Binnenkort gaan wij een weekend weg met mijn familie (ouders, mijn man en ik en onze kindjes en mijn broer). Mijn broer heeft sinds kort een vriendin en kondigde (zonder vragen) aan dat zij ook mee gaat. Maar eerlijk gezegd vind ik het heel ongemakkelijk om een weekend weg te gaan met iemand die ik helemaal niet ken? Ik vind het prima om haar een keer te ontmoeten en te leren kennen, maar een heel weekend weg vind ik meteen best 'intiem' en ongemakkelijk. Maarja, wat doen we er aan? Haar verbieden om te komen kan ook niet en zorgt voor ruzie. Vanwege de reistijd is een kort bezoek voor ons ook niet aantrekkelijk. Het aankaarten levert hoe dan ook ruzie op, want mijn broer en ik kunnen niet echt goed praten. Wat zouden jullie doen?
Tja...hoe staan je ouders erin? Kennen die haar al wel wat beter? Ik zou zeggen ga een gesprek aan met je broer, maar als dat geen optie is dan weet ik t ook niet haha. 2 aparte huisjes boeken? Jullie eigen huisje en je broer met vriendin bij je ouders erbij?
Ik zou gaan en er verder geen woorden aan vuil maken. Je zult je waarschijnlijk minder gemakkelijk voelen, maar dat is maar voor 2 dagen. Het is voor je broer belangrijk dat ze erbij is, dus dan is ze erbij. Jij bent met je man en kinderen en je ouders hebben elkaar. Je kunt dan van je broer niet verwachten dat hij alleen komt, terwijl hij ook een partner heeft.
Ik zou denken wat maakt het uit? Ik zou me daar niet druk om maken. Je kent haar niet zo goed, wie weet valt het allemaal heel erg mee en is ze juist heel leuk.
Ik vind het behoorlijk overdreven dat ze meteen mee moet als het vrij kort is, maar ik zou verder geen zin hebben in ruzie dus het gewoon laten gaan denk ik.... maar prettig zou ik het niet vinden!
Ik denk dat het voor haar een stuk ongemakkelijker zal zijn, zij kent de rest niet en jij wel. Gewoon gaan en er het beste van maken komt vast goed.
Ik zou je broer en zijn vriendin uitnodigen om bij jullie te komen eten voordat jullie het weekend weg gaan. Dan is ze in ieder geval geen volslagen onbekende meer. En daarnaast is het voor haar waarschijnlijk net zo spannend/ongemakkelijk als voor jou. Kennelijk is het belangrijk voor je broer dus ik zou het een kans geven.
Tja, ik denk dat het grootste probleem is dat je haar niet mag. O.a. vanwege de slechte invloed. Heel eerlijk: ik zou het vreemder vinden als ze met het familieweekend niet mee zou mogen. Ze hoort er in mijn ogen dus gewoon bij. Ze is de vriendin van je broer. Misschien nog erg kort, maar ja hoe lang moeten ze een relatie hebben voordat je het wel goed vind dat ze meegaat? Het lijkt mij een goede gelegenheid om haar beter te leren kennen. En zij jullie
Ik persoonlijk zou het juist een mooie gelegenheid vinden om haar te leren kennen. Wie weet is ze wel hartstikke leuk. En anders is het maareen weekend.
Niks, zou gewoon gaan en een leuk weekend hebben. Voor haar is het een stuk ongemakkelijke dan voor jullie, dus zou zorgen dat ze zich zo thuis mogelijk zou voelen en je oordelen even parkeren.
Ik zou het niet zo erg vinden. Ik zou alleen maar heel nieuwsgierig zijn En wie weet wordt het juist supergezellig met haar erbij! Gewoon van het positieve uit gaan.
Juist leuk toch? Ik zie het probleem niet, tenzij je zelf in het middelpunt van de belangstelling wil staan het hele weekend, waar ik sowieso een broertje dood aan heb, dus mij lijkt het juist een fijn moment voor je broertje om zijn vriendin in de familie te introduceren.
Helemaal mee eens. De afweging of ze wel/niet mee gaat ligt bij hun, en als zij het serieus genoeg vinden is het logisch dat ze meegaat.
Lijkt me voor haar ongemakkelijker dan voor jullie. Ik zou van tevoren een kop koffie samen drinken en dan gewoon mee. Handig toch leer je haar daar gelijk kennen.
Ik zou hier geen probleem mee hebben en er een leuk weekend van maken. Snap het intieme en ongemakkelijke voor jou ook niet helemaal, het is misschien ff wennen dat je broer een vriendin mee heeft maar jij hebt toch ook je partner mee...en daarnaast denk ik dat zij zich het meest ongemakkelijk zal voelen, zij is de vreemde eend in de familie
Intiem? Je slaapt toch niet met haar op dezelfde slaapkamer? Ik vind het je broers goed recht om zijn vriendin mee te nemen. Ik zie heel het probleem niet eerlijk gezegd.