Wintersport (Hoch) Fugen of Neukirchen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Kleintjuh85, 5 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik wordt op internet niet heel veel wijzer.

Ik lees vooral over Neukirchen dat men daar er drukte in het hoogseizoen niet aan kan en dat het een vrij onoverzichtelijk skigebied is.
    Over fugen kan ik alleen oudere revieuws vinden.

Wie kan mij iets vertellen over deze 2 skigebieden?

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Neukirchen is idd qua liften niet fantastisch, allemaal wat oud naar mijn idee. In de ochtend kun je best lang in de rij staan, maar ga je vroeg of juist wat later dan loop je zo door. Veel piste op de noordkant (in een kom), dus pistes blijven lang goed. Dalafdalingen zijn niet fantastisch, in Neukirchen komt de dalafdaling niet bij de gondel uit. Er rijdt een treintje dat je terug brengt naar de gondel, lopend kan trouwens ook wel. In Bramberg ga je over een rodelpad, waarbij je moet hopen dat je niet wordt aangereden door zo'n rodel...

Ik vind het wel een overzichtelijk gebied (mede door de kom). Je kunt je kinderen vrij snel hun gang laten gaan. Met kinderen vind ik het dus wel een fijn gebied.

Pluspunt: je rijdt zo naar Hochkrimml toe of de andere kant op en dan zit je in het gebied bij Kitzbuhl (voor als je met meer mensen bent, die kilometers willen maken).

Kleintjuh85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina