Mijn dochter is nu bijna 8 mnd en wij willen graag voor een 2e. Ik gebruiken geen voorbehoedsmiddel, en ik ben nog niet ongi geweest. Ik vraag me af hoelang dit ongeveer kan duren? Op het moment geef ik 3 keer op een dag nog bv (s morgens, 12.00 en s avonds. Het is nu zo vervelend dat je ook niet weet of je zwanger zou zijn omdat je nog niet onge bent geweest. Wie heeft ervaring?
Hoi, Ik kan er wel een beetje over meepraten. Dat je nog niet ongi bent geworden komt waarschijnlijk omdat je nog bv geeft. Er zijn verhalen van meiden waarbij het wel 1 jaar of zo weg bleef. Voordat je ongi wordt heb je wel je eisprong gehad dus het kan best zijn dat je toch een keer zwanger raakt maar niemand kan dan precies zeggen wanneer omdat je niet weet wanneer je je ongi kunt verwachten. Ik geef ook nog bv en mijn zoontje word 2 maart 1 jaar. Ik geef nog maar 1x bv (alleen s'ochtends) en ik merk nu dat mijn cyclus terug op orde begint te komen. Ik temp ook en voorheen weikte mijn tempcurve af van normaal gesproken en nu is hij beter. Ook qua eitemp merk ik nu beter verschil als voorheen toen ik nog 3x per dag bv gaf. Nu geeft de temp duidelijk mijn ei weer en dat was voorheen niet zo. Ik ben van mening dat door de invloed van de hormonen en de bv dat mijn cyclus anders is geweest. Ik werd alleen wel vrij snel weer ongi na mijn bevalling. Maar ook zonder ei kun je ongi worden dus ik weet niet of de tijd daarvoor ik ook een eisprong had want toen tempte ik niet (dat doe ik pas weer 2 a 3 maanden) en ik voel niks qua ei. Bij mij was het dus de oplossing om te minderen met de bv maar ik weet niet of jij dit ook wilt.
Hoi Afina Ik zit in hetzelfde schuitje, maar ben dinsdag ongesteld geworden! Nu hopen dat er binnenkort een eisprong aan komt, dat kan ook nogal eens onderdrukt worden door de borstvoeding. Vandeweek is er nog zo'n topic gestart: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... t=#4337576