Ik zal nooit goed genoeg zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Amare, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amare

Amare Niet meer actief

Vorige week een ruzie bijgelegd met iemand. Daar was ik erg blij mee, want we hebben al zoveel aanvaringen gehad, waarbij ik altijd de schuldige was volgens die persoon.
    Ik begon me langzaam weer wat beter te voelen, zag het positief in.
    Tot ik vanmiddag weer een email binnenkreeg, met iets wat ik niet goed gedaan zou hebben in hun ogen.

Ineens is dan het besef daar, voor hun zal ik altijd een slecht persoon zijn, ik zal nooit goed genoeg zijn.

Wat ik wil bereiken met dit topic? Ik wil het gewoon even kwijt, want iedereen die ik ken, kent deze persoon. Dus ik kan het niet bij iemand anders kwijt (buiten mijn man), wil er gewoon andere niet in betrekken, zij kunnen er niks aan doen.

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Je bent goed genoeg, je hebt niemands goedkeuring daarvoor nodig. Wees sterk en zorg dat het jou niet meer uitmaakt wat die persoon/personen van/over jou denken. Jij bent jij en je bent zoals je bent!!!!!!

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Dat zegt veel meer over die persoon dan over jou!

4. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    was begonnen met hartlopen dit staat nu even stil
    gouda
    is het iemand van je famillie gewoon zo min mogelijk zeggen en negeren als je toch niks goed doet waarom nog moeite, tijd en energie er in stoppen

5. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Zolang je goed genoeg bent voor jezelf is er niets aan de hand.
    Ga dus niet twijfelen of dat negatieve gevoel vasthouden want de enige die echt met zichzelf moet leven dat ben jij!

6. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Helemaal mee eens!

7. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Precies!

8. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Goed van je dat je er verder ook niemand bij betrekt. Maar het zegt inderdaad meer over die andere persoon. Je hebt je best gedaan meer kun je niet doen. Ga vooral niet aan jezelf twijfelen en steek gewoon wat minder energie en tijd in die persoon. Want dat vind ik zonde als die persoon zo blijft doen.

9. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    O zo lastig en zo herkenbaar...

Maar wie is die andere partij om jou het gevoel te geven dat je 'niet goed genoeg bent'?

Jammer dat je niet voldoende bent voor de eisen van die persoon, tal van andere personen voor wie je zeker meer dan goed genoeg bent.

Ik krijg dit gevoel regelmatig vanuit mijn familie...Heel naar maar ik heb wel geleerd in te zien waar dit vandaan komt en op die manier kan ik het vaak al wat makkelijker naast me neer leggen. Het gevoel zal altijd een eerste gevoel blijven maar daarna weet ik wel beter; jij kan dat ook hoor!!

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Dit dus!!

11. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Het zegt meer over die andere.
    Negeermodus!

12. Imensa

Imensa Niet meer actief

Dat soort negatieve mensen moet je uit je leven verbannen. Ze maken je alleen maar onzeker en ongelukkig. En daarbij voegen ze niets toe aan je leven.

13. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ja herkenbaar. Dit besef is nu de eerste stap om het achter je te laten. Ik heb het ook met iemand die dicht bij me staat. Sinds ik me realiseer dat het nooit goed genoeg zal zijn kan ik me ervan losmaken en dat geeft ook bevrijding.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.203
    16.539
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit dus.

Deel Deze Pagina