Wel of niet naar huisarts voor verborgen reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aannaa, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aannaa

aannaa Lid

15 jan 2009
    91
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hoi allemaal,Ik zit met het volgende probleem en hoop dat iemand mij met haar ervaring kan helpen.
    Mijn zoon is nu 10 weken oud.
    Hij heeft vanaf het begin last van zijn reflux. Hij spuugt niet uit. Dus het is de verborgen versie.

Als hij overdag in zijn bedje ligt wordt hij om de haverklap krijsend wakker. Dit houd even aan en dan slaapt hij weer verder.
    Soms halen we hem uit zijn bedje en laat hij een flinke boer.
    We zien hem ook vaak slikken en zachtjes kuchen.

Het gekke is dat hij s' nachts dit niet heeft.
    Dan leggen we hem neer om 23.00 uur, vrij snel na de fles en slaapt hij heerlijk de nacht door.
    Ook in de kinderwagen zien we dit niet.

Hij heeft al 3scheppen jbpm in zijn fles. Hij slaapt in een puckababy.
    Bedje staat al omhoog. Na de fles houden we hem langer omhoog en hij zit vaak zin zijn wipper zodat het goed kan zakken.
    We zijn al bij de osteopaat geweest. Dit heeft niet geholpen.

Omdat ik het krijsen in zijn bedje erg vervelend vind voor ons manneke twijfel ik of ik naar de huisarts moet. Wat denken jullie?
    Of zou het gedrag kunnen zijn? Hierbij twijfel ik omdat het al weken is en ik hem ip laat huilen en niet om de haverklap ernaar toe ga.

Zou een maagzuurremmer een optie zijn?

Bedankt voor het meedenken!

Groet Anna

2. pass

pass Lid

26 feb 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij hebben precies hetzelfde gehad met ons zoontje.
    Hij huilde ontroostbaar in bed en had echt overduidelijk ergens last van. De huisarts heeft mij drie keer weggestuurd en zei ja het zijn normale krampen, hier moet je doorheen. Ik heb uiteindelijk een verwijzing naar een kinderarts geeist want het ging zo echt niet meer. opgenomen in het ziekenhuis en er kwam verborgen reflux uit. Ik heb friso comfort gegeven en extra pitmeel toegevoegd maar niets leek te werken. en hij sliep net als jou baby savonds laat en snachts wel zonder ook maar een keer te huilen. overdag bleef een drama en ik vond het echt heel zwaar en twijfelde of de voeding nou wel genoeg hielp. Maar sinds 2/3 weken terug gaat het overdag wel beter. In elk geval als jij denkt dat de voeding niet genoeg helpt zou ik gewoon naar de huisarts gaan en je niet laten weg sturen. wij bakeren ook in, mischien ook een optie als hij echt niet meer spuugt. Ik heb ook gereageerd op topic alweer een slaap topic. daar heb ik het hele verhaal een beetje neergzet van ons zoontje mischien dat dat ook wel handig is om te lezen voor je?

groetjes

3. aannaa

aannaa Lid

15 jan 2009
    91
    0
    0
    Verpleegkundige
    Bedankt voor je reactie!Hoe oud je jou zoontje? En heb je medicatie gehad?
    Ik ga de topic meteen lezen, Thanxxx!

4. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Gewoon naar je huisarts gaan!
    Hebben wij ook gedaan, en medicatie gekregen nexium, sindsdien een heel ander vrolijk mannetje!

5. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Naar de ha gaan. Denkt hij niet mee, verwijzing naar ka eisen.

Het is niet gek dat hij s nachts wel slaapt; kindjes zo jong zijn simpelweg niet fysiek in staat zichzelf zo lang wakker te houden, daar hebben ze de kracht niet voor. Op een gegeven moment gaan ze knock-out.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als hij met de leefregels toch nog wel zoveel last heeft, is de kans wel groot dat hij er de komende tijd alleen nog maar meer last van gaat krijgen en eventueel zelfs z'n slokdarm aangetast wordt.
    Ik zou dus even naar de huisarts gaan voor medicatie: zantac of nexium. Wil de huisarts daar niets mee, dan een verwijzing voor de kinderarts, maar in principe kan de huisarts dit gewoon doen.

7. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ja een maagzuurremmer zou heel goed kunnen helpen en wacht niette lang want de slokdarm kan flink verbranden door al dat zuur, verborgen reflux is nog wat slechter voor de slokdarm omdat dan het zuur heen en weer terug gaat. Hier ook medicijnen gekregen, had met een dag al een ander kind. Ze kan (nu bijna 16 maanden) nog steeds niet zonder. Ik zou trouwens geen losec nemen, erg onhandig met innemen. Ik ben hiermee begonnen en heb nu al een hele tijd ranitidine, bijna hetzelfde als zantac

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.941
    113
    Vrouw
    Met 10 weken begon de ellende hier pas echt.Ook s'nachts was het huilen schreeuwen en wakker zijn.Ik had hem gevoed en na een uur was het alweer raak.Bij de HA en de KA weggestuurd (u geeft te vaak borstvoeding,geef maar een flesje water). Uiteindelijk weekendarts de diagnose gesteld.Kreeg losec, maar dat hielp niet.Ondertussen was zoon 6 maanden en sliep ik amper s'nachts.Opgenomen in ziekenhuis, zoon had slokdarmontsteking.Nexium/motilium gekregen. En dat hielp! In 1 week al zooo veel verbetering...
    Dus: ja, ga naar de huisarts en laat je niet afschepen! Natuurlijk kunnen jonge kindjes last hebben van een klepje dat niet sluit.Maar als dat nu nog speelt, kan je zeker vragen om een verwijzing voor de KA
    succes!

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zeker naar de HA gaan en indien nodig naar de KA. Je kindje lijdt onnodig pijn, met maagzuurremmers kunnen vrijwel altijd eenvoudig alle klachten verholpen worden.

10. chila

chila Niet meer actief

Hoi,

Hier ook een kindje met verborgen reflux.
    Als je alles al aangepast hebt zoals bedje schuin, na voeden goed laten boeren, poosje rechtop houden, jhbp erdoor dan zou ik een verwijzing vragen. Hier van alles geprobeerd maar het werd pas beter na medicijnen.
    Wij gebruiken Friso comfort met nog extra scheppen jhbp (inmiddels niet meer). En de difrax smalle flessen. Let erop dat je kindje niet te snel drinkt. Wat hier ook goed hielp was inbakeren met de pacco doek.

En laat je bij de huisarts niet wegsturen! Ik werd niet serieus genomen en werd bestempeld als overbezorgde jonge moeder. Uiteindelijk heb ik boos moeten worden om doorgestuurd te worden. En bleek dus dat ze wel degelijk reflux heeft.

Succes

11. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik adviseer je ook om naar de huisarts te gaan. Mijn zoontje heeft ook reflux. Eerst alleen verborgen en na een tijdje begin hij steeds meer te spugen. Op het consultatiebureau en bij de huisarts werden wij eerst niet serieus genomen. Dat veranderde toen mijn zoontje opeens bloed in zijn spuug had. Het begon met een klein beetje maar aan het eind van de dag was zijn spuug fel rood van het bloed. We moesten die nacht met spoed naar de kinderarts. Zijn slokdarm bleek helemaal kapot te zijn gebrand door het maagzuur. Nu hebben wij nexium en gaat het goed. Hij stinkt nu ook niet meer zo zuur uit zijn mondje.

Laat het niet zo ver komen als bij ons en wees standvastig! Succes!

12. aannaa

aannaa Lid

15 jan 2009
    91
    0
    0
    Verpleegkundige
    Super bedankt voor jullie er reacties!Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts.
    Nu ligt de kleine man weer te huilen in bed. Iedere 20 minuten is het ff krijsen, verschrikkelijk!

Gelukkig ken ik de huisarts vrij goed vanuit mijn werkveld. Dus ben benieuwd!

13. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Hier ook hetzelfde, rond 7 w naar ha gegaan maar zij had nog nooit van verborgen reflux gehoord en zij dat t aan mij lag en de kleine nergens last van had. Een paar dagen later teruggegaan en n doorverwijzing voor kinderarts gebraagd ehh geeist.

Daar meteen gestart met maagzuurremmer nexium, indikken en bedje omhoog deden we al, na 3dgn hadden we n ander kind! Ze kon gewoon liggen zonder huilen.
    Ik zou dus zeggen ga naar je huisarts of n kinderarts
    Succes!

14. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    En wat zei de huisarts?

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Zeker naar de ha gaan. Wij hebben destijds nexium gekregen, dit stopt het maagzuur, waardoor de slokdarm niet meer kan verbranden. Onze dochter werd er zichtbaar ontspannender van.

16. aannaa

aannaa Lid

15 jan 2009
    91
    0
    0
    Verpleegkundige
    We moeten door naar de kinderarts!Ik vertelde de symptomen en hij verwees gelijk door!
    Omdat er wachttijden van 2 weken zijn gaat de huisarts morgen voor ons bellen naar de poli om eerder te mogen.

Bedankt voor alle reacties!

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Succes, hopelijk kun je snel terecht!

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.941
    113
    Vrouw
    Heel goed, dat heeft mijn huisarts (uiteindelijk) ook gedaan.Wij konden toen dezelfde dag nog terecht bij de KA. Hoop dat ze er haast achter zetten. Succes!

Deel Deze Pagina