Tweede kindje duurt langer dan eerste.. herkenbaar?

Discussion in 'Zwanger worden' started by santjeb, Dec 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. santjeb

santjeb Bekend lid

Jun 26, 2013
    873
    231
    43
    Female
    NULL
    NULL
    Dag lieve dames,

In juni dit jaar ben ik gestopt met de pil. Bij mijn vorige zwangerschap was ik binnen twee maanden zwanger. Ditmaal duurt het wat langer en ook is mijn cyclus erg lang gemiddeld 35 dagen.
    Ik heb 29 december mijn NOD maar durf nergens meer vanuit te gaan. Ik weet niet meer welke symptomen ik de vorige keer had, mijn zoontje is van april 2014 dus al even geleden.
    Ik mag niet klagen want opzich zijn we nog niet zo lang bezig maar ik begin toch aan mezelf te twijfelen gezien het de vorige keer zo snel ging.
    Herkent iemand dit?:(

2. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    4,485
    2,225
    113
    Female
    twente
    Je leest vaak dat de een snel komt en de volgende langer op zich laat wachten of dat de eerste langer duurde en je daar weer vanuit ga nij nr 2 en die komt direct. Dat is niet gek. Daarnaast ben je natuurlijk weer iets ouder en dat kan allemaal invloed hebben. Zolang je nog geen jaar probeert is er niks aan de hand

3. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Hoe lang ben je bezig nu dan als ik vragen mag?

Hier kwam de eerste na 6 maanden, de tweede na 2 maanden en de derde kwam na 3 maanden, maar is een mk geworden en nu ben ik alweer 9-10 maanden verder en nog niks

4. santjeb

santjeb Bekend lid

Jun 26, 2013
    873
    231
    43
    Female
    NULL
    NULL
    Ik ben eind juni gestopt met de pil en sindsdien bezig dus een half jaar bijna. Dat valt natuurlijk wel mee maar omdat de eerste zo snel ging ben ik nu erg ongeduldig

5. HMT

HMT Actief lid

Feb 26, 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar!
    Hier is mn cyclus ook niet egt stabiel dus dat werkt ook niet egt mee
    We hebben nu even en pauze ingelast omdat we het erg zwaar hebben met ons zoontje (hij is van dec 2014) ik denk na mn volgende menstruatie maar weer eens aan de klus
    We noemen het ook gewoon weer ronde 1 hahah da klinkt wa fijner

6. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

Nov 21, 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Ja heel herkenbaar.

Bij de eerste was ik zwanger bij de 1e ronde.
    Nu al drie jaar aan het wachten voor de 2e :(

7. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Hier was het gelukkig niet zo
    Bij de eerste 3e ronde zwanger
    Bij de tweede nu 1e ronde zwanger

Succes meid hoop dat je snel zwanger bent

8. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

Oct 21, 2015
    1,241
    25
    38
    Female
    Ook hier herkenbaar helaas! Bij de eerste leek alles zo vanzelf te gaan, was het in ronde 3 raak.. Nu niet echt aan het tellen geweest met rondes omdat we niet meteen "officieel" bezig waren maar ook ongeveer een half jaar verder nu..

9. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

Aug 8, 2011
    547
    33
    28
    Hier ook wel herkenbaar. Bij de eerste was het meteen raak.. ben nu met hoop op een tweede vier maanden geleden gestopt. Best wel frustrerend, hoewel 4 maanden in vergelijking met gemiddeld helemaal niet lang is.. maar toch.. omdat het bij de eerste zo snel ging hoop je toch dat het bij de tweede keer ook zo is..

10. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Het kan best zijn dat je lichaam eerst nog moest ontpillen. Het is wel balen :( Hier inmiddels al ruim 1,5 jr bezig voor een tweede. Soms is het echt piep :(

11. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

Mar 3, 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij onze eerste zwangerschap was ik ook binnen 6 maanden zwanger...
    Nu zijn wij alweer 1 jaar bezig om zwanger te raken.
    Nu dus in het ziekenhuis terecht gekomen en allerlei onderzoeken gedaan.
    Echoonderzoek was goed
    Bloedonderzoek was goed
    Semenanalyse was goed
    Gisteren HSG gehad en daaruit bleek dat mijn linker eierstok toegankelijk was en mijn rechter minder.
    Morgen uitslag en eventueel weer echoonderzoek

Afwachten maar...Wordt er wel moe en onzeker van

12. Sally1980

Sally1980 Actief lid

Jun 13, 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het nu al, hoewel ik nog niet eens een half jaar bezig ben. Bij mijn eerste in 1x zwanger, helaas een mk geworden. Bij mijn dochter ook in 1x, 4 maand na mijn miskraam.
    Nu denk ik al, nou hopelijk is het snel raak! Slecht van mezelf, dat weet ik. Ik heb ook echt heel erg veel respect voor alle meiden die al zolang proberen. Ik gun iedereen een mooi wonder!

13. marievs

marievs Fanatiek lid

Sep 16, 2013
    2,122
    294
    83
    Elke maand is er 1 te lang als je iets heel graag wilt. Maakt niet uit of het de 1e, 10e of 16e maand is. De 2e ging hier sneller dan de 1e.

Hoop dat dit jouw ronde mag zijn.

14. Loving

Loving Bekend lid

Apr 24, 2008
    904
    0
    16
    Heel herkenbaar je verhaal! Wij hadden vanwege reisplannen wat langer gewacht met de 2e, maar ik verwachtte toch weer heel snel zwanger te zijn, net als van de eerste. Maar ik was 'pas' in ronde 7 zwanger. Natuurlijk is dat heel gemiddeld, maar zoals marievs al zegt: als je heel graag zwanger wil raken is elke extra maand lang. Bij de derde was ik relaxter. Ik weet het niet precies, maar was toen in ronde 3 of 4 zwanger.
    Het is gewoon geweldig om zwanger te zijn en een kindje te verwachten! Dus ik begrijp je helemaal. Maar nu ik hier 3 kindjes in huis heb en terug kijk, denk ik wel eens: ach wat maken die paar maanden uit? Laat je niet gek maken dus, en geniet van het kindje dat je hebt. Het komt vast goed.

15. santjeb

santjeb Bekend lid

Jun 26, 2013
    873
    231
    43
    Female
    NULL
    NULL
    Ja wij hebben ook expres gewacht omdat het de eerste keer zo snel ging en mocht het bij de tweede ook zo zijn dan kwam het toen even niet uit. Zo stom want een kindje plan je niet eventjes in en eigenlijk is er nooit een geschikt moment. Ik heb onlangs een nieuwe baan en ons appartement staat te koop maja als je echt graag wilt dan maakt dat niet uit.
    Ik geniet volop van onze zoon absoluut ik mag wat dat betreft echt niet klagen want we hebben in ieder geval één kind er zijn zat mensen waarbij dat niet eens mogelijk is wat echt verschrikkelijk is voor hen. Over twee weken weet ik of het deze rond gelukt is we wachten weer af..
    Bedankt voor jullie steun en verhalen

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,258
    16,645
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij de oudste na 5 maanden maar toen vreeen we volgens mij niet op het juiste moment.
    Bij nummer 2 volgens mij direct.
    Hele duidelijke eisprong en ik wist toen al dat het raak was hihi
    De derde niet gepland (heel gewenst) van 1x hihi
    Ging hier altijd erg makkelijk,gelukkig maar.

17. jallou

jallou Actief lid

Feb 15, 2014
    234
    0
    16
    Bij de eerste derde ronde positief
    Bij de tweede de tweede ronde
    En nu de derde inmiddels de vierde ronde nog bezig
    Ik hoop dat het binnenkort raak is!!

18. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Hier bij de eerste zonder enig probleem binnen 2 maanden zwanger. Nu al (bijna) een jaar bezig voor de tweede en gaan we over een paar weken voor het eerst richting ziekenhuis. Nooit verwacht na die makkelijke eerste zwangerschap. Wat een zegen dat we al een kindje hebben! Dat besef ik me meer en meer!

19. Eef29

Eef29 Actief lid

Jan 2, 2014
    120
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook hoor. Bij de eerste was het gelijk raak zonder dat er we er mee bezig waren en nu in ronde 5 voor een tweede. Nu stelt dit inderdaad vergeleken met sommige anderen niks voor, maar toch...
    Ongeduldig..... Pffff.....

20. Bodien

Bodien Fanatiek lid

Mar 15, 2013
    1,618
    172
    63
    Wat een spanning weer Simoon....snap wel dat je er moe en onzeker van word...Ik hoop dat de uitslag van morgen wat goeds voor je brengt. Ik duim nog steeds voor je dat het snel mag gebeuren. Knuff

Share This Page