Wat zouden jullie doen? Ik heb 2 kindjes gekregen op de natuurlijke manier en ben 3 keer zwanger geweest (1x miskraam). Ben nooit écht de molen in gegaan. Bij de eerste had ik provera en clomid meegekregen maar na de provera werd ik niet ongesteld en bleek toen zwanger (kreeg toen miskraam). De tweede zwangerschap (en 1e kindje) kwam na 3 maanden, zonder clomid. Toen we wens hadden voor een tweede had ik net een afspraak staan bij de gynaecoloog omdat ik lange cyclussen had en geen eisprong. Op de dag van de afspraak heb ik afgebeld omdat ik een positieve test had (na zeven maanden...). Ik heb twee keer echo's gehad bij de gynaecoloog en twee keer werd er gezegd dat ik PCOS heb, maar ben toch op natuurlijke manier zwanger geraakt. Nu zijn we 'nog maar' een half jaar bezig en ik heb nog geen één eisprong gehad en mijn cyclussen zijn weer lang. Mijn man zegt nu: Dan bel je toch even de huisarts en vragen we of je nog even langs mag komen bij de gynaecoloog voor een echo, puur om de status van de PCOS even te laten checken. We hoeven niet meteen die molen in... Nu twijfel ik. Zal ik dat doen? Gewoon even een check bij de gynaecoloog? Ik denk dat ze mij wel doorverwijst. Maar waarschijnlijk word je dan wel meteen die molen in geduwd. En tsja... wil ik dat? Aan de hormonen? Terwijl het eerder gewoon is gelukt? Moeten we het niet gewoon nog langer de tijd geven allemaal? De voeding en supplementen e.d. weer oppakken en mij weer beter voelen, wat afvallen en dan komt die eisprong vast wel...? Of misschien door laten verwijzen naar Boxmeer (vrouwenpoli) om toch het wat op de natuurlijke manier nog te proberen? Twijfel, twijfel. De wens voor 3e kindje is net zo groot als bij de eerste maar ergens heb ik ook zoiets van: De natuur heeft blijkbaar bepaald dat de tijd nog niet rijp is?
Als ik jou zo hoor zou ik even wachten nog om voor jezelf helder te krijgen: wil ik echt weer de mmm in? Als je wat overgewicht hebt, kun je in ieder geval die tijd gebruiken om wat kwijt te raken, zodat als je klaar bent voor de mmm, je er optimaal in zal gaan Je kan ook alvast naar de dokter en dat je aangeeft dat je belt als je klaar bent voor die doorverwijzing
https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/wel-of-niet-naar-de-huisarts.653106/ Haha, vond een heel oud topic van mij! Hilarisch. Bijna hetzelfde geschreven een paar jaar terug. Hahaha. Ik heb niet veel overgewicht. Ik weeg ergens tussen de 70 en 72 kilo en ben 1.65 meter. Maar ik merk wel dat als ik lichter weeg dat mijn lijf het dan beter doet en ik vaker eisprongen heb.
Hoe weet je zo zeker dat je geen eisprong hebt? Word je ook niet ongesteld? Als het je rust geeft om het eens te laten checken dan moet je dat gewoon doen. Of je de MMM om gaat daar kun je ook zelf de regie over nemen. Ze kunnen je er niet toe verplichten.
Dan zou ik eerst inzetten nu op wat afvallen. Ik heb gemerkt afgelopen zomer dat niet bewegen en slecht eten/drinken (veel vet en suikers). Toen had ik ineens een cyclus van 63 dagen terwijl ik op 32 gemiddeld zat. Toen erachter gekomen dat ik ook pcos heb. Na 6 weken zomervakantie weer gaan sporten en minder vet/suikers eten/drinken en toen was het 39 en 31 dagen.