Niet lukken zwanger raken (overgewicht) wie nog meer ?!

Discussion in 'Zwanger worden' started by kiimberleeyy, Jul 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kiimberleeyy

kiimberleeyy Actief lid

Mar 18, 2011
    230
    1
    18
    Female
    Thuizorg
    Markelo
    Hallo Dames,

Ik en mijn man hebben een kinderwens en zijn ook al 2jr bezig maar het is na die 2jr nog steeds niet raak heb in 2011 een miskraam gehad waar wij allebei heel veel verdriet van hebben gehad.
    Ook staan wij onder behandeling bij de Gyneacoloog we hebben allerlei onderzoeken gehad zowel ik als mijn man alles was bij ons goed, maar omdat ik overgewicht heb zeggen ze dat ik eerst 15 kilo moet afvallen en dat ik dan plots zwanger kan zijn, aan de ene kant geloof ik daar wel in maar aan de andere kant ook weer niet, want ken genoeg stevige meiden die wel snel zwanger waren.
    Ik ben sinds afgelopen maandag begonnen met dieeten, dus misschien als ik toch 15 kilo afgevallen ben dat het dan plots raak is.
    Maar ik vroeg me af zijn er hier ook meiden die overgewicht hebben en ook een kinderwens hebben en het ook niet makkelijk lukt ?!
    Het lijkt me leuk om met die dames in contact te komen.

Liefs

2. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

Jun 22, 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er wordt niet voor niks gezegd dat overgewicht een oorzaak kan zijn voor het niet zwanger raken, daarbij is overgewicht ook gewoon een extra risico tijdens de zwangerschap. Als je kinderwens dus echt zo groot is, lijkt het mij een hele goede stok achter de deur om serieus af te gaan vallen :) 15 kilo is prima te doen, met het Cambridge dieet was ik het met 3 maanden kwijt. Misschien niet het gezondste dieet, maar overgewicht is ook niet gezond..

Succes!

3. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Ik heb laatst een reportage gezien op tv waar overgewicht en zwangerschap werden besproken. Ik weet niet meer welk programma het was maar daarin werd wel gezegd dat overgewicht nadelig kan zijn als je zwanger wilt worden. In dat programma was een vrouw die dus ook veel afviel waardoor haar kansen echt heel erg stegen.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen last van overgewicht heb dus pas ik eigenlijk niet in je topic maar dit programma heeft indruk achter gelaten vandaar dat ik het even delen wil. Wie weet helpt het jou ook! Ik wens je enorm veel succes!

4. kiimberleeyy

kiimberleeyy Actief lid

Mar 18, 2011
    230
    1
    18
    Female
    Thuizorg
    Markelo
    ik zat er zelf ook al aan te denken om het Cambridge dieet te gaan volgen maar het probleem is dat het zo duur is €50,- euro in de week dus dat is €200,- euro in de maand. =(
    ik wil heeel graag dat dieet volgen maar helaas.

5. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

Jun 22, 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar vergeet niet dat je daarbij niets mag eten, dus je bent aan boodschappen weer veel minder kwijt he :) Ik weet natuurlijk niet wat je normaal aan boodschappen kwijt bent, maar ik kon het wel merken..

6. JBB

JBB Actief lid

Oct 26, 2012
    200
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik mag me hier ook melden. Heb ook overwicht.
    Vorig jaar juli gestopt met de pil (niet om zwanger te worden, maar ik had wat klachten). In september met mijn man besloten de pil te laten wezen voor wat het was en kijken wanneer ik zwanger zou raken.
    De eerste keer was mijn cyclus behoorlijk ontregelt, maar daarna leek het stabiel. Ik had een cyclus van 36 t/m 38 dagen. Mijn eisprong voel ik overduidelijk. Ik heb wel steeds kwaaltjes voor de menstruatie, waardoor ik elke keer weer denk: JAAAA en dan is het NEEEE GRRR!
    Wij 'klussen' wanneer wij zin hebben, absoluut geen gedwongen seks, het moet wel leuk blijven en dan duurt het maar iets langer.

De afgelopen 3 keer is mijn cyclus periode naar 34 dagen gedaald, de eisprong voel ik nog steeds enorm (vorige keer voelde ik me er echt ziek van, rugpijn pfff). Toevallig geklust die dag, maar helaas. Ik werd afgelopen dinsdag ongesteld (overigens een korte menstruatie).

Nu gaan we weer voor de volgende ronde.
    Nu mijn cyclus op 34 zit heb ik het idee dat mijn lichaam nu pas 'ontpilt' is. We gaan het zien, mijn volgende eisprong is op onze trouwdag :):) Dat zou leuk zijn hahaha ;)

Gezien mijn normale cyclus ga ik nog niet naar de huisarts... Ik laat het nog even op zijn beloop. Ben momenteel ook flink aan het sporten en op mijn eten aan het letten, voor een gezonde levensstijl.

7. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Ik heb ook overgewicht en was snel zwanger! Helaas dan wel een miskraam gehad. Op mn overgewicht heeft de vk me wel gewezen maar was echt niet de oorzaak van mn miskraam. Ik denk dat als ik al zolang bezig ben en het lukt niet en vk en gyn zou zeggen afvallen dan zou k t doen...voor nu...nee. k weet hoe t tis om af te vallen maar ook om al die kilo's en extra's er weer bij te krijgen. Wat wel ... is is dat het niet goed is om extreem af te vallen EN zwanger te worden. Wat ik heb gedaan om af te vallen is acupunctuur. Ging super goed, word meestal vergoedt en je mag alles eten. ..MITS er geen toegevoegde suikers inzitten. Dus friet enz mag je met mate. Maarja nogmaals...als je stopt bij een dieet/opletten op eten en je stopt ermee...komt t er echt wel weer bij!

En k ken heel veel vrouwen die veel dikker/flinker zijn dan mij en die hebben gezonde kinderen en geen miskramen hebben gehad.

8. channe

channe Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    1,147
    70
    48
    NULL
    Wat ik begrepen heb is de reden dat je minder snel zwanger ligt aan een onregelmatige cyclus (door overgewicht dus). Hier flink overgewicht voor de zwangerschap (nu nog steeds ;))en heeft het uiteindelijk 3,5 jaar geduurd, al lag dit niet aan mij! Wel liepen wij ook bij het ziekenhuis en zou ik eerst flink af moeten vallen voordat ze ons zouden helpen....
    Net nadat wij besloten hadden dat we even rust wilden, testte ik positief! En zie mijn onderschrift!

Ik heb het verder niet zwaarder gehad tijdens de zwangerschap als mensen met een gezond gewicht! Geen hoge bloeddruk, geen zwangerschapssuiker... ik zeg niet dat het gezond is, maar ik heb het niet als extra zwaar ervaren.

suc-6 en ik hoop dat jullie snel een positieve test in handen mogen hebben!

9. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Ik zou inderdaad het overgewicht aan gaan pakken. Feit is dat het je kansen op een zwangerschap verminderd.
    Mijn man doet nu aan 'Sonja Bakker' en dat werkt erg goed. Naast een dieet of ander eetpatroon is het ook goed om te gaan sporten: wandelen, fietsen, zwemmen.

Succes!!

10. Andastra

Andastra Actief lid

Sep 15, 2012
    454
    0
    0
    Hier een BMI van tegen de 40 door een vertraagde schildklier. Door die 2 dingen heb ik ook cycli van 8-10 weken.

Bij mijn dochter zijn we van de eerste keer zwanger geraakt, we waren niet eens echt aan het proberen, we lieten gewoon de natuur zijn gang gaan na ons huwelijk.

Deze zwangerschap hebben we 1 cyclus geprobeerd, maar die cyclus duurde dan plots 4 maanden, waardoor we de volgende cyclus clomid mochten gebruiken en hopla, terug zwanger.

Mijn gyn zei ook wel dat afvallen bevorderlijk is (maar door trage schildklier en 't feit dat ik de medicatie niet verdraag, is dat heel moeilijk) en dat 5kg vaak al genoeg is!

Heel veel succes in ieder geval!!

11. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Meid een tip EGA Dieet is goed vol te houden niet duur geen crash dieet want daar word je lichaam ook niet gezonder van.
    Ik ben ook te zwaar en nog hoor maar heb met dit dieet 15 kilo verloren in een maand of 5. Plus nog een voordeel er is een aangepast stuk voor als je zwanger bent je valt dan natuurlijk niet af maar komt ook gezond aan met alle nodige voedingsstoffen.

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Bij mij heeft afvallen zeker geholpen. Op mijn hoogte punt woog ik 98 kilo en ik ben 1,65cm. Ik raakte maar niet zwanger en bij mij was pcos vastgesteld. Maar voor ze verder gingen met behandeling moest ik afvallen. Ik was toen al afgevallen naar 85 kilo. Maar ik moest nog afvallen tot 76 kilo. In die tussentijd ben ik dus gewoon zwanger geraakt via de natuurlijke weg. Ik weeg nu 81 kilo. Het enige wat ik gedaan heb om aftevallen is geen lekkernij kopen.
    Nu is het natuurlijk niet zeker dat ik zwanger geraakt ben door afvallen want het kan ook puur geluk zijn, maar ik geloof wel dat het ermee te maken heeft.

13. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

Nov 2, 2011
    1,055
    0
    0
    Niet meer ongezond snoepen...anderhalve liter water per dag drinken en bewegen....en gezond eten 6 keer per dag(3hoofd maaltijden)....als je dit doet word je lichaam fitter en gezonder en ik denk zelf dat dat zwanger worden wel bevorderd...ik viel in een half jaar 6 kilo af, en werd toen zwanger..geen idee of het hielp maar ik denk het zelf wel....gezonder in je eigen lijf!

Heel veel succes in elk geval en hopelijk ben je snel zwanger!

14. Eva82

Eva82 Lid

Jul 4, 2013
    56
    0
    0
    Hoi Kimberley,
    Wat vervelend dat het niet goed lukt om zwanger te raken. En knap dat je je overgewicht aan wilt gaan pakken!! Ze zeggen dat overgewicht inderdaad een negatieve invloed kan hebben op je vruchtbaarheid. Maar dat hoeft toch niet de enige factor te zijn? Ik ben ook veel te zwaar (obesitas, 163m en 95kg) maar ben beide keren ronde 1 zwanger geworden. Als ik in jouw schoenen stond zou ik graag meerdere factoren willen laten onderzoeken. Heel veel succes!

15. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

Jul 9, 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi kimberley,

ik zit op www.valtaf.nl, hier kun je bijhouden wat je eet en wat je verbrand, hier ben ik toen ook 15 kg mee afgevallen.
    hier kan je ook buddy's toevoegen die je steunen in je afvalproces!

16. kiimberleeyy

kiimberleeyy Actief lid

Mar 18, 2011
    230
    1
    18
    Female
    Thuizorg
    Markelo
    dank jullie wel allemaal, ik ben vanaf morgen alweer een week op dieet en bevalt me wel goed soms wel moeilijk als manlief wat lekkers pakt (hij is namelijk slank van postuur) maar ik zet me er over heen, vandaag wou manlief naar de Mac Donalds toe nou vooruit hij nam een overheerlijke Shoarma burger maar ik heb een lekkere salade gehad met een flesje water. Vondt ik erg knap van mezelf ik drink elke dag water zo'n 8 flesjes en thee (uiteraard zonder suiker) ;).
    S'morgens eet ik yoghurt met crusli en een glas melk en smiddags 2 broodjes met komkommer, kipfilet of smeerkaas en sávonds ook 2 broodjes of een bakje yoghurt.
    we zullen het wel zien, ik denk nu maar zo ik doe het voor het goed doel, ik denk nu eventjes aan ons zelf en misschien ben ik binnenkort wel zwanger als ik wat kilootjes kwijt ben.

17. ElisaTitania

ElisaTitania Nieuw lid

Jul 14, 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedreen!,

Ik ben in 2/3jaar tijd 50kilo aangekomen door ziekte stress en pcos. PCOS is een eierstokken syndroom waardoor je geen tot zelden een cyclus hebt. dus de kans op zwangerschap is al aanzienlijk klein! Normaal heeft een vrouw meer vrouwelijk als mannelijk hormoon maar met mensen met PCOS is dat dus andersom. bijna 100% van de dames met pcos hebben ook overgewicht waar ze niet zonder medische hulp vanaf komen. Zoals ik dus. Daarnaast loop ik ziekenhuis in en uit en ene kliniek naar de andere kliniek en niemand weet wat ik heb en waarom ik zoveel aankom. Het eenigste wat ik altijd te horen krijg ja je moet afvallen,nou dat gaat niet!! maar blijkbaar begijpen ze dat niet in de medische wereld. mensen snappen niet hoe graag ik wil afvallen,krijg ik weer diëtistes die helpen niet en word ik alleen ziek van, ga sporten,dat kan ik niet ivm ik chronische primaire jicht heb(soort reuma,maar dan constant acute ontstekingen) waardoor ik dus amper kan bewegen.
    Ik word in augustus 23 en ik leef nu al 5jaar in een hell die steeds erger word,als er ook maar iemand is die mij zou kunnen helpen of tippen met iets heel graag !! want mijn kinderwens is waar is alles voor zou opgeven! en ik begin mijn hoop zo onderhand kwijt te raken..

18. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

Jun 22, 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook al is je man slank.. Kan hij niet een klein beetje rekening met je houden? Als je vrouw op dieet is ga je toch niet voorstellen om langs de Mac te gaan..?? :(

19. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

Jan 4, 2010
    1,845
    865
    113
    Female
    Tilburg
    Overgewicht is niet altijd het probleem.
    Ben gewoon gezond zwanger geraakt en bevallen van onze zoon en nu de 2e duurt al 1,5 jaar.
    Weeg nog hetzelfde en krijg elke maand netjes optijd mn ei.
    Afvallen is niet voor iedereen makkelijk vooral niet met trage schildklier.
    Ook zijn reacties van dat dieet van 50 euro in de maand en geen andere boodschappen niet realistisch want ze moet ook gewoon eten halen voor haar man. En wij kunnen niet in haar portemonee kijken.

En zo ongezond eet ze niet zo te lezen.

20. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier ook iemand met over gewicht, al ben ik al 20 kilo kwijt, moet er nog 15 (dan ben ik pas tevreden)

Share This Page