Ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angel1978, 6 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum, en wij zijn nu 1 maand bezig om zwanger te raken. Ik gebruik sinds deze maand ovulatietesten, Ovulatietest Dipstick, nu ben ik 1 maand gestopt met de pil en al 1 maal ongesteld geworden, met een cyclus van 33 dagen, normaal met de pil 28 dagen. Nu ben ik al vanaf dag 10 bezig met de testen, maar steeds een lichte streep. De streep wordt wel feller met de dag, maar niet even fel als de test streep. Ik zou eigenlijk over 2 dagen mijn eisprong hebben, maar als ik me niet vergis telt de test 24 tot 48 uur voor de eisprong, en dan zou het streepje fel moeten zijn.

Wie heeft ervaring met deze ovulatietesten?

Ik doe iedere op ongeveer hetzelfde tijdstip testen, 2 uur niet plassen en weinig drinken.

Groetjes Angele

2. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Als je pas 1 cyclus na het stoppen met de pil hebt gehad kan het zijn dat je lijf nog niet in haar natuurlijke ritme zit. Het kan dus zijn dat deze cyclus niet hetzelfde is als je vorige. Daarom kan je test nog niet positief zijn. Pas als je test even donker of donkerder is dan zit je ei eraan te komen.
    Geef jezelf even de tijd. Wie weet is het handiger voor je om te gaan temperaturen dan ovu testen te gebruiken is een stuk goedkoper en ik heb er veel baat bij gehad. Je kan ook nog even alles op z´n beloop laten en je lijf je laten verrassen, heeft ook zo z´n charme hoor ;) Dan kan je na een paar maanden altijd nog met de thermometer of testen aan de gang. Geloof me zwanger worden is een kostbaar tijdverdrijf hihi jaag jezelf niet onnodig op kosten als dat niet hoeft.

Veel plezier met zwanger worden!

3. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Neem de tijd meid!
    Je klinkt wel heel erg hoopvol maar ook gehaast. Je moet je lijf echt even de kans geven om bij te komen van de pil. Als je je er nu al zo op vast puint, kan het wachten nog wel eens erg lang duren voor je eigen gevoel. niet om je teleur te stellen, maar het zijn dus niet allemaal succesverhalen van mensen die binnen twee maaanden na het stoppen van de pil zwanger zijn.......

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    normaal gesproken komt er geen of heel licht lijntje, als jij 2 donkere lijntjes te zien krijgt, waarvan de test iets lichter is dan de test kun je er wel vanuit gaan dat je tegen je ei aan zit hoor, het is heel goed mogelijk dat je lh piek 's nachts is geweest en dat het dan alweer aan het minderen wordt en je dus geen donkerder streepje te zien krijgt...je zult het snel genoeg merken als de streepjes weer lichter gaan worden....

ik zou zeggen bewaar ze, zet er de datum op en tijdstip en vergelijk ze dan met de volgende maand, zo kun je zien aan de hand van je ovulatietest (de donkerste zit je het dichtsbij je ei) op welke dag van de cyclus jouw eisprong is (even terug rekenen zodra je volgende cyclus is begonnen)

al moet ik idd ook zeggen dat ik het wel heel erg snel vindt om nu al te beginnen met testen....zo komt er nu misschien al te snel druk op je relatie te staan omdat het straks een "moetje"gaat worden omdat je ei er bijna is....

succes in ieder geval

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik had de ovulatietest met een gezichtje erop, die zijn wat duidelijker.

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Die heb ik nu 1 maand gebruikt. Ik vond ze waardeloos aangezien ze toch een behoorlijke LH piek nodig hebben om een smiley te geven. Voor de komende maand doen we gewoon weer de gewone CB ovulatietest. En dit keer ook follikelmetingen bij de gyn.

7. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    @ Femke J,
    Ik gebruik nu ook de digi. ovu. test van CB maarre idd volgens mij moet je een hele hoge piek hebben wil deze wat oppikken.
    Ik ging uit van een cyclus van 28 dgn. en nog steeds geen ei te bekennen. ik denk dat ik binnenkort (mocht het deze ronde ~weer~ niet raak zijn) de gewone ga gebruiken want dit duurt me te lang....

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Je hebt groot gelijk Silla!
    Als ik de digitale testen moet geloven, heb ik afgelopen maand niet eens een eisprong gehad! Moet niet gekker worden.
    groetjes Femke

9. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    silla en femke
    ik heb ook die digitale van CB gebruikt, echt kl*te testen want bij mij hebben ze niet eens een ei gezien!

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik heb deze maand voor het eerst ovutesten gebruikt om te weten te komen of mijn ei idd komt wanneer ik denk dat ik em heb want ondanks dat je denkt zeker te weten wanneer je ei er is, is het wel leuk om dat bevestigd te zien...de 1e 4 dgn niets nog geen licht streepje helemaal niets (romed) donderdags gauw die van de webwinkel hier besteld vrijdag had ik ze gelukkig al in huis...en verdomd een heel heel positieve ook nog...en ook zaterdag en zondag iets minder mocht ik volgende maand denken ik kijk nog eens een keer dan zeer zeker weer die uit de webwinkel....simpel en hygiënish in gebruik... :D

Deel Deze Pagina