Hoera, eindelijk is onze vakantie in zicht! Nog even werken en dan gaan wij voor 11 dagen naar Landal Salztal Paradies in de Harz. Mijn ervaring is dat er op de parken zelf genoeg ideeen en inspiratie voor uitstapjes zijn (vorig jaar hadden we op Landal Warsberg 2 weken lang 34 graden dus weinig anders gedaan dan zwemmen ) maar voor de voorpret: wie is hier ook geweest met peuters en heeft alvast wat leuke tips? Onze zoon is 3jr, kan korte wandelingen mee maken (tot ong 3 km) en houdt verder vooral van speeltuinen, dierenparkjes en klimgelegenheden.
Het zwembad op het park is al erg leuk zeker voor die leeftijd. verder rijdt er een stoomtrein door het harz. wij zijn er niet in geweest maar wel gaan kijken bij een perron en een stuk spoor waar hij langs rijdt. ook kun je bij verschillende plaatsen met een skilift omhoog (en weer naar beneden) is ook leuk om te doen. ik zal even zoeken wij waren ergens heen gegaan waar ook een leuke speelplaats op de berg was boven aan de lift voor de kinderen en een leuk restaurantje.
Wij zijn in die stoomtrein geweest, echt superervaring was dat hoor! Echt iets wat alle jongensharten sneller doet kloppen! Mijn oudste was toen ook 3. Met de trein de berg op, rondje lopen en weer terug. Het is wel een stuk kouder daarboven, hou daar rekening mee☺️ We zijn daar ook nog in een vliegtuigmuseum http://www.luftfahrtmuseum-wernigerode.de/de/ geweest en een wildpark, maar dat was niet echt heel bijzonder maar wel gratis, dus ook leuk om even een uurtjete wandelen. http://www.christianental-wernigerode.de/Wildpark/
Dat wildpark vonden we ook wel leuk idd. Er is ook een kasteel waar je in kan daar kan je ook met een soort treintje komen. De stoomtrein ben ik vroeger wel in geweest toen het nog niet zo toeristisch was (lees duur) echt wel leuk, maar je moet er wel goed voor betalen. Wij zijn in augustus in de Harz geweest . Ik raad Thale aan. Daar is veel te doen soort speeltuin, met een cabinelift naar boven, de rosstrappe (een legende in de Harz) en je kan op een rodelbahn (ook je zoontje al). Goslar is een mooie stad. Er is ook een mijn maar daar is je zoontje misschien wat te jong voor. Werningerode zit ook een miniaturenpark daar zit ook een speeltuin bij en daarnaast een mooi park met een kinderboerderij en een speeltuintje (als je naar het miniaturenpark gaat mag je ook naar dat park ernaast)
Je hebt ook een wild westen park zijn we nog niet geweest maar staat wel op de lijst, moet leuk zijn. Pullman city in Hasselfelde.
Oh ja Thale zijn we ook geweest toen, ik was het bijna vergeten. Heel mooi! Maar je moet wel even goed kijken of het allemaal nog wel open is als je gaat. Wij waren er toen in het voorjaar en een aantal van de dingen die ellen291982 noemt waren toen dicht, zoals de speeltuin en het cabineliftje bij Thale. Wij zijn met de auto naar bovengereden en hebben het bovengelegen wildpark bezocht. Ook een leuk uitje!
Bedankt voor jullie tips! Ziet er allemaal leuk uit mocht er nog iemand iets leuks weten hoor ik het graag!