Lasagne met spinazie..tips?

Discussion in 'De lounge' started by DeeLighT, Sep 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Ik heb een zak verse spinazie liggen en heb nog geraspte kaas en lasagnevellen. Ik kwam dit recept tegen: Romige spinazielasagne - Recept - Allerhande - Albert Heijn
    Lijkt me heerlijk maar hier gebruiken ze diepvriesspinazie. Kan het ook met verse? Ben bang dat het veel te nat word. Daarnaast zoek ik een magerder alternatief voor de mascarpone, weet iemand wat?

Ik wil hem vegetarisch maken.

2. Flowie

Flowie Actief lid

Apr 16, 2013
    162
    0
    16
    Geen tips.. Ik maak deze altijd volgens recept en hij is echt verrukkelijk!!!:D

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,053
    2,554
    113
    Limburg
    Mij lijkt diepvriesspinazie juist natter dan verse? Je kan de verse spinazie altijd nog na bereiding in een vergiet doen en wat droger deppen met een theedoek.
    Lijkt me trouwens een lekker recept, die ga ik ook eens proberen!

4. genaio22

genaio22 Actief lid

Dec 15, 2013
    320
    189
    43
    eh ik maak hem zelf altijd met verse spinazie en ricotta als je de spinazie goed laat uitlekken en net niet gaar kookt heb ik nergens last van

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    Ik heb laatst een 'slanke' lasagne gemaakt met volkoren lasagne vellen, spinazie, gerookte kip en hüttekäse. Was echt héél erg lekker!

Recept: (alleen had ik dus volkoren lasagne vellen)
    Light lasagne

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Inge88, bedankt! Dit recept spreekt me erg aan. Ik heb inderdaad ook volkoren vellen in huis. Cottage cheese nog nooit geprobeerd in de lasagne maar de moeite waard.
    Qua vervanging voor de kip moet ik dan een kijken, misschien vega spekjes gebruiken. Die heb ik volgensmij ook nog wel. Lekker!!

Maar de spinazie dus beter even voorgaren? Wilde het er eigenlijk zo tussen leggen aangezien het zo snel zacht word...

7. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,467
    3,913
    113
    Female
    Ohh klinkt echt goed! Ga 'm morgen maken!

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Deze ziet er zeker lekker uit, heb de pagina opgeslagen!

9. MommyB

MommyB Bekend lid

Oct 21, 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Gebruik altijd verse spinazie. Niet voorgaren of koken. Gewoon in de saus mee laten pruttelen.

10. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    Ik heb de spinazie op heel laag vuur ontdooid en vervolgens goed uit laten lekker! Ik heb dus wel diepvries spinazie gebruikt :)

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Voor de mensen die het nog wilden maken:
    Ik heb champignons gebakken met lente uitje, blikje tomatenblokjes erbij en een pakje tomato frito. Oregano en verse basilicum erbij.
    Verse spinazie verwarmen, af laten koelen en vocht eruit drukken. Mengen met Hüttenkase en peper en zout toevoegen.Vega spekblokjes erdoor.
    Dan om en om laagjes opbouwen met volkorenlasagne, op het eind heb ik er nog kaas overheen gedaan.

Het was heel erg lekker!

Share This Page