Hoi meiden, Ik ben nu ruim 2 maanden gestopt met de pil. Zonder pil heb ik altijd heel erg veel last van mijn menstruatie, veel bloed verlies, mega veel hoofdpijn, slap gevoel in mijn lichaam en vreselijk moe. Ik vind de dagen dat ik ongi ben echt vreselijk om door te komen. Eet die dagen veel paracetamol en lig heel veel op bed. Kortom vreselijk balen ook voor mijn gezin. Ik hoop daarom dat ik snel zwanger ben, ik voel me eigen dan heerlijk. Wie van jullie heeft ook altijd veel last, en wat doen jullie er aan om je eigen beter te voelen? Liefs Dyja
Mijn ongi is altijd een ramp geweest... Vreselijke buikpijn, rugpijn, zere benen, flauwvallen, misselijk, hoofdpijn - echt alle klachten die je ooit hebt gehoord bij PMS heb ik. Verschrikkelijk! Jammer genoeg heb ik nog nooit kunnen ontdekken waarmee ik het beter kon laten worden, hoewel ik op het laatst wel baat leek te hebben bij een combi van paracetamol & naproxen (maar dat moet je wel onder begeleiding van je huisarts doen!). Daar ga ik dus straks maar weer mee verder proberen. Hoop dat ik dan niet 4-6 dagen uitgeschakeld ben elke maand Verder is het gewoon een kwestie van aan toegeven. Hoe drukker ik me erover maak, hoe langer het duurt, lijkt het wel. EDIT Moet er wel bij zeggen dat ik endometriose heb, dus ik ben misschien niet een heel goed voorbeeld...
Hallo, Ik heb ook altijd heel erg veel last van men ongi is de laatste jaren wel iets verbeterd moet ik zeggen. Hopelijk hier ook een snelle zwangerschap en dat al die ongemakken van de baan zijn Groetjes Joke
ook ik heb vreselijk veel last van mijn ongi. ik heb zelfs een week van te voren al last van van alles en nog wat.erg zware pms helaas. hoofdpijn, buikpijn, duizelig, emotioneel, snel boos, veel vocht vasthouden, veel bloedverlies, 8 dagen ongi zijn. maar ik heb nu dus iets gevonden waardoor het wel een stuk minder is geworden en dat wil ik graag met jullie delen. het heet PMP van efamol. kan je alleen via internet bestellen. zijn omega 6 pillen met van alles en nog wat erin en die moet je gewoon de gehele maand slikken, 2 per dag( tegelijk ). zoek het maar eens op zou ik zeggen en dan zie je ook de reviews. of het zit tussen me oren ,maar ik heb t idee dat t werkt en me vriend zegt t ook
Hier nog één met een vreselijke menstruatie, vooral de eerste 2 dagen zijn een regelrechte ramp!! Ik kom redelijk de dag door met Aleve Feminax, maar die werken ook niet optimaal.. Vooral de 2de dag is een drama, ik moet ook echt niks plannen op die dag, want ik zit zowat de halve dag op de wc.. geen tampon of maandverband die dat aan kan! Hoofdpijn, rugpijn, buikpijn.. enz.. Ik ben niet voor niks aan de pil gegaan toen ik 14 was.. met de pil heb ik daar allemaal geen last van.. Maar nu is het voor een goed doel.. dus moet ik me er maar doorheen zien te slaan..
ik zit hier in hetzelfde schuitje.. ik wist niet wat me overkwam de eerste keer wat een drama zeg kon ieder half uur naar de wc en had zon verschrikkelijke hooftpijn en dan die verschrikkelijke buikpijn. Moet wel zeggen dat het nu wel wat minder was als daarvoor.
Hoi hoi, Ik heb ook altijd veel last van mijn ongi. Veeeeel buikpijn en rugpijn! En ook heftig ongesteld. Zeker 3 of 4 maandverbanden er doorheen op een dag. Toen ik van mijn dochter zwanger was vond ik het zo heerlijk om niet meer ongi te zijn! Ik dacht nog: misschien is er een kans dat mijn ongi na de bevalling anders word, maar helaas, niets is minder waar! Maar ja we komen er wel weer door heen (het zal wel moeten) Liefs J
als ik jullie klachten allemaal zo bekijk zou ik eens bij deze link kijken.Endometriose Stichting - Samen maken we het verschil - Endometriosetest vooral als het na de het stoppen met de pil erger word. mocht iemand vragen hebben mijn pb staat open
3 of 4 maandverbanden er doorheen op een dag, dat is niks joh!! Bij mij gaat er op een dag zeker een half pak doorheen.. Ik blijf om het kwartier verschonen, het blijft zeker de eerste 2 dagen echt lopen bij mij, alsof er geen einde aan lijkt te komen
ik was ook de eerste maanden na het stoppen van de nuva-ring behoorlijk ziek bij de ongesteldheid,, heeft toch zeker 7 maanden geduurd bij mij voordat het recht was getrokken en niet meer zo ziek voel.. je bent aan het ontpillen en daardoor voel je zo naar.
Bij mij is het juist precies andersom! ik had toen ik de pil slikte zo veel last van mijn menstruatie dat ik zelfs een paar keer bij een gyn. ben geweest omdat ik bang was dat het niet helemaal goed zat. Daar kwam gelukkig niks uit maar ik ben wel heel blij dat ik nu weer lekker niet meer zoveel last heb! Ok de hoofdpijn blijft wel, en het is nu wel 2 tot 3 dagen langer.. maar niet meer half instorten van de pijn is toch wel heel fijn!
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.. Ik ben toen ik 14 was door de heftige menstruatie die ik had en dus alle kwaaltjes erbij zoals hoofdpijn, buikpijn en rugpijn aan de pil gegaan op advies van de huisarts.. En toen was ik niet aan het ontpillen aangezien ik nog nooit een pil had geslikt voor mijn 14e jaar Dus dat ik nu weer van die heftige menstruatie's heb hoeft niet door het ontpillen te komen. Aangezien ik het dus al heb vanaf de eerste keer dat ik ongesteld werd 8)
het valt me op dat hier veel gedaan word of dat het erbij hoort. maar zo ziek zijn dat je op bed ligt hoort er toch echt niet echt bij hoor. @ senna, ook bij jouw klachten zie ik toch wel kenmerken van endometriose ook jou wil ik aanraden om de zelftest eens te doen. de link staat op de eerste pagina.
De behaalde score is 44 20 tot 40 punten: Waarschijnljjk geen endometriose U heeft mogelijk een gynaecologisch probleem, de kans dat u endometriose heeft is hierbij niet uitgesloten echter niet meteen voor de hand liggend. Wilt u meer weten over endometriose leest u dan verder op onze site. 40 tot 55 punten: Misschien een kans op endometriose U heeft een gynaecologische probleem. De kans op endometriose is aanwezig. Wij adviseren u de vragenlijst Hoe herken ik endometriose in te vullen en deze mee te nemen naar uw huisarts. 55 tot 76 punten: Kans op endometriose U heeft een gynaecologische probleem. De vergrote kans op endometriose aanwezig. Wij adviseren u de vragenlijst Hoe herken ik endometriose in te vullen en deze mee te nemen naar uw huisarts. U kunt uw huisarts vragen voor een doorverwijzing naar een gynaecoloog. Ik heb dus een kans.. Ik ga dit zeker verder onderzoeken, dank je wel voor de link!
ik heb als uitslag: De behaalde score is 51 20 tot 40 punten: Waarschijnljjk geen endometriose U heeft mogelijk een gynaecologisch probleem, de kans dat u endometriose heeft is hierbij niet uitgesloten echter niet meteen voor de hand liggend. Wilt u meer weten over endometriose leest u dan verder op onze site. 40 tot 55 punten: Misschien een kans op endometriose U heeft een gynaecologische probleem. De kans op endometriose is aanwezig. Wij adviseren u de vragenlijst Hoe herken ik endometriose in te vullen en deze mee te nemen naar uw huisarts. 55 tot 76 punten: Kans op endometriose U heeft een gynaecologische probleem. De vergrote kans op endometriose aanwezig. Wij adviseren u de vragenlijst Hoe herken ik endometriose in te vullen en deze mee te nemen naar uw huisarts. U kunt uw huisarts vragen voor een doorverwijzing naar een gynaecoloog Hmmm dacht altijd dat de klachten er gewoon bij hoorden. Kan echt de 1e 2 dagen krom lopen van de buikkrampen en rugpijn. Ook heb ik altijd het gevoel dat alles er van onderen uitvalt heel vreemd misschien toch maar eens naar een arts gaan.