Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier. Ik ben een aantal weken geleden gestopt met de pil omdat wij een grote kinderwens hebben. Door alle verhalen over ontpillen, uitblijvende menstruatie e.d. maar meteen begonnen met ovulatie testen om mijn cyclus te leren kennen. Ik gebruikte de clearblue met dubbele hormoon indicator. Binnen een week kreeg ik mijn eerste knipperende smiley....helemaal blij. Na 5 knipperende smileys nog steeds geen vaste smiley...vervolgens op advies van een vriendin de gewone cb digitaal gaan gebruiken. Omdat ik twijfelde heb ik ze tegelijk gebruikt. Na knipperende nummer 7 eindelijk een vaste....maar de gewone is nog steeds negatief. Heb ik nou een eisprong gehad of niet? Ik dacht eerst dat er misschien een dag tussen zat, maar inmiddels 2 dagen verder en nog een leeg rondje. Is er iemand die het zelfde heeft gehad?
Niemand ervaring met ovulatietesten van clearblue? Of enig idee hoe dit zou kunnen komen? Ik weet dat ik nog heeeel veel geduld moet hebben, maar ik ben toch benieuwd of ik mijn ei gevonden heb of dat die nog moet komen.
Zolang hij niet positief geweest is heb je hem nog niet gevonden. Het kan natuurlijk dat je net je piek hebt gemist, maar ik zou doortesten. Alleen zou ik zelf wat goedkopere gebruiken (bijv bij de action) en als hij dan erg donker werd pas de cb gebruiken om de smiley te krijgen. Zeker als het nog zo zoeken is na de pil. Succes!
Hallo Nanette, Super bedankt voor je reactie. De clearblue advanced test gaf positief aan en de gewone negatief. Daarom twijfel ik.
Die paarse bedoel je?? Die geeft je 4 beste dagen aan de gewone de beste 2 dus misschien is die dus eerder positief dan de gewone roze...
Dat zou kunnen maar de paarse was zondag positief en blijft dan 2 dagen staan en de roze was ook vandaag weer negatief. Dus zondag paarse positief. Roze zo, ma, di en wo negatief. Is dat verschil niet een beetje groot?
Je lichaam moet nog even opnieuw opstarten na de pil, daar past dit wel bij. Hier duurde het wel even voor ik weer een regelmatige cyclus had.
Ok ik wist wel dat je cyclus in de war kon zijn maar niet dat twee soorten ovulatietesten van het zelfde merk een verschillende uitslag kunnen geven. Fijn dat ontpillen...toch maar een beetje geduld hebben dan☺
Ik vind het ook raar hoor. Ik weet wel dat je nog even geen eisprong kunt hebben, maar dan zou die andere ook negatief moeten zijn. Ik heb wel vaker gehad dat twee verschillende ovulatietesten verschillende uitslagen gaven. Zo had ik vorige cyclus testjezelf ovulatietest die echt knalde en Etos die amper een streepje gaf. Deze ronde testen van zwanger en kids: duidelijk positief, terwijl die van testjezelf nog maar heel licht was. Paar dagen later heel duidelijke positieve test van testjezelf, toen was die van zwanger en kids alweer lichter. Heel vaag Daarom temperatuur ik er ook bij, dat is voor mij een beter indicatie van mijn eisprong. Die ovultatietestjes doe ik erbij voor de lol
Ok dan moet ik het temperaturen maar eens proberen. Moet dat meteen als je wakker word of mag het ook smiddags
Ik heb ook de digitale van clearblue gebruikt ik het de ene dag een positieve dan de dag nadien negatief en dan de dag daarna weer een positieve, vond ik heel raar. Daarom heb ik te test link laten liggen en Gwn afgegaan op m'n lichamelijke symptomen zoals temperatuur en het in de gaten houden van m'n cervixslijm, en volgens mijn cervixslijm had ik gisteren m'n eisprong, en vandaag heb ik lichte menstruatie achtige krampen, dus het kan wel kloppen dat in hem gisteren gehad heb dan , Ik zou niet meer teveel op die testen afgaan, en vooral naar u lichaam luisteren, en dan Gwn voor de zekerheid om de dag klussen aangezien zaadcellen ongvr 48u blijven leven, Alvast veel succes 🍀👍🏻