Ik moet een week stoppen ivm medicijnen (kan ik echt niet laten. Ben al 4 weken erg ziek door een parasiet in mijn darmen). Ik geef mijn zoon vooral borstvoeding 's avonds en 's nachts. Niet veel, maar het is 's avonds na de fles die hij standaard krijgt, vaak het laatste zetje om hem 'voldaan' zijn bed in te krijgen. Ik dacht eerst 'ach als het hier door afgelopen is, prima' maar vanavond al lastig hem zonder de borst in bed te krijgen . Een week niet voeden. En ook niet kolven, zou het dan nog weer te starten zijn of kansloos? Anders misschientoch maar even kolven 's avonds... (net afgelopen weekend de geleende kolf ingeleverd aangezien ik hem al maanden niet gebruikt had....)
Ik zou ook kolven, al zou je productie wel redelijk stabiel moeten zijn ik denk dat een week echt te lang is. Heb je contact gehad met een lactatiekundige over de medicijnen en/of de lijst op borstvoeding.com gecontroleerd? Verrassend veel medicijnen kunnen prima met borstvoeding gecombineerd worden.
Nee maar de huisarts vroeg het meteen, en zei echt dat het samen niet kon. Staat ook in de bijsluiter. Ik dacht eerst dat dit het moment was om te stoppen (hem de nacht voedingen die er soms zijn) af te leren. Maar beter toch een 20 minuten kolven 's avonds. Dan kan ik stoppen als ik het echt wil. Desnoods wel nu. Maar dan kan ik ook nog even doorgaan en ligt de keus er.
Hier heeft meneertje zo rond de 9/10 maanden 2 weken niet bij mij gedronken. Hij weigerde. Ik heb gekolfd die periode. Mijn productie was daar absoluut niet blij mee, maar eenmaal weer aan de borst, was het al snel weer als vanouds. Kan je een goede kolf lenen? Eventueel dat ding die je ook in het ziekenhuis gebruikt. Dan blijft de boel wel op peil
Heb je het dubbel gecheckt? https://www.aidulac.nl/borstvoedingsconsulten/medicijn-consult En zou inderdaad blijven kolven Lijkt me erg vervelend zeg, hier ook een kind dat aan de borst in slaap valt.
Ik heb een dubbele electrische kolf, altijd gebruikt op werk ook. Maar kreeg er gisteravond niet veel uit. Uit 1 borst bijna niks. Hoop vanavond beter .Zou zo jammer zijn als ik hier door moet stoppen al is het alleen 's avonds en 's nachts. Ik heb de medicijnen echter ook hard nodig. Donderdag avond mag hij weer bij mij drinken. Wel sneu, hij zit af en toe gewoon onder mijn shirt te graaien
Ik heb afgelopen weekend bijna 3 dagen niet gevoed. Daarnet weer wel, zoontje was erg blij en dronk erg lang. Ik kolfde 2x per dag, maar erg weinig. Ik denk dat je het wel gaat redden.
Nee ik ga niet tegen advies vd huisarts in. Als ik al ruim een jaar borstvoeding geef, al 8 X aangepaste antibiotica kuur voor blaasontsteking gehad, dan weet hij dat borstvoeding belangrijk voor mij is. Ik hoop ook dat het goed komt, al haal Ik er nauwelijks iets uit. Toch komt er direct wat als ik het met de hand doe. Zal wel verschil maken, machine of kind. Donderdag extra vaak/lang aanleggen en dan zie ik het wel. Ben gelukkig wel weer beter, na vier weken (erg) ziek dus het is in elk geval niet voor niks geweest
Je hoeft ook niet tegen zijn advies in te gaan. Maar ik ben wel erg benieuwd naar de naam van het medicijn. Zou je die hier met ons willen delen?