Vorige week een echo gehad ivm bloedverlies, gelukkig was alles goed en klopte het hartje al! 16 okt was de 1e dag van mn laatste menstruatie dus ik dacht dat ik 6,5 week was vorige week , ik werd alleen een week terug gezet toen ik de echo kreeg....ik was dus 5,5 week. Maar als je rekent vanaf 16 okt kom ik nu op 7 weken en 3 dagen. Hebben meer meiden dit gehad en dat dan later toch blijkt dat je langer zwanger was?! Was ik even benieuwd naar!
Bij mij klopte de 12 weken echo precies met de door mij uitgerekende datum 26 mei. Met 13 weken heb ik weer echo gehad i.v.m. bloedverlies toen was ik ook ineens een week minder ver... ik hou het maar gewoon op 26 mei de kleine komt toch wanneer het komen wil hahaha. Dan maakt een week ook niet zoveel meer uit.
Nee idd de kleine komt toch wanneer die zelf wel! Maar was wel benieuwd of meer meidens dit hadden.... Als ik zelf reken ben ik a.s donderdag 8 weken maar volgens de echo 7 weken... Ik moet 5 jan weer voor een echo en ben benieuwd hoever ik dan ben volgens de echo! Als alles goed is natuurlijk!Maar daar ga ik wel vanuit *positief* blijven denken! hihi
Ja hoor! Ik had op 11 of 12 juni mijn eerste dag laatste menstruatie. Mijn eisprong vond plaats op 24 juni. 5 Juli, 3 dagen voor de NOD, testte ik positief. Met 7 weken en 1 dag echo, ik bleek echter 6 weken en 1 dag. Nu ben ik dus morgen 25 weken, maar nu loopt mijn kleintje weer 11 dagen voor. Maar ze houden de data aan van de echo's en vooral de hele vroege.
Bij ons houden ze om die reden altijd de 12 weken echo aan. Die is het meest accuraat. Als ze in een vroeg termijn 1milimeter verkeerd meten kan het idd zo een week schelen. Met 12 weken is de meting het beste. En idd de baby komt vanzelf.. maar een week teveel/te weinig kan op het eind een week te lang of te vroeg zijn voor thuis geboorte of inleiden.. 42 weken of 43 weken maakt wel zeker uit.. zo ook 36 of 37 weken. Waarschijnlijk dat ze je termijn nog wel bij stellen met de TERMIJN echo.. 12weken. Liefs Jazzie
Toen ik mijn eerste echo kreeg, gingen ze er vanuit dat ik 12 weken zwanger zou zijn. Maar op de echo was het kindje nog maar 10 weken. Bij de 20 weken echo klopte dit nog steeds. Dus mijn cyclus heeft gewoon langer geduurt, dan waar ze vanuit gingen. gr Suzanne
Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik wacht gewoon de 12 weken echo af! Ben alleen dan nogniet 12 weken maar bijna 11,maar deze hebben zij zelf voor mij gemaakt en weten dus ook hoever ik ben... Ben nu dus of bijna 7 of bijna 8 weken haha... Ben benieuwd!
Jazzy dat is t gekke bij mij. Want mijn eerste echo's tot 11 weken komen prima overeen met t begin termijn die de echo aangaf (week korter). Maar met 12 weken geeft ie 3 dagen verder aan en vorige week zelfs 11 dagen. Snap er de ballen van maar vind t idd wle eng ivm de placenta op t eind. Ik heb heel veel medische echo's gehad ivm bleodingen en hematoom bij placenta.
Het geldt natuurlijk ook niet voor iedereen.. Maar ja als je veel echo's heb gehad en ze komen allemaal zo uit dan kan ik me voorstellen dat ze het geen aan houden wat ze het meest vertrouwen. Bij mijn zoontje was ik drie dagen minder ver met de 8 weken echo. en met 12 weken klopte het perfect! Met deze zwangerschapt liep ik met beide echo's 1 dag voor. Dus.. ja.. Maar de cyclus dag wordt aangehouden. voor 1 dag stellen ze het termijn niet bij. Het komt best goed Bamjolan. Ze zullen je vast wel goed in de gaten houden. En vooral je zorgen goed vertellen. dan kunnen ze er extra rekening mee houden. liefs Jazzie
Ik liep met 6 weken ook 3 dagen achter en met de termijnecho (rond de 10 weken geloof ik) liep ik juist een dag voor. Dus de kleine heeft 4 dagen ingehaald zeg maar. De berekening met 6 weken is gewoon veel minder nauwkeurig en dus minder betrouwbaar.
Ik had tzelfde. Met 9,5 week bleek ik 5 dagen minder ver dan gedacht (ondanks dat ik ovulatietesten had gedaan!). Met 10 weken scheelde het 6 dagen en met de termijnecho (14 weken), ben ik uiteindelijk 7 dagen teruggezet. Nu ligt ze meestal gemiddelde een paar dagen voor op de groei (ahv hoofde, buikje en beentje), maar de termijnbepaling met 14 weken wordt aangehouden.
Ik ben bij de 12-weken echo ook 1 week terug gezet. Kreeg toen aangeboden om bij de 12+5 nog een keer een echo te laten maken. puur omdat je dan een mooier beeld hebt van de kleine. (mijn vlk maakt bij haar thuis echo's voor een klein prijsje van 10 euro) De tweede echo gaf dezelfde datum aan als de eerste, dus ws heeft mijn cyclus langer geduurd als waar ik zelf van uit was gegaan.
Ik was ook een week minder ver dan ik zelf verwachtte.. eerste dag laatste menstruatie was 11 oktober. Omdat ik ook niet helemaal zeker was van mijn cyclus kan het dus wel prima. Morgenmiddag moet ik wederom om de termijn zo nauwkeurig mogelijk te bepalen. Dan gaan er ook dingen besproken worden ivm onderzoeken enzo, dus ook weer best spannend... Je hoort het vaker dat het schommelt en ik zou me er niet teveel zorgen om maken hoor, kan goed nog wat daagjes bijkomen de komende tijd! Als het maar gezond is, dat is het belangrijkste LIEFS
mijn datum hebben ze al zo vaak veranderd. ben al 1 week minder zwanger geweest en nu weer 1 week meer dan mijn uitgerekende datum. wacht maar af en kijk hoe de baby groeit tijdens de echo's die je nog krijgt, dat veranderd nog zo sterk. je bevalt toch meestal tussen de 38 en 42 weken. das wel 4 weken verschil he, dus maak je niet druk om een week.
Ik was idd ook een week minder ver dan ik dacht, maar bij mij kan het wel kloppen ivm erg late eisprong.
Ik heb afgelopen weekend me eerste echo gehad, ik bleek geen 8 weken maar 6w5d te zijn. Ik heb dus met 3 weken een knallende positieve test gehad :-D (zie album)
Daarom is dus ook die "termijn-echo" in het leven geroepen. Mijn vk zegt dat ze daarna niks meer verder of terug zet. Ik snap het maken van vroege echo's ook niet, tenzij je heel onzeker bent als je bijv. een miskraam hebt gehad.
Thanx Jazzy! De gyn sprak ook verder niet over late eisprongen e.d. maar dat er bij mijn kleintje ws een diapauze heeft opgetreden (week vertraging).
ja wij hadden een ovulatietest gedaan en dus wisten we wel wanneer we zwanger geworden waren. echter, ik had een vreemd lange cyclus en daarom was ik bij de eerste echo maar 6 weken en 4 dagen zwanger volgens de vruchtmeting. de echoscopiste vond de ovulatietest onbetrouwbaar dus daar wilde zij niet van uitgaan. bij de 20 weken echo bleek dat ik in plaats van 19 weken, 20 en een halve week zwanger was. dit bleek omdat de baby op echt alle metingen voorliep en steeds zo rond de 20 en een halve week of verder zat. toen ben ik teruggekomen op de ovulatietest en ben ik alsnog 1,5 week naar voren gezet. groetjes
Ja appart he! Ik wist ook wanneer mn ei was, ik had ook maar 3 inseminaties gedaan dus ik vond t weekje verschil heel vaag! Bij mn eerste ook, maar 1 inseminatie en wist wanneer mn eisprong was. Maar kennelijk zweeft het vaker toch nog een weekje rond voor t echt innesteld