Week overtijd.. en nu?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Marleen de V, Jul 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marleen de V

Jul 10, 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik (28 jr) ben de eerste keer op dit forum omdat ik graag iets met jullie wil delen.. Wij zijn afgelopen december getrouwd en sinds eind januari heb ik de pil niet meer ingenomen. Ik ben op mijn 13e de pil gaan slikken vanwege heftige cyclussen waarbij ik 2 weken fors ongesteld was en dan weer 2 weken niet. Ik had dus verwacht dat ik er lang over zou doen om te ontpillen en een normale cyclus te krijgen. Dat viel reuze mee! De eerste keer duurde het ong 36/37 dagen, de keren daarna tussen de 29 en 31 dagen.

Vanaf mei zijn we gaan knuffelen en hebben we via deze site berekend wanneer ik het meest vruchtbaar zou zijn. De eerste keer werd ik na mijn eisprong gewoon ongesteld. Nu, na de tweede keer, ben ik inmiddels een week overtijd na mijn NOD. Ik heb getest op mijn NOD-dag, 2 dagen erna en morgenochtend wil ik weer gaan testen. Ik weet voor 99,99% zeker dat ik weer negatief zal testen omdat ik totaal geen zwangerschapsymptonen heb. 'Helaas' ook geen symptomen die ik normaal gesproken wel heb voordat een menstruatie begint want mijn gevoel zegt dat ik beter snel kan gaan menstrueren, dan start tenminste een nieuwe cyclus en kunnen we het weer opnieuw gaan proberen..!

Mijn vraag aan jullie is nu eigenlijk; wat zouden jullie doen als je in mijn schoenen stond en opnieuw negatief zou testen? Zal ik contact opnemen met de huisarts? Ook dat voelt nl nog veel te vroeg maar het staat niet voor niks op de verpakking van de test..?! Misschien allemaal best lachwekkend maar voor een allereerste keer blijk ik toch nog wel onzeker te zijn ;) gelukkig mag dat!

Dank jullie wel!

Marleen

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Vervelend zeg die onzekerheid!
    Ik zou idd morgen weer testen.. en eigenlijk kun je niks anders doen dan afwachten... hoe stom dat ook is!
    Op welke cyclusdag zit je nu?

3. arabesk

arabesk Actief lid

Mar 12, 2011
    202
    1
    0
    schoonmaak
    roeselare belgie
    ik zou er niet mee bezig zijn helpt soms ook. Het uit je gedachten zetten. Moest het niet zo zijn dan zullen ze wel komen

4. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Misschien is je cyclus wel van slag door stress bijvoorbeeld... dat kan er soms ook voor zorgen dat het allemaal wat langer duurt.
    Hoe was je test vandaag?

5. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Sluit me aan bij de rest!

6. Legacyofodio

Jun 19, 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Het kan best zijn dat je een tijdje regelmatig bent en dan plots weer niet.. Heb ongeveer hetzelfde gehad en het is gewoon van te ontpillen
    Als je je echt onzeker voelt en naar de dokter wil moet je dit gewoon doen.
    Hopelijk heb je rap een positieve test!

7. Croissantje

Croissantje Bekend lid

Dec 1, 2010
    750
    0
    0
    En, heb je vanmorgen opnieuw getest??

8. Marleen de V

Jul 10, 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie medeleven..! Ik heb afgelopen donderdag opnieuw negatief getest maar had totaal geen somber gevoel aangezien ik dit echt al verwacht had. Wel heb ik direct de huisarts gebeld en die vertelde mij dat we nog 1 week langer zouden wachten op mijn ongesteldheid.

Gisteravond was dat dan zover! Eindelijk ongesteld.. wat een opluchting zeg! Ben blij dat ik nog gewoon functioneer ;) en niet naar de huisarts hoef volgende week. Wel opvallend dat ik nul komma nul symptomen heb wbt mijn vlaggetjesweek maar heel erg vind ik dat natuurlijk niet!

Op naar de volgende ronde..! Het wordt nu alleen een stuk lastiger om uit te zoeken wanneer ik het meest vruchtbaar zou zijn. Deze cyclus heeft namelijk 38 dagen geduurd.. Iemand ideeën?

Liefs,
    M

9. Jj14

Jj14 Actief lid

Mar 22, 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Je zou ovulatietesten kunnen proberen of anders letten op je afscheiding.

Succes!

10. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Fijn dat je duidelijkheid hebt!
    Ovulatietestjes lijken mij ook een goed idee.
    Succes!

11. Sonkal

Sonkal Actief lid

May 24, 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg lastig indd. Bij mij duurde het ontpillen ook erg lang.
    Tip lekker om de dag klussen. Hihi ook geen probleem toch hahaha

12. Marleen de V

Jul 10, 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, daar zat ik zelf ook al aan te denken alleen ben ik bang dat we met zo'n test dan te gefocust aan de slag gaan. In principe gaan we pas onze 3e ronde in en hebben we alle tijd.. Ik twijfel dus nog! Hahaha, ja om de dag klussen kan ook altijd nog ;)

Dank jullie wel voor je reacties in ieder geval!

13. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

Jul 15, 2013
    510
    37
    28
    Ik was ook 8 dagen overtijd en vanochtend ongesteld geworden. Herken me echt in je berichtje!
    Ik had ook niet het gevoel dat ik zwanger was en dan ben je eerder blij dat je lichaam het gewoon doet....
    Vorige maand heb ik wel ovulatietesten gebruikt, maar ik vind het niks.... Dan ga je er echt krampachtig mee bezig zijn, maar misschien kunnen andere vrouwen dat beter :)
    Wij gaan komende maand maar weer eens even aan andere dingen denken, en dat om de dag zit er bij ons toch altijd wel in hihi.

Succes deze maand! :)

14. Marleen de V

Jul 10, 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha PollyBaby, dat is geen verkeerd vooruitzicht toch? Fijn dat jij nu ook zekerheid hebt.. Inderdaad ben je dan gewoon blij dat je ongesteld bent geworden! Een alles-doet-het-gelukkig-nog-normaal-gevoel ;)

Succes met de nieuwe ronde! En veel plezier natuurlijk saampjes :)

Marleen

15. Elisah

Elisah Niet meer actief

Ik heb hetzelfde gehad.... Ik heb ook ovulatietesten gebruikt maar leerde op een gegeven moment m'n eisprong voelen... Voelde net als ongie krampen.

16. Marleen de V

Jul 10, 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Elisah!

Bedoel je daarmee dat je uiteindelijk niet de ovulatietest hebt ingezet voor je zwangerschap? Ik zou namelijk echt niet weten hoe een eisprong zou voelen.. heb niet eens een idee of ik er inmiddels al wel eentje heb gehad..!?

17. marytje

marytje Bekend lid

Jan 29, 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Ik weet niet hoe lang je cyclus uiteindelijk was? Als je cycli langer duren dan 35 dagen dan is dat reden naar de huisarts te gaan. Mogelijk heb je dan PCOS, komt voor bij 10-15% van de vrouwen (ik kende het niet totdat ik er mee gediagnosticeerd werd). Mbv hormonen kan je cyclus genormaliseerd worden. Hou het in de gaten. Succes met zwanger worden!

Share This Page