NIPT geslacht

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Smurfje1, 19 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

2 mrt 2017
    172
    47
    28
    Ik heb 2 weken terug de nipt test laten doen (gelukkig was alles goed) daaruit bleek ook dat we een meisje verwachten maar toch ben ik nog wat onzeker om al meisjes spullen te kopen omdat er ergens in mijn hoofd een stemmetje zegt "stel dat ze verkeerd zijn"

Heeft er iemand ervaring of verhalen met een verkeerd geslacht via de nipt of is die kans echt miniem en kan ik lekker roze gaan shoppen? :)
    Ik heb 1 september mijn echo op 16 weken dus hopelijk kunnen ze het dan al duidelijk zien.
    Ik kreeg de uitslag gewoon via een tekstje in mijn mailbox van het ziekenhuis waar de test is uitgevoerd.

Bedankt!

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Uitslag op basis van dna, zoals bij de nipt, is absoluut betrouwbaarder dan een echo :D. Ik zou lekker gaan shoppen!

3. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Bij een echo op dit termijn zou ik ook nog voorzichtig zijn, want soms kunnen ze er tóch naast zitten. Maar bij de nipt test hoef je echt niet te twijfelen hoor! Lijkt mij vrijwel onmogelijk dat ze verkeerd zitten met DNA. :)

4. xDelicious

xDelicious Actief lid

5 jan 2017
    492
    241
    43
    Vrouw
    Hoi,

Ik was ook gevraagd of ik een NIPT test wilde laten doen. Ik vroeg me alleen af of het nu standaard is dat het geslacht gezien kan worden zo vroeg en of het dan vermeld wordt? Op internet staat van niet maar ik lees dat jij die wel hebt gehad:cool:

Als het namelijk wel zeker is dat ik het geslacht over een paar weken al kan weten dan wil ik dat graag doen!!!

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

In NL krijg je het geslacht niet te horen, ook niet als je het wilt. In België krijg je het wel te horen als je het wilt. Ik ga er dus even vanuit dat TS de nipt in België heeft laten doen :).

Overigens is het geslacht willen weten wel de slechtste motivatie om wel of geen nipt te doen... zou me eerst even verdiepen in wat de nipt is.

6. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

2 mrt 2017
    172
    47
    28
    Ik woon inderdaad in België, hier is de nipt ook sinds 1 juli terugbetaald en je betaalt dus maar 5 euro om hem te laten doen, ze doen hem dan ook standaard nu bij alle vrouwen ook al is er geen aanleiding voor. Bij mij zag de nekplooi er mooi dun uit en zou het eigenlijk niet nodig geweest zijn maar nu doen ze hem dus altijd tenzij je uitdrukkelijk zegt dat je hem niet wil laten doen.

Na 3 miskramen wou ik toch wel zekerheid dat alles in orde was met het kindje en dan is het een leuke extra om het geslacht al te weten maar dus niet de reden om de nipt te doen.

Ik ga dus gewoon roze shoppen vanaf nu :p nog 2 weken tot de volgende echo en zo lang trek ik het niet meer om eens een kleedje te kopen of een leuke roze knuffel.

LolaBloem vindt dit leuk.
  7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Lekker roze shoppen! :D

8. LovePoison

LovePoison Actief lid

12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Wat Leuk! Met de nipt test zou ik me idd geen zorgen maken dat ze het verkeerd hebben.
    SHOPPEN!:)

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Deze vraag kun je beter op een belgisch forum stellen, want als je de NIPT in Nederland laat uitvoeren krijg je geen geslacht te horen.

Deel Deze Pagina