Ik slaap het liefst op m'n rug, maar hoorde vandaag bij een echo dat de placenta aan de rugzijde ligt... Weet iemand of het kwaad kan op de rug te slapen, drukt het gewicht van de baby dan niet op de placenta?
Jaloers!! Ik wil zo graag op mijn buik slapen maar sinds een paar weken begint de kleine meid dan echt te protesteren... ook placenta voor overigens, lijkt me niet dat dat uitmaakt TS.
Ik slaap nog steeds op mijn rug. Wat ze wel zeggen is dat het voor de doorbloeding beter is om op je linkerzijde te slapen maar, Ik hou dat echt niet vol. 9 van de 10 keer word ik op mijn rug wakker.
Ik slaap ook vaak op mijn rug. Heb wel eens gehoord dat je dan slapende benen kan krijgen omdat de doorbloeding in je benen dan minder is, maar tot op heden daar nog geen laat van gehad.
@Lisa1987, de doorbloeding van wat? Of weet je dat niet. Ik slaap nu dus noodgedwongen op mn zij ipv buik en als links dan echt beter is ga ik dat maar proberen denk ik .
Het kan wel gewoon. Maar ik had op het einde bij de eerste en vanaf 20 weken bij de tweede dat ik echt benauwd werd op mijn rug. Dan moest ik wel naar mijn zij draaien. Ik denk dus dat je lichaam zelf wel aangeeft wanneer het niet kan.
Dit vond ik wat het het meest duidelijk uitlegt; Op de linkerzij gelegen is de doorbloeding veel beter. Vooral tegen het einden van de zwangerschap is slapen op de linkerzij beter. De placenta is zo zwaar geworden dat die bij een houding op de rechterzij minder doorbloed wordt door afknelling van de aders. Een goede doorbloeding is voor het ongeboren kind heel belangrijk: het bloed vervoert immers de nodige zuurstof en voedingsstoffen naar de baby toe. (Gevonden op mens en gezondheid) Over rug slapen, dan kan je op een lichaamsader liggen waardoor je zelf duizelig en benauwd word. (Ook meteen erbij gevonden). Het kan dus wel allemaal gewoon maar mogelijk is het een iets beter dan het ander.
Heb ik dus ook, ik word steeds op m'n rug wakker. Fijn te lezen dat t geen kwaad kan, kan ik heerlijk slapen zoals ik wil!
Het kan geen kwaad volgens mij maar ik moet er niet aan denken op mijn rug. Had al vanaf een week of 20 dat ik dan spaans benauwd wordt. Dus slaap altijd op mijn linkerzijde.
Tis even een houding zoeken maar dan heb je ook wat Moet een been helemaal optrekken, ziet er best lenig uit denk ik. Heb bij mn dochter tot 37 zo kunnen liggen! Wel met voedingskussen ertussen.