Hier maak ik ook een weekmenu. Daarbij halen we 80% vam de boodschappen in 1 keer. Ik ga tussendoor nog een keertje voor iets dat vergetenbis en om het fruit aan te vullen. Dat wordt zoveel gegeten, das geen doen om in 1 keer voor een hele week te halen.
Ik doe ook altijd op donderdag ochtend voor de hele week de boodschappen. ik neem veel fruit en groente mee, bananen geef ik vaak eerst mee naar school want die worden het snelst bruin vind ik. bij peren neem ik vaak die mee die nog wat te hard zijn. ook kiwi`s, dan kunnen die nog een paar dagen rijpen en hebben we aan het eind van de week ook vers fruit. en tussendoor eten we veel appels die blijven ook lang goed. Bij groenten neem ik ook verschillende soorten mee, harde kolen kan je vaak lang bewaren. dus een rode of witte kool is dan weer voor het einde van de week. en bv witlof of sla maak ik als eerste op. en voor nood hen ik altijd spinazie of zoiets in de vriezer. en enkele potten rode biet ofzo. en gesneden maccaroni groenten pakketten ofzo die kunnen ook gewoon in de vriezer. ook het vlees en brood gaat hier in de vriezer. Verder kijk ik ongeveer wat ik nodig heb die week. en heb eigenlijk altijd genoeg. soms fiets ik tussendoor nog wel eens naar een boer hier in de buurt want die verkoopt altijd verse bloemkool en broccoli voor 50 cent. hij heeft gewoon zon bak langs de weg waar je zo kan pakken en geld in een potje moet doen Oh ja en met vla en yoghurt altijd even kijken hoe lang het houdbaar is. ik neem soms de achterste want die zijn dan nog meer dan een week goed. ook zo met vleeswaren voor op brood.
hier komt appie altijd op dinsdag. eerst het verse eten en later in de week pot of diepvries. brood haal ik vrijdags en gaat de vriezer in. ik maak elke zondag een weekmenu.
Hier ook 1 x in de week boodschappen. Haal zelfs voor 7 dagen. - Ik maak een menu. - Let op de houdbaarheids datum (schrijf de laatste datum van de week boven aan me lijstje en probeer goed op te letten of dat wat ik koop tot dan houdbaar is). - fruit koop ik meestal appels maar ook vaak meloen, kiwi, druiven deze blijven zeker in de koeling vaak wel een week goed. - En als ik er dan toch iets is wat eerder op moet vanwege de houdbaarheids datum dan vries ik het of in of ik gooi het menu een beetje door elkaar! Hier werkt het prima zo heb ook echt geen tijd meer met de kinderen om elke dag te gaan.