Ik ben gewend om dagelijks of om de dag even wat de halen in de supermarkt. Maar dit ben ik meer dan zat! Heb hier helemaal geen tijd voor met mijn werk en met de slaapjes van de kids, kind brengen en halen van school etc. Nu is mijn plan dus om iedere week grote boodschappen te gaan doen. Maar nu vraag ik me dus af hoe ik dit doe? Blijft fruit en groente dan zolang goed? Of eten we dan aan t einde van de week meer diepvries groente/ pot groente ofzo? Zou graag op vrijdagavond boodschappen willen doen, omdat dit het beste uitkomt met werk en kids etc. Maar zoon heeft bijv. op di en do groente/fruit-dag op school en mag dat dan alleen meenemen als tussendoortje. Dan moet ik al iets van fruit hebben wat dan nog goed is op donderdag..altijd een appel mee vind hij denk niet zo geweldig en banaan kan niet vanwege allergie! Het lijkt me handig om wat tips voor de weekboodschappen te krijgen en misschien willen mensen ook delen wat ze halen voor een week? Zodat ik dus wat ideeën kan krijgen? Misschien wil iemand lijstjes delen? Hoe pak ik dit handig aan? Dat ik niet alsnog naar de winkel moet rennen.
Ik doe weekboodschappen en weekendboodschappen. Weekboodschappen op de maandag. Van te voren maar ik de weekmenu's aan de hand van de folders. Op die manier heb ik altijd aanbiedingen én altijd wat anders te eten . Groente en fruit blijft hier zeker 4/5 dagen goed (LiDL of AH). Vrijdags haal ik de boodschappen voor die avond en zaterdag/zondag. Dit zijn vaak wat specialere gerechten omdat ik dan langer de tijd heb om te koken en we vaak visite hebben.
Hier net zo, weekboodschappen en weekendboodschappen. Meestal koop ik op maandag juist bepaalde soorten fruit als meloen, peren, kiwi, omdat die een paar dagen tijd nodig hebben om te rijpen. Dan hebben we op donderdag en vrijdag die soorten fruit. Ik maak een lijstje met wat we die week eten. Meestal t/m donderdag, dus voor 4 dagen. Op vrijdag eten we meestal restjes van de dagen ervoor. Groenten blijven prima goed, in de koelkast, tot donderdag. Bij groentepakketten voor bijv macaroni let ik altijd heel goed op de houdbaarheidsdatum, en soms pas ik mijn lijstje aan met wat we welke dag eten omdat de macaronigroenten bijv maar tot morgen houdbaar zijn. Succes
Goeie tips, ik ga meelezen. Ga zelf nu ook bijna elke dag en je neemt dan veelsteveel extra dingen mee....
Ik doe ook op vrijdagavond de weekboodschappen. Dan haal ik alles wat op is in de voorraadkast, zoals pasta, rijst, pastasauzen, blikgroenten, zoet broodbeleg, frisdrank, pakken sap etc. Daarnaast vla, yoghurt, melk en eieren voor een hele week. Let daarbij op de houdbaarheidsdatum (achterin het vak staat vaak zuivel die nog bijna 2 weken houdbaar is). Verder vlees, dat bij thuiskomst de vriezer in gaat (behalve wat we dat weekend nog gaan eten). Ik haal verse groenten en fruit voor de eerste dagen van de week incl. weekend. Appels halen het wel tot de woensdag = fruitdag op school. Dan eten ze op woensdag maar een appel. Aardappels, die gaan de koelkast in. En vleeswaren, die halen het meestal ook een hele week (let ook hierbij op de datum als je het koopt). Op woensdag haal ik dan soms nog een keer groenten. Anders eten we dat uit pot of blik aan het einde van de week.
Ik haal op vrijdag voor een week boodschappen. Van te voren maak ik een briefje wat we eten. Veel groente kun je lang bewaren en we eten ook wel eens diepvries groente, spinazie of kip met rijst en wokgroente oid. Op dinsdag haal ik nog wat vers brood.
Ik vind het vooral lastig met fruit trouwens! Als ik bijv op maandag boodschappen zou doen is dat op vrijdag al slecht? Haal mijn fruit bij AH en ik let dan echt erop dat ik goed fruit pak (dus niks overrijp ofzo).
Ik doe voor de hele week boodschappen, maar groente/fruit waarvan ik weet dat het niet de hele week meegaat koop ik vaak nog op of vrijdagavond of zaterdag overdag. Het is maar net wanneer ik er tijd voor heb! En ik vergeet heel vaak om er vlees uit te halen, waardoor ik alsnog naar de supermarkt moet doordeweeks (heb geen magnetorn).
Ik doe op vrijdagochtend altijd de weekboodschappen. Haal dan voor de hele week groente en fruit en dat blijft gewoon goed. Haal het bij de Lidl. Groente gaat in de groentela en dat blijft ook wel 1,5 tot 2 weken goed. Fruit zoals perziken en bananen blijft ook een week goed, gewoon in de woonkamer of keuken. De kinderen eten veel appels en die blijven in de koelkast weken goed.
Brood halt mijn man trouwens op woensdag en dat gaat de vriezer in. Vlees trouwens een gedeelte ook, zakken gesneden groenten als ik dat koop ook.
Ik ga iedere vrijdag na mijn werk boodschappen doen. Eerst naar de aldi. Vlak voor het weekend is veel vlees 30% afgeprijst. Daarna rijd ik door naar de AH voor de rest. Ik haal verse en pot groente en dat blijft prima een aantal dagen goed, ook fruit. We eten voornamelijk banaan, appel en peer. Brood gooien we in de vriezer en vlees ook. Dit verdeel ik in zakjes. Bij de aldi heb je bijv 4 schnitzels in de verpakking en hiervan kunnen we 2 dagen eten. Ik ben geen echte vlees eter, dus deel het vlees met onze zoon.
Ik doe maar eens per week boodschappen, ideaal in mijn ogen. Mijn fruit blijft eigenlijk gewoon de hele week goed, groente ook. Al eten wij ook wel regelmatig groente uit een pot, vanwege het gemak. Vlees en brood zo in de vriezer. Met zuivel wel even opletten dat je van achteren pakt, zodat je een pak hebt wat nog even goed blijft. Succes!
Ik vaar dus doe ook altijd voor een ruime week boodschappen. Brood en vlees gooi ik in porties in de vriezer, in de ochtend een half brood eruit en dat eten we dan op in 1,5 dag. Blijft prima hoor. Groenten zoals sperziebonen en witlof blijft ook best lang goed als het gekoeld is. Ik stop het vaak in een papieren zak! Ook wortelen blijven gekoeld een dikke week goed. Alleen het sla is op den duur op.
Wij halen altijd op zaterdag of zondag de wekelijkse boodschappen en dan spring ik soms tussendoor even de supermarkt in voor vers fruit als het niet lang goed blijft. Hier gewoon bananen en kiwi's etc. dus dat blijft tijden goed Ook zou je sommig fruit in de koelkast kunnen bewaren zodat het langer houdbaar blijft.
Wij doen altijd op maandag de boodschappen voor de hele week inclusief het weekend. Doen we al jaren zo, ja we eten geregeld diepvriesgroenten en groenten uit potjes maar daar is niks mis mee, heb ik echt zin in verse groenten dan haal ik die nog eventjes snel. Ik merk gewoon dat 1 keer in de boodschappen doen veel goedkoper is dan elke dag naar de winkel. Wij zijn wekelijks tussen de 50 en 70 euro kwijt met zijn tweeën en dan heb ik alles erbij gerekend, brood, vlees, frisdrank en groenten.
Hier doen we een paar keer per week boodschappen omdat de supermarkten vlakbij zijn. Als je wil minderen, zou ik bijvoorbeeld al beginnen minderen van dagelijks naar 2 of 3 keer per week. Of bijvoorbeeld 1 keer gaan voor de hoofdzaken en dan nog 1 keer voor verse producten (groenten, fruit, vlees, ...) en dingen die je vergeten bent. Ik koop zelf overigens bepaalde groenten sowieso liever uit diepvries (bloemkool, brocolli, spinazie, groene boontjes, erwten). Even lekker, maar wel veel minder werk. Bepaalde groenten "moet" ik dan echt weer vers hebben, want die vind ik uit pot of diepvries niet te eten.
Ik doe ook weekboodschappen. Ik kijk naar leuke aanbiedingen en leuke recepten. Dan maak ik een boodschappenlijstje op 'looproute' in de winkel, dit scheelt veel tijd. Aardappels, sommige groente en al het fruit blijft zeker een week goed in de koelkast. Groenten die het niet de hele week redden, vries ik in, dit geldt ook voor brood en vlees. Fruit koop ik meestal bij de lidl en blijft zeker een week goed, mijn kinderen hebben alleen maar fruit mee naar school, druiven, aardbei, perzik, peer, appel, banaan, nectarines, meloen, noem maar op!
hier op woensdag ochtend alle boodschappen. ik zorg eerst dat ik duidelijk heb wat ik precies eet. de eerste dagen de verse groente en later dan wat meer dingen uit pot of diepvries. fruit lukt me ook om een hele week mee te doen. Brood gaat de vriezer in anders is het niet aan te slepen hier. verder koop ik veel vlees in de aanbieding wat ook de vriezer in gaat. en aan de hand van het vlees wat ik heb liggen kijk ik wat we gaan eten.
Brood haal ik bij de bakker. 6 halfjes voor 6 euro. Zondag eten we broodjes . Gaat in de vriezer Fruit haal . ik bij de ah. Hun fruit blijft lang mooi en bijv de markt of jumbo is goedkoop alsnog duurkoop omdat het na 2 dg zacht, muf of beschimmeld is. 10 euro per week ben ik kwijt aan fruit( doos aardbeien, 4 groene appels, bak druiven, 4 kiwi en wissel af met bijv meloen, ananas etc) Vlees uit de aanbieding voor bij de aardappels net als groente uit de aanbieding. Anders potgroente Vlees koop ik voor 1 week en let daarbij op datum. Zo kun je het heel de week in de koelkast bewaren. Rijst/pasta koop ik zodra 2e gratis is heel veel in Wc papier en verzorgingsproducten ook tijdens de reclame . We eten gevarieerd, gezond en elke dag wat anders en ons budget is niet heel groot. We kopen zelfs flesjes water . Fris hebben we zelden in huis. Hooguit wat blikjes voor bezoek. Drink zelf water, ranja en koffie. Partner ranja en weekend biertje en kinderen ranja, water en bijv appelsap.
ik ga ook 1x in de week. brood, vlees enz. ook in de vriezer. meeste fruit in de koelkast, en zo redden we het weer een week. Maak van tevoren wel een briefje. Misschien een tip: ik heb een keer een lijst gemaakt met alle boodschappen erop, tot zout enz. toe ben je zo klaar met je boodschappenbriefje maken.