Weekbudget

Discussion in 'De lounge' started by Love21, Jan 18, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,170
    35,831
    113
    Nee dat hoeft ook niet en daarom zijn we dat ook aan het veranderen. Maar het is een beetje waar je in mee groeit. En kleding kocht ik zeker wel elke week.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,231
    6,092
    113
    Ik ben TS niet, maar bij mij is dat geen enkel probleem. Boodschappen zijn daar een flinke hap van, maar bijv in het weekend als we naar het bos (gratis uitje) gaan is dat a:benzine, b:een warme choco met iets lekkers bijv. Tel daar de boodschappen bij op voor het avondeten en wij zitten ruimschoots over die 57 euro heen :p.
    Nou doen we dat natuurlijk niet iedere dag, maar er zijn ook dagen bij dat we meer uitgaven hebben dan dat.

Ik vind het alleen soms dat ik te makkelijk denk, oh doe maar. Het komt meestal spontaan op zeg maar.
    Dus geld uitgeven wat ik van te voren niet ingecalculeerd had. Impulsaankopen ;)

Love21 likes this.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,156
    23,237
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    En ik dacht dat ik veel kleding kocht, haha. Valt dan nog erg mee. :roflmao: Ik zou weleens een paar weken zoveel geld uit willen geven ;) Hoewel ik denk dat het me niet eens veel gelukkiger gaat maken. En mijn dochter te verwend dan, haha.

Love21 likes this.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,156
    23,237
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    De benzine is hier weinig, is maar 20 minuten rijden. 3 ijsjes is 5 euro. Avondeten 10 ofzo, en dan eten we duir met kip. Is 25 euro. Ik zou met geen mogelijkheid aan 57 komen.
    En ik dacht serieus dat we veel geld uitgeven. Wij doen ook dingen in het weekend spontaan. Maar dat kost als ik het zo lees erg weinig, haha. Maar goed, zoveel geld per week heb ik ook niet te besteden.
    Daarbij werken we allebei, ik 3 om 4 dagen. Dus dan geef ik al niks extra uit. Hooguit een broodje bij appie. Dus om te compenseren zou ik dan in het weekend 100 euro per dag hebben. Echt bizar veel blijf ik bij.

5. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Uhm...om heel eerlijk te zijn weet ik dat niet precies! We leven zeer financieel bewust, maar heb geen vaste budgetten. We geven, grote gok, max 200 euro p week aan alles (excl. vaste lasten) uit. We zijn een gezin van 5. (Ik ben wel een gevalletje; nooit iets kopen zonder korting. Waarbij 1+1 soms al niet goed genoeg meer is...) Ik vind sparen en de toekomst belangrijk. Een voldoende spaarrekening en aflossing van het huis geeft mij rust.

Zonnestralen likes this.
  6. Williie

Williie Fanatiek lid

Jul 2, 2016
    1,190
    1,038
    113
    Assen
    150 p.w. aan boodschappen/benzine/uitjes.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Wij werken sinds begin deze maand met budgetten. €100/week voor boodschappen, €100/maand voor tanken, €200/maand voor overige uitgaven. Wat deze maand neerkomt op €40/week. Oh, en €75/maand voor mezelf.

Budgetten en uitgaven houden we bij op een envelop, waar we ook alle bonnen in bewaren. Zitten we met boodschappen over budget, gaat het van het overige budget af. Zitten we met overige boven budget (zoals deze week omdat man ineens weer nieuwe schoenen nodig had), gaat dat van het boodschappen budget.

In principe is het prima te doen en houden we wekelijks nog wel geld over wat ik op een aparte rekening zet, voor uitjes, vakantie, etc. Het probleem is meer dat ik een enorm gat in mijn hand heb, en het mij persoonlijk dus best moeite kost om niet meer te gaan kopen (want we proberen tevens een beetje te minimaliseren in huis).

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,231
    6,092
    113
    Scheelt wel dat wij 4 kinderen hebben ;) onze 7zitter rijd 1 op 8 bijv. 15 euro zijn we dan zo verder. Choco met lekkers zijn we zo 30 euro kwijt voor 6 (5;)) avondeten een 10tje is bij ons ook wel gebruikelijk, maar dan eten we redelijk goedkoop.
    Ja ik kom er wel aan.

9. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    En zo denk ik ook vaak.
    We hebben geen schulden, kunnen tegenvallers prima opvangen.

Leven is zo kort en wij genieten er nu eenmaal van

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,156
    23,237
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, ja 1 of 4 scheelt een hoop ja. En mijn picantootje rindt 1 op 16, haha.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Momenteel 80 euro per week voor een volwassene en 3 kinderen van 10 7 en 5

12. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Waarom probeer je niet eens met een maanbedrag te werken.

Wij, 2 volwassenen en 3 kinderen, geven ongeveer 650 - 700 euro per maand uit aan boodschappen. Lukt niet altijd, meestal is het wel iets meer maar probeer rond dat bedrag uit te komen.

Dan heb ik een rekening voor leuke dingen dus bv bioscoop, uit eten, dagje weg. Daar gaat elke maand 150 euro naar toe. Verder zet ik daar het verjaardagsgeld/geld wat we voor sinterklaas en kerst krijgen van man en mezelf krijgen op. De ene keer maken we niks op in een maand en de keer erna wel.

Benzine van man wordt door zijn werkgever betaald, ik tank zelf voor ongeveer 50 euro eens per 6 weken.

13. Melief

Melief Niet meer actief

Ik heb geen idee eigenlijk...
    Ik wil niet met een budget gaan werken want dat levert me alleen maar stress op.
    Ik wil wel een paar maanden mijn uitgaven bij gaan houden om eens te zien wat we uitgeven.
    Hier gaat er best wat op aan boodschappen (veel fruit, noten, bio zuivel en vlees) maar ook heel veel, Hema/action/Kruidvat. Ook eten we graag een broodje of een drankje buiten de deur.
    We kunnen het missen maar soms is de laatste week voor het loon wel wat puzzelen :p

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,715
    113
    #74 MadeInUSA, Jan 19, 2019
    Last edited: Jan 19, 2019
    Nee joh vegetarisch eten is juist goedkoop! Linzen, bonen, kikkererwten, champignons, het kost geen ruk in vergelijking met vlees of vis. En zelfs een prefab vegaburger heb je voor minder dan een euro pp.
    Mijn warme maaltijden zijn vaak (vrijwel) vegan (ik ben geen vegan, zou niet zonder zuivel, eieren en honing willen) en dus vooral groente met een beetje graan, plantaardig vet en kruiden, en in mijn beleving eet ik goedkoop, ben vaak nog geen euro pp kwijt aan een bord vol groente.

Nou halen wij wel veel groente en fruit op de markt, dat scheelt hier enorm! Dan zijn we voor gemiddeld zo'n 15-20 euro per week voorzien, inclusief luxe artikelen zoals verse kruiden, mango's, avocado's en bessen.

15. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Je hoeft echt niet heel gekke dingen te doen. Ik zat eens na te denken over de afgelopen maand.

Wij geven wel echt veel geld uit aan lunch op werkdagen. Ik denk zo'n 130 euro per maand. We nemen beiden nooit brood mee maar halen in de kantine of in een broodjeszaak. We zijn deze maand 1 keer uit eten geweest zonder kinderen, waren we 70 euro aan kwijt. Kruitvat 100 euro voor luiers etc. Da's niet meer elke maand nu de oudste zindelijk is.
    Ik heb menstruatie ondergoed gekocht, 100 euro. Nog eens 100 euro van de lopende rekening voor de auto. In de sale voor mezelf een trui, voor de oudste een trui en broek en de jongste twee broeken. Weer 100 euro.

En zo zit je al aan 600 euro vóór boodschappen en gaat het elke maand gewoon op :oops:.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,187
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zit inmiddels toch wel op 150 euro per week. 2 volwassenen en 3 kinderen en 1 hond ( die laatste kost niet zoveel)
    De grote boodschappen haal ik enkel nog maar bij de Lidl omdat het anders helemaal niet meer op te brengen is, brood en zuivel vliegen er hier doorheen evenals aardappels en fruit, de luxe producten haal ik bij de Jumbo, AH kom ik ook nog maar zelden ( te duur).
    Liever zou ik een weekbudget van 100 euro willen maar dat red ik gewoonweg niet, maar goed dat volgende week mijn salaris weer wordt gestort, ik begrijp soms echt niet hoe sommige mensen het op 1 salaris kunnen doen mits je een partner heb die een godsvermogen verdiend.

17. Liselou

Liselou Bekend lid

Jan 1, 2019
    898
    1,131
    93
    Wij hebben geen budget. Komen vrij regelmatig aan de €700 of meer per week. Slaat helemaal nergens op eigenlijk:$. Ik lees even mee:o:.

18. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Het zit vaak in de keuzes van kleine dingen. Als je twee pakken chocomel thuis opwarmt en in een thermoskan meeneemt met bekertjes. Bus slagroom mee en een pak grote koeken ben je geen 30 euro kwijt maar iets van 6/7.
    Meerdere van dit soort keuzes per maand maken best een groot verschil.
    Het is vaak een gewoonte om dit soort dingen luxe te doen, maar andere gewoonten maken is ook leuk :).

lidu1 and NiVa0230 like this.
  19. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

Aug 19, 2014
    2,423
    271
    83
    Ik wil aankomende maand me aan dit budget proberen te houden.
    80 euro per week aan boodschappen
    60 euro per maand aan luiers, deo etc.

We gaan over 2 weken boodschappen doen in Duitsland, voor ons niet heel lang rijden, hoor er steeds meer mensen over, ik ben heel benieuwd.

20. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Linzen, kikkererwten en bonen zijn inderdaad goedkoop en voedzaam.
    Maar wij willen niet uitsluiten linzen, kikkererwten en bonen eten. Champignionnen gooien wij door bijna elke maaltijd, maar is geen vleesvervanger qua voedingswaarde.
    Nootjes en vleesvervangers eten wij wel regelmatig. Maar niet alle vleesvervangers mogen ivm voedselallergie. Van de vegetarische slager mogen we een aantal wel. Maar die zijn weer veel duurder.
    En waar je een vleesrookworst voor 1 euro kunt kope , kost de mijne die ivm allergie én vega is het driedubbele. Waar je een normaal heel brood koopt voor 1 euro, kost de mijne van formaat 1/2 brood 4 euro. Dus het geld vliegt er uit. Maaaaar het moet echt heus wel goedkoper kunnen.

Share This Page