2 haar geleden zijn met onze zoon naar peschiera geweest. We hebben in de omgeving redelijk wat gezien en zoeken nieuwe tips. Gezien; peschiera, molina watervallen, monte baldo, verona, sirmione, winkelcentrum il lione. En vast nog een klein dorpje wat ik ben vergeten. Pretparken houden we niet zo van, onze zoon koos voor een watervallen park boven een pretpark. We houden van de natuur en oude dingen bekijken. Onze zoon is net zo en kan ook goed wandelen (bijna 5). Leuke stadjes/dorpjes, markten, natuurparken het is allemaal welkom.
Ons favoriete dorpje is Lazise. Zijn er al vaak geweest, maar blijft mooi. Salo, aan de west kant van het Gardameer. Ook s avonds erg leuk. Malcesine, aan de oostkant wat verder omhoog, erg leuk/oud dorpje. Afgelopen jaar voor het eerst met de boot over het Gardameer gevaren. Trip van zo’n 2 uur, enkele reis. Onderweg doe je heel veel verschillende dorpjes aan
Bergamo is ook mooi om te bekijken, heel bijzondere oude ommuurde binnenstad op een heuvel. Malcesine heeft een mooi kasteel met een klein natuurmuseumpje. De dierentuin Parco Natura Viva in Bussolengo is leuk. Brescia schijnt een mooi centrum te hebben, (maar ik ben er zelf nog nooit geweest) Ik zoek ook nieuwe uitjes in die regio, wij gaan naar Salo over 7 weken In Verona is zoveel te zien, nu mijn kinderen weer ouder zijn kunnen we misschien wel de arena in, of het castelvecchio.
Lazise inderdaad, en Bardolino is ook een tof stadje. Heel vanachter op Sirmione heb je ook een ruïne, die is ook wel tof om te bezoeken mocht je die nog niet gedaan hebben.
Wij vinden Lazise en Garda de leukste plaatsen aan die kant van het Gardameer. Met de boot naar Limone. Riva del Garda aan de noordkant en dan via de westkant van het meer terug rijden. Dat is echt een heel andere weg, ligt tussen het meer en rotsen ingeklemd. Het Ferrari museum in Modena (geen stadje of natuur, maar ook geen pretpark ) Met de trein naar Venetië.
Inderdaad met de trein naar Venetië, Lazise, nog een keer Verona, Madonna Della Corona, fietsen huren (wij zijn toen naar Borghetto gefietst, kun je ook nog parco giardino sigurtà bezoeken).
Volgens mij kan je in bardolino met een kabelbaan omhoog de berg op waar je kan wandelen (tussen de koeien). Erg leuk! Lazise vonden wij ook leuk. Wij zijn over 7 weken aan de westkant van sirmione. Ben heel benieuwd hoe de andere kant ons bevalt!
@Venne een boottocht is ook een leuk idee! Salo zeht me zo niks ennga ik opzoeken, malcesine komt me bekend voor dus kan zijn dat we daarmal zijn geweest maar zoek het voor de zekerheid op @cowgirl80 ik ga het bekijken. Niet lang meer voor jullie, italie is ook zo super mooi! Alvast heel veel plezier! @Roetje08 een reünie, nog niet geweest! Heb gekeken en lijkt me ook leuk! @nijn37 ferrari museum zal het eens bekijken of de touwen er ruim om heen zijn gespannen omdat anders onze knul te dicht bij komt hahahaha, zou hij wel heel mooi vinden hahaha @Feye dat park lijkt me ook prachtig, van wat ik zo heb gezien, krijg gelijk zin om er heerlijk in rond te lopen. @sidmick ooit een jongeren rondreis gemaakt door italie en vond milaan mooi maar had niet het geld om er wat te kopen hahahah, ik denk dat het voor onze knul minder interessant is. Betreft Venetië denken we nog over na. Met de trein zou super zijn maar ga eerst uitzoeken hoe druk het dan is. Ben tijdens die rondreis al in venetie geweest en vond het mooi, mijn man is niet dol op hele drukke steden en voor onze knul is het ook niks als het zo druk is en constant alleen maar ruggen ziet.
Mocht je Milaan passeren, je hebt daar net buiten het centrum een all you can eat pizza met een drankje voor 12/14 euro, ze lopen constant rond met pizza, zeggen wat erop ligt en dan krijg je een stuk als je wil. Was echt heel lekker en leuk om te doen! (Het noemt pizzaclub no limits)
Zo juist ingelezen over bergamo, wat prachtig! Heb ook geleerd dat je saar een Italiaans desert moet hebben geproefd polenta e osei. Toevallig al gehad?
Mijn zoon was ook 5 toen we er waren. Geweldig vond hij het, prachtige ferrari store, disney winkel, marktje, park en uren in de kathadraal geweest, die is zo prachtig
Wat leuk dat je je al ingelezen hebt op Bergamo ! Ik ken het toetje niet, wel heel lekker gelunched daar. Over het algemeen bent ik geen fan van polenta, maar zoet wordt een beetje als griesmeelpudding denk ik?
Geen idee, wat ik begreep bestaat het uit cake, botercreme achtig iets, chocolade mouse en polenta aan de buitenkant met een dikke laag suiker. Oja en mier zoet. Gewone polenta is ook niet mijn ding. We hebben besloten om in ieder geval een dag te besteden aan bergamo
In Bergamo heb je een plein met een kerk. Aan dat plein zit ern ijssalon waar ze heerlijk ijs hebben. Brescia is ook een leuk plaatsje om te bezoeken. Als je een stukje wil rijden zou ik naar de andere kant van het meer rijden naar Limone of Riva. Heel andere sfeer dan aan de zuidkant.
Monre baldo is zeker mooi, toen we eenmaal aan de top stonden betrok het weer en begon het te regenen, dag uitzicht haha.