Ik vond huisjes voor een weekendje ook altijd beste een gedoe, inderdaad met alle spullen bij elkaar zoeken, en later weer opruimen. Je hebt toch echt wel dingen nodig, zeker met hele kleine kinderen. In de tijd dat wij toch wel eens huisjes boekten kon je via een bepaalde site ook gewoon twee nachtjes boeken ipv een weekend van 3 nachten. Ik zou niet weten of dat nog bestaat, want we zijn al jaren niet meer in een huisje geweest. Een huisje voor een heel weekend lijkt me dan ook wel lekker, omdat je er dan nog de hele dag gebruik van kan maken. Wij moesten altijd zondagochtend om 10 uur alweer uitchecken of zo. Dan kun je nog wel iets leuks gaan doen, maar voor je gevoel sta je al wel op straat, haha. Vrij nemen was hier nooit een optie, mijn man is zelf leraar, dus die kan helemaal geen vrij nemen wanneer hij wil. Nu hebben wij een camper en daar gaan we heel vaak een weekendje mee weg. Eigenlijk ligt alles er altijd in, ik hoef alleen schone kleren, wat te eten en eventueel gewassen beddengoed of handdoeken weer mee te nemen, maar die liggen dan ook al apart op een stapeltje klaar. Ik kan in twintig minuten klaar zijn om te gaan en bij terugkomst zijn we ook binnen een half uur weer uitgepakt en schoon.