Cuba + kindje 14 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Suits, 6 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Vandaag te horen gekregen dat we naar Cuba gaan volgend jaar. Onze kleine man is dan 14 maanden oud.

Het wordt een combinatie van stad en strandvakantie, gemiddelde temperatuur tussen de 22 en 32 graden.

Heeft iemand ervaring met een kleine en vakantie naar cuba? Hoe is bijvoorbeeld de verkrijgbaarheid van luiers? En wat is handig om mee te nemen op zo'n vakantie? (we zijn 2 weken terug een midweek naar limburg gegaan en toen hebben we het halve huis meegesleept...:))
    Is een draagdoek of ergocarrier fijn, of is het daar te warm voor, en is dat nog wel lekker te doen met een kleine van 14 maanden?

Kortom, wat zijn jullie tips, musthaves en aan- en afraders???

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Kan je beter in het vakantietopic zetten, krijg je waarschijnlijk meer reacties.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In Cuba hebben ze ook babies en zijn ze dol op kinderen dus alles is te verkrijgen. Wel zou ik wat extra voorzorgsmaatregelen nemen en drinken meenemen wat het kind zeker lust (dus als je tegen die tijd nog kv geeft, DAT meenemen. BV is het handigst en misschien wat diksap).

Ik zou zeker een draagsysteem meenemen maar bij voorkeur een rugdrager. Op die manier hebben jij en je kind het het minst warm en je kindje kan wat zien (Cuba is heel kleurrijk en vol met geluiden en muziek.. dus super leuk voor je kindje)

ORS mee, kinderparacetamol (gezondheidzorg in Cuba is zeer goed dus daar geen zorgen), voeding (indien nodig), luiers wanneer je kindje een gevoelige huid heeft, zonnebrand, KLAMBOE!

geniet van een prachtig land met geweldige mensen! Hou er wel rekening mee dat Cuba arm is en dat er weinig luxe goederen zijn.

Hoogstwaarschijnlijk maak je een rondreis dus ik zou je bagage echt beperken. Je hebt er alleen maar last van.
    En heb je ruimte over in je bagage? Neem dan schoolspullen mee.. pennen en schriften.. kinderen daar kunnen ze goed gebruiken :D

4. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst naar vakantie.

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb geen tips voor je wat betreft de reis zelf, maar vergeet geen cuba-verklaring aan te vragen bij je reisverzekering.

6. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Bedankt!
    Goede tips blijven welkom

7. Isabel36

Isabel36 Lid

6 okt 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond Cuba heel bijzonder, maar had tekens het gevoel dat het oorlog was oid als je een 'supemarkt' binnen liep. Soms stond er niks anders dan tomaten in blik....heel frustrerend en met je neus op de feiten hoe goed we het hier hebben met onze overvolle appies.

Dus gouden tip: houdbaar eten meenemen! zoals crackers koekjes sultana's wat heb ik dat gemist toen. En absoluut niet in elk willekeurig staatsrestaurant gaan eten want het is niet te eten! Je kunt beter in particuliere tentjes gaan eten (lees: bij iemand in zijn huiskamer) want dat is nog best te doen. Bereid je voor op veel kip rijst en aardappels met als hoogtepunt verse kreeft!
    In een goed resort is het waarschijnlijk een ander verhaal mbt eten, maar wij zijn toen we nog geen kinderen hadden op de bonnefooi gaan rondtrekken.

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Wij zijn in 2005 ruim 3 weken naar Cuba geweest en het was super. We willen graag komende zomer nog een keer terug, onze dochter zal dan ook ongeveer een jaar zijn. Ik heb al wat info gezocht op het Cubaforum. Luiers schijnen erg slecht te zijn, harde papieren dingen dus die zou ik zelf meenemen. Potjes niet want tegen die tijd eten ze gewoon met de pot mee. Op Cuba wordt absoluut niet kruidig gekookt dus dat kan prima. Wij hebben destijds in casa particulares overnacht (b&b) en daar meestal ook gegeten, en anders in paladares (prive restaurantjes). We hebben echt heerlijk gegeten, zeker niet alleen kip en rijst, dat is in hotels en staatsrestaurants. Wij aten toen oa veel sperciebonen, komkommer, tomaten, fruit etc.

Ik zou een (ergonomische) rugdrager meenemen, en een buggy. Als het warmer is dan 30 gr kun je de rugdrager volgens mij niet gebruiken.
    Verder een slaaptentje meenemen (deryan travel cot of nomad kids travel), dan is je kleintje ook beschermd tegen muggen. Op Cuba heerst nl een dengue epidemie, dus muggenwering is erg belangrijk.

Wanneer gaan jullie. En welk deel van Cuba?
    Veel plezier alvast met de voorpret!

9. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik lees mee. Ik zat te denken om in maart te gaan. Onze dochter is dan 1. Ik twijfel puur omdat ik er tegenop zie om haar in te enten en ik bang ben dat ze dengue oploopt. Bij kleintjes heeft dat een grillig verloop n wil daar niet aan denken.

Deel Deze Pagina