Weekbudget van 60 euro

Discussie in 'De lounge' gestart door xxBloesem, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Kan het toiletpapier van de kruidvat aanraden. De roze pakken zitten 8 rollen in en kost 1,99 (vaak ook 3v5euro).
    Daar heb ik minder van nodig dan van die dunne prutpapiertjes van de action.

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Moet wel lukken, wij doen tussen de 240 en 300 euro per maand boodschappen, we zijn met 3 personen, 1 hond en 2 poezen. Wij werken met een maandbudget en als er een goede aanbieding is dan kan ik die gewoon halen door de speling in ons budget. Ik ben nu zwanger van de tweede en heb gisteren bijvoorbeeld al 4 pakken luiers (2 voor 5 euro bij de etos) en 12 pakken doekjes ingeslagen. Net als Devilschase heb ik tandpasta, shampoo ed voor een hele lange tijd op voorraad. Wasmiddel maak ik zelf. Toiletpapier haal ik wel maar voor 1 a 1,5 maand want meer ruimte heb ik niet. Verder zijn de meeste tips wel al gegeven.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik denk dat dat makkelijk moet lukken. Wij zijn met z'n vijven en ik doe voor ongeveer gemiddeld 100 euro per week boodschappen. Bij de Albert Heijn. Als ik naar de Lidl zou gaan zou het een stuk goedkoper kunnen, maar die zit hier niet en dan vind ik het te lastig om er elke keer helemaal heen te rijden.

Ik let wel erg op aanbiedingen, en als er geen aanbieding is koop ik rustig het Basic of huismerk. En de ene week zitten er drie pakken luiers bij en de andere week leven we vrijwel helemaal op de voorraad uit de vriezer van eerdere aanbiedingen.

Ik doe 1x per week grote boodschappen. Mijn man haalt daarnaast nog wel eens wat dingen waar ik niet aan denk en in het weekend vul ik nog even de verse dingen aan (brood, fruit etc).

4. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Hoe maak jij je wasmiddel? Scheelt dit echt veel geld?

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    #45 Annedore, 25 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2015
    Wij hebben gemiddeld 400 euro per maand nodig nu.

Ik haal daarvoor voor 55 euro voor onze huisdieren (konijn, 2 cavia's, 2 poezen en een middelgrote hond). Dit bestel ik bij zooplus online. (behalve voer cavia's en konijn, dat neem ik bij action mee)

Ongeveer 50 euro gebruik ik voor luiers (nieuwe baby vast meegerekend), doekjes, drogisterij en schoonmaak/wc papier/keukenrol. Dit haal ik bij kruidvat en action.

Nog een paar tientjes tanken en dan blijft er ongeveer 60 euro per week over om van te eten.

Ik let er dan op dat ik niks verspil. Dus ik let met plannen van de maaltijden op dat als ik een halve knolselderij overhoud volgens het recept, dat ik dan later die week weer iets eet met knolselderij.
    En vlees en groenten koop ik zo veel mogelijk in de aanbieding of uit de diepvries.
    Pakjes en zakjes gebruik ik zelden.
    De budgetrecepten van AH.nl zijn wel leuk, al vind ik ze wat karig met groenten.

Vorige maand zat ik gemiddeld op 57 euro per week.
    Maar ik merk dat ik dan toch niet kan eten wat ik wil.
    Ik bedoel dan dat ik brood van max 1 euro moet kopen ipv speltbrood van 2,50.
    Ik heb niet echt ruimte dan om tussen de middag maaltijdsalades met bijv avocado en vis te maken. Een boterhammetje is dan goedkoper.
    Ik vind dat wel jammer, want ik vind 200 gr groente alleen bij de avondmaaltijd wat magertjes en ben geen fan van dagelijks brood eten.
    Ik probeer nu wat extra komkommers, tomaten en paprika's in te slaan om als tussendoortje te eten naast fruit. Of ik haal een pak diepvriesspinazie en dat gaat dan door de smoothies. Die ik dan maar maak met water ipv met amandelmelk ;)
    Ik probeer zo een beetje mijn weg te vinden met ons nieuwe budget. Ik at voorheen grotendeels paleo en dat werd echt te duur helaas. Dat is toekomstmuziek voor wanneer ik weer werk heb :)

Deze week heb ik boodschappen besteld bij de AH. Meeste uit de bonus, maar was bijna 75 euro kwijt (wel 1 x eters die week).
    Ik heb gemerkt dat bij online bestellen niet alle basic producten beschikbaar zijn, dus dat zal ook te maken hebben met het feit dat ik wat duurder uit ben. Vorige maand ging ik naar een grote AH met zelfscanners, dat werkt heel goed!! Eerst alle noodzakelijke producten in de kar en daarna weet je wat je nog over hebt voor iets lekkers/een biertje/speciaal fruit.

Waar doen de andere mensen met een budget van 60 of minder per week hun boodschappen? Ik ga het liefst wel naar 1 (hooguit 2) winkel(s).
    Ik vind de AH zo'n fijne winkel!! Maar volgens mij ben ik daar duurder uit :( Wat is jullie ervaring?

En zeg niet Lidl, want ik presteer het om daar (keurig aan mijn lijstje houdend) duurder uit te zijn dan bij de AH :( vorige maand de eerste week van de maand 80 euro bij Lidl en de weken daarna tussen de 45 en 66 euro bij AH.

6. Manoya

Manoya Niet meer actief

@ Annedore; AH hoeft helemaal niet duurder te zijn, als je eigen merk artikelen koopt. Wij doen het met 250 a 300 euro per maand en ga voor het meeste naar de dirk. Daarnaast voor sommige dingen de lidl, maar word steeds duurder inderdaad.

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Knap hoor meiden. Respect.
    Ik doe mijn best om op de centen te Letten. Maak in de week een lijst en haal ook alleen wat daarop staat bij de Deen. Sommige dingen wel AH maar dat is niet veel. Brood wel bij de bakker en dat kost wel veel maar man wil niet anders :(
    Ik doe 2x per week boodschappen en ben dan toch wel 60 euro per keer kwijt. Met 2 kleine kinderen. Luiers niet meegerekend.

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ja he!? Sommige basic producten van de AH zijn echt goedkoper dan dezelfde producten bij de Lidl.
    Ik koop idd vooral basic en eigen merk.

Is de Dirk veel goedkoper dan andere supermarkten? Wij hebben geen Dirk, maar hoor van veel mensen dat ze er naartoe gaan.

9. LPMS

LPMS Actief lid

28 okt 2014
    178
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook (nog) met zijn 2tjes en redden het tegenwoordig ruim met 50 euro! vaak houden we zelfs nog wat over :)
    Maak inderdaad wel veel gebruik van aanbiedingen en kijk welke groente er is de aanbieding is. Ook hebben we altijd wel dingen in de vriezer!

Wij doen dit nu sinds ongeveer een half jaartje en ik merk echt dat we een stuk meer besparen. eerst deed ik iedere dag boodschappen voor het avondeten en haalde wat ik nog meer nodig had, en dan was ik zo rond de 18-20 euro per dag kwijt! dat zou dus 140 euro per week zijn wat we nu dus met 50 euro doen :)

al het kleingeld wat we overhouden stoppen we in een spaarpotje, alle kleine beetje helpen toch? :)

10. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wat is het nadeel vind, is dat we soms trek in andere dingen hebben dat gepland!!
    Maar ik denk dat 60 euro voor 2 personen goed te doen is.
    Mijn dochter 8 eet als een bootwerker, dus ik red het allang niet meer! Maar het is nog steeds niet boven de 100 euro.

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Maar zo'n zak boontjes, hoeveel zit daar dan in? Want als wij boontjes uit de vriezer halen gebruiken wij 2 zakjes van 450g (Jumbo) en dat gaat op!

Een 5kg zak aardappelen is hier voor 3-4 dagen.
    Er gaan hier minimaal 6 broden per week door, als we pasta eten kook ik 500g (ongekookt) met een hoop groenten en wat vlees of vega. Tja, mijn man is een grote eter, ik kan met de kinderen ongeveer 3 dagen eten van wat er nu op 1 dag door gaat..

Ik pin wekelijks 80 euro. Probeer altijd rond 60 uit te komen, incl. koopzegels. Ene keer lukt dat makkelijk, andere keer niet. Wat er over blijft gaat in een spaarpot.

Wat hier helpt: weekmenu maken, boodschappenlijstje maken, en deze in de Jumbo app zetten. Wat goedkoper is kopen we bij de Lidl.

12. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik doe voor anderhalve boodschappen 4 pers voor 100 euro. Doe ze trouwens bij de ah want ik vind de jumbo echt duurder. neem vaak de aanbieding in vlees mee zoals nu 3 pakken voor 8 euro. Heb ik shoarma kipfilet en gehakt. Ah basic enz neem ik ook alleen de cola wel van de coca cola

13. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Ik vind het heel knap dat sommigen het rond de 50€ per week redden!

Het gene wat bij ons de boodschappen zo duur maakt is de frisdrank, koek en chips voor mijn man. Halen jullie die extra producten dan niet?

Denk dat wij nu op €100 per week zitten met verzorgingsspul en luiers erbij.

14. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ik heb dit ook gedaan een paar jaar en het scheelt best veel geld. Je koopt een blok sunlight zeep. Daarvan rasp je 40 gram.
    Je doet een halve liter koud in een grote pan en zet die op het vuur Daarbij doe je de geraspte zeep. Die los je al roerende op. Dan doe je 2 liter heet water en dat laat je een nachtje staan, tot het dik genoeg is. Ik goot het dan altijd over in een lege wasmiddelfles.

Zo'n blok kost 1,50 ofzo voor 300 gram. Daar kun je dus 7 keer 2,5 liter wasmiddel van maken. Het nadeel vond ik dat je was nergens naar rook (ik deed er wasverzachter bij) en mijn man klaagde dat hij zich niet goed kon afdrogen na het douchen omdat de handdoeken minder opnamen. Toen gewoon wasmiddel geprobeerd en ik moet toegeven dat hij gelijk had. Misschien dat ik er toch maar weer een keer aan moet beginnen maar dan niet voor de handdoeken.

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Jawel.. Voor in het weekend. We vinden het niet nodig om elke dag frisdrank, chips en koek naar binnen te werken 😁 en ook daarin heb he veel prijs verschil.
    Zo hadden wij uit Duitsland 1,5 liter flessen Pepsi en 7-up voor 0,35 cent per fles. Bij de ah betaal je voor 1 fles Pepsi 1,59. In de aanbieding niet minder dan 1€.

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    6 broden per week?
    En 5 kilo aardappelen voor 3 dagen man das wel veel.

Wij doen elke week boodschappen voor zo'n 65 euro.
    2 broden per week en 1,5kilo aardappelen voor 2 weken

Mijn vriend werkt 39 uur per week en neemt meestal salade mee.
    die maak ik elke dag vers voor hem.

broccoli/bloemkool
    uien knoflook komkommer salade avocado winterpeen.
    tomaat puntpaprika
    sinaasappel mandarijn banaan appels kiwi.
    kippen bouten gehakt shoarma vlees kipfilet
    2pakken melk
    schouderham kipfilet kaas smeerkaas.
    rijst spaghetti zonnebloemolie.
    sardine in blik
    2x pakjes wicky drank.
    pudding slagroom
    beschuit 2 broden eitjes zakje chips rol koek m&ms
    chocopasta jam.
    wasmiddel en verzachter.
    mayonaise 3x groene olijven en 1x zwarte olijven
    fles cola fles martini.
    en was 69.59euro kwijt bij ah

dit heb ik vandaag gehaald voor 1 week.

17. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wij hebben met zijn 3tjes ook een budget van 60 euro per week. Veel standaard dingen halen we bij de Lidl, meestal zo'n 40 euro per week. En dan nog 20 euro aan bijzondere dingen (zoals chips, suikervrije dingen en bijv diksap voor de kleine). Lukt eigenlijk altijd wel. Vooral van tevoren plannen wat je gaat eten.

18. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Vind 6 broden in 1 week en 5 kilo aardappelen in 1 week niet veel hoor. Wij krijgen dat ook weg. 2 volwassenen en 1 kind van 2.5 Alleen eten we bijna nooit aardappelen, want ik krijg 2 uur later weer enorme honger door. Ik schaam me kapot, maar wij zijn echt veel geld kwijt aan boodschappen haha. Maar we houden echt van best lekker/luxe eten. Ik vind het knap van de mensen die het met minder kunnen! Respect. Vraag me wel af of je genoeg eet? Ik zou echt honger lijden denk ik :p

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hahha en of we genoeg eten. heb zelfs super overgewicht weeg 140 kilo dus honger lijden nee hoor.
    wij eten ook bijna nooit aardappelen echt misshien 1 x per week of misschien zelfs 2 weken.

maar 6 broden man dan zou ik nu wel 200 wegen.
    ben nu zelfs bezig voor een gbp maagverkleining dus dadelijk nog minder boodschapjes.

wij eten heel veel groenten en fruit en beschuit of cracotte dan hebben we minder honger dan bij zoveel brood.

oh ja 2 volwassenen en een dochter van bijna 4 hier.
    zelfs zij wordt te zwaar gezien bij het cb

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Zelf wasmiddel maken; inderdaad zoals MissBianca het zei alleen gebruik ik Marseille vlokken uit Duitsland. Daarnaast gebruik ik zo nu en dan wasmiddel van de lidl of uit de aanbieding om mee af te wisselen. Ik maak bijvoorbeeld ook zelf mijn eigen deodorant.

@Aardapelen/brood; normaliter maak ik zelf brood maar dat gaat nu niet ivm de misselijkheid, meestal halen we brood van gisteren van de bakker, 1 euro voor een heel brood en nog prima te eten. Soms van de supermarkt maar dat is echt niet lekker er gaan hier max 2 broden per week doorheen. Aardappelen worden hier niet zo heel veel gegeten (maar nu bijv 5 kg voor 1.39 gescoord) wij eten verder volkoren pasta, volkoren couscous, quinoa, boekweit, maaltijd soepen ed. Wij hebben geen honger ;)

@Chips/Frisdrank ed; wordt hier zeer beperkt gegeten en gedronken, meestal van huismerk, koekjes en taart maak ik zelf.

Wat ook helpt is niet elke dag vlees. En creatief omgaan met restjes. Niks weggooien maar alles opmaken.

Deel Deze Pagina