Weekbudget van 60 euro

Discussie in 'De lounge' gestart door xxBloesem, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Duurzame zalm uit de vriezer kost 6.49 voor 750 Gr bij de ap, daar doen wij 2 a 3 keer mee (soms krijgen de huisdieren gekookte vis of kip). Als ik pasta met zalm maak dan gebruik ik sowieso volkoren pasta, daarbij 2 a 2,5 zalmmoot en dan opvullen met groenten, afhankelijk van wat ik in huis heb. Bij de lidl hebben ze ook MSC goedgekeurde vis in de diepvries.

Het helpt ook echt om in het seizoen te kopen, aardbeien zijn gewoon loei duur in de winter, dan haal ik altijd de bio bosvruchten uit de diepvries bij de ap voor 1.95, stukken betaalbaarder. Als je bijvoorbeeld warme appels met verse cranberry en kaneel maakt in de winter is het echt mega lekker maar wel stukken goedkoper als een bakje aardbeien.

2. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Recept please. :D
    Waar haal je verse cranberry?

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hier kan je verse cranberry gewoon in de supermarkt halen, ongeveer 3 euro voor een halve kg.

Ik schil een zestal appels, liefst beetje zure, in stukjes, deze doe ik in de pan met een scheutje ahornsiroop, even opwarmen, 2 handjes cranberry erdoor en verwarmen tot de appels een beetje zacht zijn. Kaneel naar smaak erbij en smullen maar. Ook erg lekker als vulling voor een crumble.

Je kan trouwens ook cranberry uit de diepvries hale bij de ap.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dagelijkse hoeveelheid wat? Groenten eet ik 3x per dag, een groene smoothie met fruit en groene groenten als ontbijt, sla/tomaat/pompoensoep oid als lunch en dan een hele brocoli voor 2 personen als avond eten. Alleen je groenten als avond eten is idd niet verstandig. Dan haal je de hoeveelheid vaak niet.

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik vind dit echt een geweldig topic, en ik moet zeggen dat ik veel ook heb aan de tips die gegeven worden :D:D

6. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Granaatappel koop ik bij de marokkaan!

7. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik doelde eigenlijk op de zalm. Of doen jullie met twee personen met een moot? Ik nam aan met z'n vieren, maar omdat je nu zegt broccoli voor 2 personen twijfel ik of de kinderen misschien iets anders eten.

8. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Jaa leuk topic, word helemaal enthousiast van jullie tips! Bedankt!! :D

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik ga eens naar die zalm kijken.

En de appels maken :D

10. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dat echt zo knap als mensen dat echt gaan uitzoeken en ook echt kunnen, ik ben daar echt te lui en te gemakkelijk voor geloof ik :p

Ik ga snel eens wat tips lezen ;)

11. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Ik heb zojuist mn boodschappenlijstje gemaakt op jumbo.com. Lijkt me wel handig, want nu weet ik al precies wat ik kwijt ben morgen.
    Ben voor 20.87 klaar als het goed is terwijl ik nog 25.45 over heb voor deze week. Zaterdag nog 3 euro voor brood op de markt. Komt helemaal goed :D
    Haha, het lijkt wel een sport. Zie de lol er nu nog wel van in (ben benieuwd hoelang dat blijft..)

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ohw, ik let qua vis niet op hoeveelheden. Daar krijg je niet snel te weinig van denk ik en een dagje geen vlees of vis kan geen kwaad. Kids eten idd geen maaltijd maar onderdelen. Alleen pasta, of een stuk eiwit of stukje vlees.

13. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Als ik dit lees, ben ik dubbel blij met onze wasbare luiers en doekjes :)
    Daar valt ook echt heel erg te besparen.

Wij doen aan wasbaar luieren overigens overwegend vanuit andere redenen dan de onkosten, maar ik schrik toch altijd weer, als ik lees wat al die spullen kosten.

14. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Zo hard gaan die doekjes niet hoor, ik doe ongeveer 2-3 weken met een pak 72 stuks Kruidvat doekjes van 69 cent op de commode. Mond schoonmaken doe ik met washandjes. Dat is totaal 23-35 cent per week aan doekjes. Ik neem aan dat je wasbare luiers/doekjes met kookwas wast, dat kost 40 cent per keer elektriciteit/water, dus of je daar nou echt geld mee bespaart? (luiers kosten mij 7.50 euro per maand, DA of Kruidvat luiers 1+1 gratis groot inslaan)

Eten je kinderen altijd maar 1 soort per keer. Pasta OF eiwit OF vlees? Dat is toch geen complete maaltijd voor een peuter & kleuter? Mag ik vragen wat je gedachte hierachter is, of begrijp ik je verkeerd?

15. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Eten je kinderen altijd maar 1 soort per keer. Pasta OF eiwit OF vlees? Dat is toch geen complete maaltijd voor een peuter & kleuter? Mag ik vragen wat je gedachte hierachter is, of begrijp ik je verkeerd?[/QUOTE]

Mijn kids aten geen avondeten meer toen ze 13 mnd waren hoor... die mond ging niet open, ook niet als ze honger hadden.... geloof me ik heb alles geprobeerd.
    De een is 8 en eet alles, probeert alles en eet als een bootwerker en de ander van 5 is een echte boer. wat hij niet kent, eet hij niet. Ook dat zal goed komen!
    Ik denk dat ze dat bedoelt.

Verder volg ik dit topic met veel interesse, vooral het gezonde eten en weinig uitgeven.
    Wij eten elke dag vers, ik gebruik geen potjes en pakjes.
    Verder is ons eten zo gemanipuleerd dat ik me afvraag of je wel gezond uit de supermarkt kan eten.

16. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Ik doe mijn boodschappen ook bij de AH.. dat Lidl zoveel goedkoper is is allang niet meer, behalve met paar producten.. zo haal ik mijn frisdrank daar.. en ook groente/fruit..

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Met die 12 pakken doen wij 3 tot 6 maanden, zo duur is dat toch niet. Gezicht poetsen doen wij ook met een washandje.

Wij zijn heel milieu bewust en proberen zo min mogelijk gifstoffen tot ons te krijgen maar wasbare luiers en doekjes zijn geen optie voor ons, hier hebben we in het verleden al eens naar gekeken.

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nee, ik vind het niet reëel! Het wordt allemaal wel heel sober en karig.

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij eten verre van karig en sober kan ik je vertellen en zitten op ongeveer hetzelfde budget ;)

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat is je week menu dan? En wat eten jullie in het weekend bijvoorbeeld 's avonds? Als ik nu bij je op de stoep sta, heb je dan ook wat lekkers voor bij de koffie oid?

Meen het serieus hoor! Wij hebben een weekbudget van 100 euro en zijn met z'n 5en en een hond. Deze week eindigt vandaag en we hebben nog 15 euro over. Hier moet vandaag in principe nog gegeten van worden.

En ik zie dat veel boodschappen doen bij de Lidl....maar dat verschilt wezenlijk bijna niks met AH eigen merk... In sommige gevallen is Lidl zelfs duurder omdat de verpakkingen kleiner zijn.

Deel Deze Pagina