsring is wat je bij deze termijn hoort te zien en je hcg is keurig, normale waarden voor deze periode, dus wat dat betreft kun je er zeker vertrouwen in hebben. Alles lijkt tot nu toe goed te zitten. Mirjam
gisteren flink bloedverlies gehad jammer genoeg. naar de traige geweest en tijdens de echo wel gezien dat de vruchtzak gegroeid is. met een miskraam dan groeit het vuchtzakje toch niet meer? heb geen buikpijn ook niet echt meer bloedverlies gehad. wat kan ik hier nou mee verwachten de gyn gaf het 50/50 pfff wat een onzekerheid. morgen weer een echo en bloedprikken.
en vroeg me trouwens af als het een miskraam word is dit dan op te vangen ook met maandverband of kan ik er vanuit gaan dat ik in 1 keer meer ga verliezen?
hoi blijft nog even spannend dus voor je. Bij een miskraam is maandverband voldoende. Het bloedverlies is wel wat ruimer meestal dan een menstruatie, en duurt ongeveer een week. Mirjam
vandaag bloed laten prikken vrijdag avond waren de waardes 4000 nu vanmiddag 16000 ook een echo gehad duidelijke groei te zien tegenover de andere echos. zondag alleen een vruchtzak te zien vandaag een vruchtzak en een rustig kloppend hartje. pff ben blij als we weer 6 weken verder zijn vind het zo positief maar ben ook gewoon zo bang. hoe groot is de kans nou dat alles goed blijft? de 20ste een nieuwe echo en daarna nog naar de gyn.
Oh en ik heb iedere keer steken onder in mijn buik moet ik me daar zorgen over maken het zijn echt steken geen krampen ook nog steeds bruinverlies bij afvegen. Bedankt voor het beantwoorden en geduld.