Geen transport mee in het vliegtuig

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Ikzelf, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wie kan mij helpen? Wie heeft de gouden tip;)?
    Wij gaan in over enige tijd op vakantie naar Spanje met onze baby, hij is dan 3 maanden oud.
    Transavia heeft nieuwe regels ivm de arbowetgeving en je mag tegenwoordig niet meer dan 7 kilo meenemen aan babyvervoer het vliegtuig in. En het moet uit 1 deel bestaan. Dat betekent dat de maxi cosi met onderstel niet mee mag, de kinderwagen met onderstel mag sowieso niet mee. Er zijn 2 mogelijkheden;

1) Het onderstel inchecken bij de koffers en de maxi cosi bij de gate inleveren
    2) een paraplu buggy bij de gate inleveren

1 is voor ons geen optie daar wij beide rugpatient zijn en het niet mogelijk is om de kleine de hele tijd in een draagdoek/zak mee te nemen. Daarnaast gaan ze veel te ruig om met het onderstel dus willen wij die niet inchecken bij de koffers.
    2 is geen optie omdat de kleine daar te jong voor is.

Dat houdt in dat wij genoodzaakt zijn om de kleine de gehele tijd mee te nemen in de draagdoek/zak zonder dat wij een maxi cosi mee kunnen nemen. Dus onze ruggen gaan eraan en in Spanje hebben we dan ook niks anders dan een draagdoek/zak.

Help!? Wie weet hoe wij wel een vervoersmiddel mee kunnen nemen???

Groetjes

2. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Misschien een medische verklaring?

3. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    he daar heb ik zelf geen moment bij stil gestaan:)
    Alhoewel, het geheel mag niet mee omdat de stewardessen niet meer dan 7 kilo mogen tillen, of wij nou een medische verklaring hebben of niet....

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.822
    2.679
    113
    Ik ben zelf rugpatient maar kan mijn dochter in een draagzak prima dragen zonder rugklachten. Je moet dan wel een goede ergonomische drager hebben, zodat de baby niet aan jouw schouders of nek hangt. Ik heb een Manduca, het draaggewicht hangt volledig op de heupband, net als bij een goede trekkingrugzak.

Misschien kun je een eenvoudig onderstel via Marktplaats kopen en die inchecken, zodat je eigen dure onderstel niet mee hoeft?

5. angela33

angela33 Actief lid

7 mei 2011
    169
    0
    16
    NULL
    NULL
    als je een redelijke buggy hebt die kun je toch helemaal plat doen, daar kan een baby prima in liggen volgens mij.

6. mol81

mol81 Niet meer actief

Je kunt de Koelstra buggy helemaal plat doen. Hier kan je kindje prima in liggen en hij is 7 kilo. Een zeer goede optie denk ik!

7. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    op de mila buggy van maxi cosi kan je ook de maxi cosi klemmen, die kan je mee nemen tot de gate, dan de mc mee het vleigtuig in. Maar ik ben zelf ook rugpatient en ik vind het aanzienlijk makkelijker voor mijn rug om de kleine met een draagdoek te dragen dan in een mc.

8. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    hhmm het blijft dus lastig.
    Een maxi cosi meesleuren over de luchthaven is sowieso geen optie, dat is niet te tillen.
    Een buggy plat leggen wordt overal afgeraden, weet niet waarom. Vanmiddag gaan we naar het cb, zal daar ook eens vragen.

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.077
    2.220
    113
    Brabant
    ik zou de buggy meenemen (bv de koelstra) en een draagdoek/ssc. Ik ben ook rugpatiënt (ik weet, geen een is het zelfde) maar kan er goed mee dragen. Sterker nog, ik loop mét beter dan zonder. als je namelijk goed knoopt dan hangt er niks aan je, je bent alleen zelf wat zwaarder.

Wat ook nog zou kunnen: een buggy waar de mc op kan?

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ik zou een buggy doen die helemaal plat kan die zijn er zat hoor. ook wel voor een normale prijs en daar kun je een kleintje ook goed in vervoeren.

en andersm iss toch eens oefenen met een goeie doek.

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik heb geen ervaring met transavia maar heb gezien dat ze ineens zoveel minder baggage tolereren!

lijkt me ook heel onhandig met een kindje dat je steeds moet dragen. en bovendien weet ik uit ervaring dat een kindje heerlijk slaapt in de buitenlucht als het zo warm is, bv aan zee!

ik zou daarom eerder voor een buggy gaan die je plat kan doen zoals die van mc laren. die zijn niet goedkoop maar je hebt er wel lang plezier van...ze kunnen helemaal plat en je kan er een dik dekentje in doen als soort van matrasje.zelf heb ik het zo gedaan ivm vakantie maar wij wonen in Griekenland en zijn al snel overgegaan op de buggy omdat de wagen zo heet was en de maxi cosi ook...het is een prettige wagen/buggy!paraplu werkt vaak niet voldoende tegen de zon...neem een hema hydro luier mee zodat je de wagen kan afschermen met zon!(en knijpers om eraan vast te zetten haha) dat werkt super!

enige nadeel van geen maxi cosi is dat je een evt auto tourtje niet kan doen, mocht je dat van plan zijn...maar misschien hebben ze bij een autoverhuurbedrijf wel een maxi cosi...

12. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    en zelf heb ik niets gehoord over niet plat leggen in een buggy...een goede buggy kan op tenminste 4 standen...

13. lorena76

lorena76 Actief lid

22 aug 2011
    471
    0
    0
    heb zelf al met al mijn kids gereist toen ze zo klein waren en ze kunnen wel in een buggy die plat kan hoor. krijgen ze echt niks van. wat ik deed was de maxi cosi op de buggy, zette ik dan vast met bagadrager en bij de gate werden ze allebei ingenomen. zo hoef jij niks te dragen met je rug. en geloof me de kleine kan echt in een normale buggy die wel plat kan hoor, heb het bij al mijn 4 kids gedaan

14. muis26

muis26 Fanatiek lid

Sam was ook drie maanden toen wij gingen vliegen... had een buggy van chicco .... kan helemaal plat... echt prima hoor!!!! dekentje erin voor wat extra comfor..... scheelt je een hoop gedoe... draagdoek lijkt mij persoonlijk ook niks.. wat een gezeul.....

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

ach slecht....... als je het een jaar lang doet misschien... voor op vakantie is het toch geen drama...... je mag ook je baby niet langer dan zoveel uur in de maxi cosi.... maar gaan toch ook miljonenen mensen 12 uur in de auto om te kamperen.. denk niet dat al die kinderen daar slechter van worden hoor..

ik zou het niet eens vragen op het CB...... gewoon doen..... die buggys zijn vanaf 3 maanden.. staat er ook op.....

16. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Draagdoek is anders toch echt de beste optie. Toen onze dochter 5 maanden was hebben we de gehele kinderwagen en reiswieg meegevlogen in onze prampack. We nemen nog steeds de maxi cosi mura mee als we gaan vliegen (in de prampack). Kind in de draagdoek en klaar.

17. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.822
    2.679
    113
    @Daantje ik had nog nooit van een prampack gehoord dus heb net gegoogled. Wat een handig ding zeg! Ik vind 150 euro wel erg veel geld, dus zal MP in de gaten houden.

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou ook voor een buggy gaan. De hele vakantie in een draagvlak met het mooie weer is ook niks. Een vakantie kan echt geen kwaad hoor. Je zegt dat het slecht is maar een vakantie alleen in een mc liggen is ook niet goed. Maar tegen bijbetaling kan je meer bagage mee nemen. Als een buggy en draagzak beiden niks voor jullie is zou je kunnen overwegen extra te betalen zodat je de kinderwagen mee kan nemen.

19. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Toen onze zoon 8 weken was zijn we een weekje naar de Canarische eilanden geweest en hebben we een buggy van Koelstra meegenomen die helemaal plat kan. Omdat ik bang was dat dit misschien niet goed voor zijn ruggetje was (en ik hem toch al thuis had liggen) heb ik het babynestje met het dikke matrasje meegenomen (dit babynestje is eigenlijk voor in de phil & teds kinderwagen).

Hij heeft hier heerlijk in kunnen slapen terwijl we wandelden en uiteindelijk zelfs gewoon 'snachts omdat het ledikantje geen succes was (veel te groot en was hij niet gewend).
    Ook op het vliegveld tijdens het wachten op de bagage was het wel handig, want we konden hem hier al in te slapen leggen terwijl we aan het wachten waren op de bagage en buggy.

We hadden het babynestje mee als handbagage in het vliegtuig!

20. Mirabella

Mirabella Lid

15 aug 2011
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    De prampack aanschaffen! Is een tas om je kinderwagen in te vervoeren zonder dat hij beschadigd! 99% van de kinderwagens passen erin. Hij is goedgekeurd door Transavia. Wij hebben hem gekocht en al een aantal keren gebruikt maar ze worden ook verhuurd op marktplaats. Ook de air traveller is ideaal. In de tijd tussen inchecken en boarden gebruiken wij de baby Björn.

Succes!!

Deel Deze Pagina