Wanneer een brusje?

Discussion in 'De lounge' started by minni, May 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wat is de ideale leeftijd om een brusje te krijgen?

1. Als de jongste 1,5 is.

2. Als de jongeste 2 is.

3. Als de jongste 3 is.

4. Als de jongste 4 is.

5. Als de jongste ouder is dan 4.

6. Ons gezin is al compleet.

7. Als de jongste 1 jaar oud is.

8. Voorlopig niet, want ik heb t zo fijn met mijn kindje!

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Dit is echt iets waar ik elke dag wel even over aan t denken ben. Wanneer zou t t beste zijn, voor Giulian, om een brusje te gaan knutselen?

Ik verzet mijn kinderwens voor t brusje van Giulian steeds. Om te beginnen wilde ik wel direct na de geboorte al aan de slag.
    Toen was het "zodra Giulian kon staan", daarna "lopen" of 1 jaar oud.
    Heel even heb ik overwogen om in september samen met mijn man weer es te gaan proberen. Maar nu denk ik zels al over volgend jaar september. Als het dan ook snel zou lukken, dan vieren we Giulian zn 3e verjaardag rond de uitrekendatum.

Wat zou nou een handige leeftijd zijn?

Laatst was ik met mijn moeder bij een soort van paragnoste (vorige week). Die heeft e.e.a. verteld, waar ik aanvankelijk niet van onder de indruk was. Ze heeft oa verteld dat de tijd die wij in gedachten hebben om een brusje te krijgen, we door de helft moeten delen en dat is de tijd dat we wat kunnen verwachten. Dat zou betekenen, dat ik in het najaar alweer zwanger zou kunnen zijn.
    Later diezelfde dag gebeurde er dingen waar zij ok heelspecifiek had gesproken en nu denk ik, dat ze miss gelijk heeft en ben ik er weer heel erg mee bezig.

2. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    Tussen de eerste 2 zit bij ons 1 minuut en de volgende kwam toen de meiden bijna 4 jaar waren.
    Heerlijk zoveel leeftijds verschil. De meiden hebben de hele zwangerschap bewust meegemaakt en ook nu zijn het echt grote zussen; ze helpen hun zusje met alles en spelen heerlijk met z'n drieen.
    Het fijne vond ik dat we echt tijd hadden voor de kleine, want de oudste 2 gingen naar school.

Hadden we de eerste keer geen tweeling gekregen, dan zouden we er, denk ik, zo'n 2 1/2 jaar tussen hebben willen hebben.

Ik denk dat het een persoonlijke keuze is en dus doe wat jullie denken/willen. ;)

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Lisa is straks 20 maanden als deze ukkepuk geboren word.. zal wel druk zijn, maar ook daar zullen we aan wennen!

4. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik weet het nog niet, ben nu volop aan het genieten, dus ik vind het wel even prima.....

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik vind het voorlopig ook prima zo, maar heb wel altijd gezegd dat ik 2,5-3 jaar er tussen mooi vind.

6. Aman

Aman Actief lid

May 13, 2006
    335
    0
    0
    Zoals we er nu over denken, zal Jill toch wel 3 zijn voordat ze een brusje mag krijgen.
    Dan wel 3 jaar als het kleintjes komt dus beginnen met het kleintje maken als ze ongeveer 2 is.
    Maar ja, wat heb je er over te zeggen eigenlijk......

7. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    vind de leukste leeftijd 2,5 jaar dan geet da eerste naar school en kun je de volgende ongeveer evenveel aandacht schenken

groetjes talia

8. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    Naar school met 2,5 jaar????

9. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ja das in belgie zo...

10. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    Hoeveel dagen/dagdelen gaan ze dan? Vindt het wel erg jong om al naar school te gaan.

11. Aman

Aman Actief lid

May 13, 2006
    335
    0
    0
    Peuterzaal misschien?

12. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    De kleuterschool ja, is een beetje jullie peuterspeelzaal.

Hier zal het nog wel even duren. Ik wilde eerst heel snel een brusje voor Kaylee (dat was toen ik net zwanger was). Maar na deze zwangerschap, couveusetijd en dan ook nog eens het feit dat Kaylee een enorme huilbaby was/is er bovenop, weet ik niet eens of ik t ooit nog wel aandurf....

13. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Jee Vicky, dat kan ik me ook voorstellen.

Ik denk ook regelmatig: zouden we t nog wel doen? Niet vanwege de narigheid die we gehad hebben. Want we hebben helemaal geen narigheid gehad.
    Maar vanwege dat Giulian nu alle aand8 krijgt. Ik zou hem niet te kort willen doen. Maar enigskind heeft meer nadelen dan voordelen. Miss doen we m juist tekort als we geen brusje voor m zouden willen knutselen...?

14. MamaMarleen

MamaMarleen Actief lid

May 15, 2006
    228
    0
    0
    leidster op 'n kdv!
    Noord brabant
    ik heb voor 't laatste gekozen; voorlopig nog niet dus!! ik geniet nog zo volop van Senna en ik prijs me al zo gelukkig met 1 gezond kind.
    we hebben het er wel 'ns over en we vinden allebei dat één kind ook heel leuk kan zijn en dat dat zeker niet zielig is. (mijn hub is ook enigst kind en heeft nooit nix gemist of tekort gekomen, en ook zeker niet verwend!)
    maar we hebben ook zoiets; àls er 'n 2de zou komen, willen we daar over een jaar of 3 pas aan beginnen.
    Maar net wat Aman zegt; wat heb je erover te zeggen...

15. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Onze oudste was net 18 maanden toen de tweede kwam. Ondervindt er zelf geen nadelen aan, gaat hardstikke goed en de meiden vinden het prachtig.

16. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    een vriendin van me is ook vrij snel zwanger geworden. De oudste was 15 mndn toen de 2e kwam. Ik heb wel gezien hoe zij gezwoegd heeft haar zwangerschap door te komen. Dat leek mij niet zo fijn. En nu is die oudste in n dwars tijdperk gekomen en sloopt zn broertje zowat. Ze komen ogen tekort om t n beetje prettig te houden. Zwaar hoor!

17. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    Nu, na mijn ervaringen met Kaylee, vraag ik me dan af... Als je maar een klein leeftijdsverschil tussen je kindjes hebt... Als in je eerste gaat pas lopen en alles ontdekken en daar is de tweede al. En die tweede blijkt een huilbaby te zijn die 16u per dag huilt. Dan ben je toch helemaal gesloopt? Dat hou je toch met geen mogelijkheid vol lijkt me? Alleen daarom al zou ik t niet doen. Maar dat komt natuurlijk omdat ik er al zo eentje heb ;) Kan me voorstellen dat je daar anders niet aan denkt....

18. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    N.a.v. die vrouw die zei dat t volgende kind zich sneller zal gaan aandienen, gaat het bij meer weer meer kriebelen, hoor!
    Misschien krijgt ze gelijk...

19. wolkje

wolkje Actief lid

May 16, 2006
    179
    0
    0
    spannend minni! nou ben ik ook wel retenieuwschierig, hihi!

20. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    ik hou jullie op de hoogte, natuurlijk

Share This Page