Week voor NOD positieve test, langer zwanger?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by roos1977, Jul 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roos1977

roos1977 Nieuw lid

Jul 17, 2006
    1
    0
    0
    Ik heb gister een week voor mijn NOD getest. Deze was superpositief. Een heel duidelijk 2e streepje. Kan dat al zo lang voor de NOD?
    Ik heb 2 mnd terug na 11 weken een miskraam gehad (voor de 2e keer). Ik ben de laatste keer wel gewoon 2 a 3 dagen ongesteld geweest. Heb wel al echt een week duidelijk verschijnselen van zwangerschap (gevoelige borsten, vlagen van misselijkheid).

Ik zou graag willen weten of het kan, omdat ik vandaag al een paar keer gehoord heb dat het niet kan, en dat ik waarschijnlijk al een cyclus verder ben. Ik zou dit keer met 8 weken een echo krijgen. En mocht die uitwijzen dat het weer niet goed is dan wil ik meteen geholpen worden en niet weer weken doorlopen. Mijn miskramen (en mijn bevalling) gingen nl allemaal gepaard met veel bloedverlies. Miskramen ongeveer 1 liter en mijn bevalling met 1200 ml. De laatste miskraam ben ik ook met de ambulance naar het ziekenhuis geraakt.

Als het dus niet zou kunnen dat je een week voor NOD al een hele positieve test heb, zou dat betekenen dat ik volgende week al een echo zou mogen. Maar als ik dan nog maar 4 a 5 weken ver blijk te zijn, ben ik die echo ook weer kwijt zeg maar.

Groetjes Roos!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Roos,

het zou kunnen dat je langer zwanger bent. Het is niet gebruikelijk dat je een week voor je NOD al positief test. Ik zou meteen het ziekenhuis bellen en zeggen dat je weer zwanger bent. Je weet niet hoever maar aangezien jouw voorgeschiedenis wil je dat graag weten. Daarom is het goed om voor volgende week een echo af te spreken. Mocht je dan minder ver zwanger blijken te zijn, dan weet je dat tenminste. Ik weet dus niet hoe lang je zwanger bent, maar het lijkt me wel verstandig om snel een echo te laten maken in jouw situatie.
    Ik hoop van harte voor je dat het deze keer goed gaat!

Mirjam

Share This Page