weekend weg met 3 weken oude baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jori, 19 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    hoi hoi,

aankomende vrijdag is ons kindje 3 weken oud. Nu wouden we aankomende vrijdag nog een weekendje weg naar de Eifel of de Moesel 3 uur respectievelijk 4 uur rijden vanaf ons huis. Maar des te dichterbij het weekend komt des te meer begin ik te twijvelen. Straks is het te heftig voor ons kindje of wil ze snachts niet slapen.....:)

We willen dan naar Centerparcs of naar Landal.

Iemand ervaring of advies voor mij?

2. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Persoonlijk vind ik het wel erg vroeg om met zo'n jong kindje zo'n stuk te rijden eerlijk gezegd.
    Ikzelf zou niet weggaan met een 3 weken oude baby. De kleine
    meid heeft 9 maanden bij jou veilig gezeten en is net op de wereld. Ik zou nog een paar weken wachten.
    Maar dat is mijn mening.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik zou zelf zeker ook nog even wachten. Niet alleen voor je kindje (vier uur in de MC, andere omgeving daar, enz.), maar ook voor jezelf. Je hebt net een bevalling achter de rug...?!

Wat vindt je vriend/man ervan?

4. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Ik denk dat je het zelf het beste weet, maar persoonlijk zou ik dat zelf niet doen. Maar goed, wij hadden een huilbaby... Daarnaast, wat heb je eraan? Baby slaapt dan nog voornamelijk, zit je grootste deel van de dag gewoon in je huisje...

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#5 MMarianne, 19 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2013
    De baby kan in principe ook gewoon in de kinderwagen slapen, dus je kan best de deur uit, maar 4 uur in de auto in de maxi cosi kweenie...zou er zelf eigenlijk niet eens aan moeten denken, een weekendje weg op 4 uur rijden afstand 3 weken na de bevalling...Ben je er zelf wel klaar voor??

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Pff zou er niet aan moeten denken 3 weken na bevalling!

Waarom? Doe rustig denk ik dan haha

En kzou me baby in vertrouwde omgeving willen houden.
    Ook zou ik graag in NL willen blijven straks krijgt ze hofe koorts etc zou ik toch op mijn vertrouwde plek willen zijn

7. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Dat is ook zo, er zijn babys die in de kinderwagen willen slapen. Die van ons heeft dat nooit gedaan. :)

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Met 3 weken slapen ze nog heerlijk in de reiswieg, draagdoek, op de arm. Daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken. Vind 4 uur rijden wel lang... Kun je niet iets dichter bij huis zoeken?

9. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Ook ik zou er niet voor hebben gekozen! Het liefst bleef ik thuis, en anders maar gewoon in NL in de buurt?

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De baby maakt het allemaal niet uit. Ik zal vooral even kijken hoe jij ke voelt

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Aan jou de keus. Mijn keuze zou het in elk geval niet zijn. Waarom wacht je niet nog een paar weken?

Toen mijn zoontje 2 maand was zijn we een weekendje weg geweest, dat ging prima. Al was hij daarna wel prikkelbaar..

12. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    tja mijn bevalling viel heel erg mee. Dat was in een paar uurtjes gepiept ronder knip of scheur.

Wat betreft de afstand gaan we dan natuurlijk wel pauzeren zodat ons meisje uit de maxi cosi komt ik moet dan ook voeden (borstvoeding)

Praktisch en lichamelijk gezien houdt niets ons tegen en toch blijf ik twijfelen.....:(

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Toevallig zijn wij in april naar Park Eifel van Center Parcs geweest. Heel leuk, voor een meisje van bijna twee, maar met alleen een baby is er denk ik niet heel veel aan. Op het park is wel vermaak maar vooral voor kinderen en voor het eten hoef je het niet te doen. En in de omgeving moet je alles met de auto doen, ofdat nou zo leuk is met een baby.... En dat huisje is verder niet erg bijzonder.

Als je graag weg wil, zou ik eerder naar een hotel in Nederland gaan, lekker eten in het restaurant en de baby bij je of op de hotelkamer met de babyfoon.
    Maar persoonlijk vind ik 3 weken wel erg klein, ik was toen zelf nog maar nauwelijks gewend aan het leven met een baby en van een ritme is ook nog niet veel te vinden. Dagje uit is ook heel leuk ;)

14. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het niet doen omdat ik de meerwaarde niet zie.. :) maar ga je toch: ook dat komt wel goed!

15. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook met 3 weken een weekendje weggeweest (cp)... maar dat weekend stond al gepland voor ik zwanger was en was ivm de Sinterklaas... met mijn ouders en broer en gezin. We zouden 'alleen' van vrijdag op zaterdag gaan maar uiteindelijk tot zondag gebleven omdat die kleine het zo goed deed! Thuis sliep hij niet heel goed, maar daar juist wel! En ik vond het ook wel even lekker.... lekker er uit en genieten met me mannetjes!

Het was toen 2 uur rijden, precies goed om tussen de voedingen door te kunnen rijden, hij sliep heerlijk. 4 uur vind ik wel wat veel... kunnen jullie niet dichterbij?

16. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Meid, als jij het wilt en het voelt goed, gewoon doen!
    Voelt het niet goed, dan niet doen!! Dan alt het waarschijnlijk alleen maar tegen..

Wij gaan als onze kleine een week of 9 is een weekje naar landal maar dan wel in Limburg, voor ons 2,5 uur rijden.
    We stoppen gewoon tussendoor, halen hem uit de maxicosi om even te rekken en strekken.

17. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik zou dat weekendje weg voor later bewaren... ze zijn zo teer de eerste tijd nee ik zou daar echt helemaal geen behoefte aan hebben. Later kan het wel maar nu kan je beter je kindje zoveel mogelijk rust en regelmaat geven..

18. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Je kan best een weekend weg. Ik zou alleen wel in de buurt blijven! Haf uurtje / uurtje rijden ofzo. In een huisje van Cp of landal heb je alles voorhanden wat je nodig hebt. Maar ik zou het reizen beperkt houden.

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Zoals de meeste zeggen doe wat jij denkt wat goed voor k
    Je kindje is, als je het niet ziet zitten zou ik het niet doen.
    Persoonlijk zou ik echt niet gegaan zijn als de kleine 3 weken zou zijn geweest, heb ook een super snelle bevalling gehad (2,5uur) maar nee, ze zijn nog zo klein en kwetsbaar, met 3 weken een weekendje weg zou ik niet prettig gevonden hebben.

20. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    we hebben besloten om in januari een weekend te gaan;)

Deel Deze Pagina