Wij hebben geen budget, boodschappen online is meestal rond 100-110,- per week, dan nog 15,- voor overige boodschappen denk ik (dit is incl luiers en verzorgingsproducten) Wat er verder uitgegeven wordt weet ik niet zo goed, heel wisselend denk ik. Sommige weken niets, andere weken kan het zomaar 200-300 euro zijn, bijv. nieuw koffiezetapparaat, printer of veel kleine dingen die best oplopen (sokken, ondergoed enz.) en verjaardagen. Tanken doen we maar 1x per maand, schrik altijd van het bedrag
Hier sinds kort op 1 salaris. Dacht ook niet dat het kon, maar kan prima. Nu verdient hij ook echt niet slecht (maar vind het ook geen godsvermogen). We moeten nu wel andere keuzes maken.
Ik heb sindskort bijna €1700 per maand minder te besteden. Heb eerst alle abonnementen opgezegd, en alle verzekeringen nagelopen. Ik doe nu weekboodschappen voor ongeveer €65,-. Verder ben ik nog aan het ontdekken hoeveel ik overhou voor leuke dingen. Tot nu toe gaat het best goed, en vind ik het ‘leuk’ om naar andere oplossingen te zoeken.
Ik vind dat dus ook leuk. Dat scheelt wel. Ik zoek graag recepten die we lekker vinden, vegetarisch zijn en ook budget vriendelijk. Zo eten we heel gevarieerd en veel groenten. Bij alle overige producten kijk ik echt naar wat we nodig hebben. Qua verzorgingsproducten blijkt dat erg weinig te zijn. Shampoo, tandpasta, handzeep en in de zomer heb ik een deostick van weleda waar ik de hele zomer mee doe. Ik gebruik wasmiddelpoeder en azijn, maak vaak mijn schoonmaakmiddelen zelf. Wasbare luiers en billendoekjes toen de kinderen die nog nodig hadden.
Ik vind het ook leuk om er zo mee bezig te zijn. Mijn man niet en hij draait het huishouden en heeft aan mij geen boodschap. Dus daar gaan mijn plannen. Maar we zijn sowieso geen big spenders. Maar verdienen nu ook niet wat we zouden kunnen dus houden nu per maand niets over.
Wij hebben geen week budget maar een maandbudget. Boodschappen 500 Tanken 350 Uitjes, kleding etc 300 Overige zaken (extra rekeningen bijv) 300 en nóg komen we bijna elke maand geld te kort Deze maand is de eerste maand in een hele lange tijd dat we geen geld van de spaarrekening hebben teruggeboekt. En dat wil ik graag zo houden.
De meeste vaste lasten worden betaald vanaf de rekening van mijn man. Ik heb dan nog een maandbudget van 750,- voor de rest. Hier doe ik boodschappen mee, incl luiers en non-food, en betaal er de kleding, cadeautjes, etc van. En mijn telefoonabonnement, krantabonnement en de peuterspeelzaal gaan daar ook nog vanaf. Dus ik let wel op wat ik uit geef. Alleen als er een bijna complete garderobe of schoenen/winterjas gekocht moet worden, dan moet ik geld van de spaarrekening halen óf wachten tot de kinderbijslag er is... Laatste tijd geef ik aan de boodschappen wel wat meer uit dan ik zou willen, dus maar weer op gaan letten wat ik koop!
Hier doen we het ook zo. Man betaald alle vaste lasten en ik doe de rest, ik betaal wel mijn eigen zorgverz omdat ik met de kinderen ergens anders verzekerd ben
klopt, ben er gelukkig uit, en wil ook nooit meer in zoiets terecht komen vandaar dat we strikt houden aan deze week-budget. Geeft wel extra motivatie als je je spaarrekening ziet groeien ja 6 jaar lang, waarvan 3 jaar in de wsnp en 3 jaar bewind ervoor af gaand.. was een hel..
Ja ook die andere uitgaven! Boodschappen zijn vrij duur. Brood van de bakker, vlees van de slager, kaas van de kaasboer, groente/fruit groenteman etc. Daarnaast bestellen we elke week wel iets, of gaan uiteten. Ook kleding kopen we regelmatig, dagje weg.. Ja nu je het zegt..ik voel me zeker ergens wel bezwaard. We geven veel spullen weg, steunen (lokale) goede doelen en helpen een aantal mensen hier die het financieel moeilijk hebben door bijvoorbeeld boodschappen te halen. We hebben het gewoon heel erg goed, dit beseffen we en we willen dit niet als vanzelfsprekend gaan zien. Maar, we geven het geld wel wat gemakkelijker uit..
Joh, als je het hebt, prima toch? Blijkbaar probeer je ook bewust mensen te steunen die het minder hebben. Waarom zou je je bezwaard voelen? Prijs jezelf gelukkig!
Voor echt boodschappen (voedsel, verzorgingsproducten en schoonmaakmiddelen) komen wij uit op ong. 125,- per week. Maar daar zit bijvoorbeeld geen kleding, cadeautjes en tanken bij.
Wij hebben ook een maandbudget. Daar kunnen we prima alles van doen. (3 personen) 300 per maand voor eten, drinken, wasmiddel, luiers, etc. 150 per maand voor brandstof. Voor leuke uitjes, kleding en andere dingen hebben wij geen budget vastgesteld. Dit willen we wel gaan doen, maar pas wanneer we een bepaalde buffer hebben opgebouwd. Tot die tijd bekijken we gewoon per situatie /behoefte of het nodig is of dat het nog wel kan wachten. Ik vind het ook erg leuk om aanbiedingen langs te gaan. Leuke spulletjes voor weinig geld. En ik ben zo'n creatieveling die zelf spullen maakt.
Gelukkig prijs ik mezelf zeker! Bezwaard, tja, ik denk omdat er mensen zijn die echt weinig te besteden hebben. Die net zo hard werken als wij, zo niet harder werken. Tuurlijk zijn er verschillen in salarissen en daar kan ik niks aan doen, maar eerlijk vind ik het zeker niet altijd.
Waue ik schrik echt van sommige bedragen. Ik heb €500 per maand voor alles. Dieren, eten, kleding, tanken, uitjes, alles. Nee wij kunnen niet uit eten en als we ergens heen gaan nemen we brood enzo mee, dat vinden we ook heel normaal en mijn kinderen gelukkig ook. En ja ik zou het wel anders willen, lijkt me heerlijk om gewoon eens te kunnen gaan lunchen met een vriendin, of uit eten met mijn man, of naar de indoor speeltuin wanneer we willen ipv heel af en toe als er wat geld over is. Maar het is zoals het is helaas.
Ik heb in mijn bullet journal in december elke week bijgehouden wat eruit gaat, gisteren er nog eens bijgepakt. Gemiddeld zit ik op 125 tot max 150 euro voor boodschappen, ovkosten (alleen ik maak gebruik van het ov en als het weer en de afstand tot mijn gezinnen het toelaat pak ik de fiets), cadeautjes en hier en daar een klein extraatje. In de week voor kerst zaten we op ruim 524 euro. Dit waren dan alle voorgaande kosten en dan kerstcadeautjes maar ook een inspectie van de auto (die helaas te kostbaar werd om te maken).
Werken hier niet met budgetten eigenlijk. Ik weet onze vaste lasten, maak zodra de salarissen binnen zijn 500-1000 ( hebben variabel inkomen) over naar de spaarrekening de rest maken we op. Dit bedrag wisselt elke maand. Ene keer houden we genoeg over andere keer moet er wat teruggeboekt worden. Boodschappen zijn ongeveer 75€ per week. Gebruik wasbare luiers dus alleen af en toe eeb klein pakje wegwerp voor de nacht.
Wij proberen per week maximaal €70,- uit te geven aan boodschappen. We hebben in principe €900,- over na alle vaste lasten, maar daar moeten we dan ook nog van tanken etc. Deze maand ben ik aan het bijhouden welke vasten lasten we wanneer hebben en kijk ik waar we nog op kunnen bezuinigen (verzekeringen etc). Volgende maand ga ik ook de variabele kosten bijhouden, want daar kunnen we nog op bezuinigen. Ik zie hier mensen vragen naar uitjes etc. Wij zijn daar eigenlijk weinig geld aan kwijt. We hebben een museumjaarkaart en een abonnement op de Efteling (dat is 1x per jaar wel veel geld, dat klopt, maar we gaan bijna wekelijks dus we vinden het het zeker waard). Daarnaast hebben we een kortingskaart voor de trein. Daarnaast doen we het liefst uitjes naar het bos of naar de zee oid, dat kost geen geld en we vinden het net zo leuk.
Wij gaan 1 x per jaar naar de Efteling. 1x een museum of dierentuin en verder gratis uitjes zoals het bos. Gelukkig wonen we in een mooie stad met strandjes langs de rivier, prachtig park etc. We nemen ons eigen eten mee, en de kinderen mogen in een pretpark oid dan wel een ijsje kiezen. We zijn 1x gaan kamperen, verder nooit op vakantie. Gelukkig zijn de kinderen huismussen zoals wij en is dit voldoende.