Weekend weg met 35 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door polkadot, 18 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Hoi,

Wij kunnen misschien een weekendje weg wat allemaal betaald voor wordt door mijn mans werk. Het is ongeveer 4 uur rijden plus veerboot van een uur. Het wordt erg goed betaald en dat kunnen we best goed gebruiken. (Hij werkt, ik shop hihi ) Ik ben dan bijna 35 weken.

Ik wil wel extra kleding plus ziekenhuis tas meenemen voor het geval dat.

Ik zit te neigen naar ja, maar is het slim? Wat zouden jullie doen? Thuis bevallen mag ik dan toch niet en maar het is wel weer ver weg.

:)

2. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik zou het dan wel meenemen, want je weet immers maar nooit, over een paar weken, ga ik een dagje naar mijn vader, en dan neem ik mijn vluchtas+maxi-cosi ook gewoon mee

3. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Ziekenhuis tas gaat zowieo mee. Maar zouden we uberhaupt gaan? Zou dat nog kunnen of is het te ver weg? Het kan natuurlijk eerder komen en dan zit je wel ver van huis.

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

WIj gaan de eerste week van mei nog 5 dagen naar midden Frankrijk (6 uurtjes rijden) we nemen wel de maxicosi mee en wat spullen.
    dan ben ik 36 weken zwanger voor zelfde geld duurt het nog 6 weken voor ik beval.

Zou het zeker doen hoor geniet ervan

5. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

15 apr 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook met 35 weken een weekendje weg gegaan.
    Had me voorgenomen tas etc mee te nemen heb ik uiteindelijk niet gedaan. Maar wij waren ongeveer 1,5 uur van huis vandaan.

6. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Ik ben met 39 weken en 3 dagen een dag naar Amersfoort geweest. (we wonen in Groningen)
    Het enige wat we mee genomen hadden is het telefoon nr van de verloskundige.
    We hadden zoiets zodra ik iets voel stappen we in de auto terug en anders hebben ze daar ook een ziekenhuis.
    Ik ben met 40 wkn en 1 dag bevallen.

7. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Fijn te horen dat meerdere gewoon gaan!

Maxi cosi is een goede. We moeten nog de isofix basis kopen of kan de cabriofix ook zonder? Anders moeten we die nog even halen op die dag. Wilden het namelijk volgende maand kopen.

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nederlands eiland??

Hmm, als de bevalling zich wel aandient moet je toch naar een ziekenhuis want je mag nog niet thuis bevallen. Als je het niet erg vind om eventueel in een andere stad te gaan bevallen zou ik gewoon gaan als ik jou was.

Ik zelf ga altijd graag naar Oerol, Terschelling. Dit jaar is Oerol van 17 t/m 26 juni. Ik ben 15 juli uitgerekend en ik moet verplicht in het ziekenhuis bevallen én 2 keer een 4 uur durend infuus hebben gehad voor dat het kindje eruit komt. Op Terschelling mag je sowieso geen thuisbevalling meer doen.
    Wij kiezen ervoor om dit jaar over te slaan omdat we het risico dat ik met een helikopter van het eiland word afgehaald te groot vinden.

Dát je op Terschelling niet meer mag bevallen vind ik niet een reden om niet te gaan omdat als je er woont ook niet perse de laatste 3 weken verplicht op het vaste land hoeft te verblijven en er zal altijd wel een arts zijn die toch medische hulp wil/kan verlenen.

Dus als jij niet bang bent dat je in een ander ZH gaat bevallen zeg ik: lekker gaan!! (en je niet bang bent om met een helicopter naar het vaste land word gebracht :p)

9. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Het is het eiland Isle of Wight. Dat is ter zuiden van Engeland waar ik woon. Het is in de hoofdstad en lijkt me dat ze daar wel een ziekenhuis hebben in de stad.

Tis meer dat wat als ze eerder komt, dat ze te vroeg is en dan dus lijkt me in het ziekenhuis moet blijven. Dan ben je daar toch wel een paar weekjes toch?

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik weet niet hoe het er in Engeland aan toe gaat, maar normaalgesproken word in NL een kindje eerst een aantal dagen in het plaatselijke ziekenhuis "gehouden" en dan wordt het zsm overgeplaatst naar de woonplaats (cq vlakbij woonplaats) vd ouders. Dat scheelt voor de ouders ook veel stress.
    En of je kindje dan een aantal weekjes moet blijven is helemaal afhankelijk van het gewicht en of het zelfstandig temperatuur kan houden etc. Als alles goed is kun je misschien met een week al wel naar huis

11. MHMW

MHMW Niet meer actief

Hier nog naar naar Spanje geweest toen ik 37 weken was. Daar bevallen ook vrouwen ;)

12. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik zou gewoon gaan hoor, als je jou tas, die van de baby en de maxicosi en je groene boekje(als jij die hebt) meeneemt zit je toch veilig want ik ga ervan uit dat daar ook wel een ziekenhuis is.

Je weet nooit wanneer je bevalt en om nou in je huis gekluisterd te blijven zitten is toch ook niet fijn!

Ik zou zeggen veel plezier!

13. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wij rijden nog 3 uur voor een weekendje met zn drieen als ik bijna 37 weken ben. Waarom niet, als je je goed voelt en niet naar het uiteinde van de wereld reist. Ik werk nog gewoon als ik 35 weken ben, hoop ook niet dat de bevalling daar begint :D

Deel Deze Pagina