Leuk toch? Ik zie het probleem niet. Je kent haar niet eens dus hoe kun je nu al bedenken dat het niet leuk is. En je intieme bezwaar begrijp ik ook niet. Denk je eens in hoe ongemakkelijk het is voor haar.
Ik heb de OP drie keer gelezen, maar zie echt niks over iemand niet mogen of een slechte invloed. Heb ik een brilletje nodig of heb ik een ander topic gemist?
Heb jij werkelijk overwogen om niet te gaan omdat jouw broer zijn vriendin mee wil nemen? Jij neemt jouw hele gezin mee.. En je titel komt over alsof jij met een blind date een weekend weg gaat, dat was mijn gedachte obv topic titel. Niet dat het gaat om 2 dagen met 6-7 man waarvan 1 nieuwe partner. Hoe intiem verwacht je met haar te moeten zijn daar? Samen in de sauna oid?
Wees gerust, brilletje is niet nodig ...ts heeft de beginpost aangepast, stond nog een zin dat zij hem ergens toe had aangezet wat grote gevolgen heeft gehad
Volgens mij is de OP aangepast... ik las namelijk ook iets met dat broer onder invloed van haar iets had gedaan...
Ik zou gewoon lekker gaan met z’n allen. Eens moet toch ook de eerste keer zijn? Bovendien: als je het zo ongemakkelijk vindt, dan neem je toch initiatief en nodig je ze eerst voor een borrel bij jullie thuis uit of ga je ergens eten? Ik denk dat het voor je, wellicht toekomstige, schoonzus ee stuk spannender zal zijn. Jullie kennen elkaar al heel erg lang en zij is de vreemde eend. Dan gaat het haar ook niet helpen als jij je zo opstelt want dat gaat ze geheid merken. Ik snap het best hoor. Mijn man kwam ook opeens in onze familie terwijl ik eerst 14 jaar met m’n ex samen was geweest. Mijn familie gaf ook aan het spannend te vinden de eerste keer een weekend weg. Maar daarvoor waren we al een keer te eten gegaan bij m’n ouders omdat ze dat beter leek. En misschien is ze wel ontzettend leuk en hebben jullie nog jaren heel veel plezier met elkaar!
Ik begrijp TS wel, hoor. Ik zou me ook ongemakkelijk voelen. Laatst introduceerde mijn schoonvader ineens zijn nieuwe vriendin door haar mee te nemen naar mijn verjaardag (waar verder alleen mijn ouders, broer en zus waren met hun gezinnen, voor mij best een intiem clubje). Ik vind verjaardagen, bruiloften en familieweekenden niet de momenten om ineens met een nieuwe partner aan te komen. Maar ik weet dat ik in de minderheid ben. Het is iets persoonlijks, maar ik hou er gewoon niet van. Desalniettemin zou ik er nooit iets van zeggen, want mensen doen het doorgaans niet om vervelend te zijn en ik zou de nieuwe persoon nooit onwelkom willen laten voelen.
In de situatie ouders/ nieuwe partners kan ik het 1000 % begrijpen. Maar een broer die een nieuwe vriendin wil meenemen? nee, sorry ik begrijp dat niet. Maar moet toegeven dat ik alleen de aangepaste versie van de OP heb gelezen...
Het verwijderde stukje leek mij bij nader inzien niet zo relevant, maar waar het over ging: hij heeft onder invloed van haar iets heel doms gedaan wat andere mensen in gevaar heeft gebracht, en wat flinke gevolgen heeft gehad. Ik denk dat dat maakt dat ik extra terughoudend ben om bij de allereerste kennismaking meteen een weekend weg te gaan.Ze heeft gewoon niet zo'n goeie eerste indruk achtergelaten. Maar tegelijkertijd wil ik ook wel open staan hoor, ik heb zelf meegemaakt bij mijn schoonfamilie dat het niet tof is als je niet welkom bent (al is dat nu weer goed gekomen ) Hun eerst uitnodigen is eigenlijk wel een supergoed idee! Ik denk dat we alleen geen tijd meer hebben want het is over een week al Maar ik ga eens proberen of ze hier vantevoren langs kunnen komen zodat we elkaar al eens gezien hebben.
Ach schut het arme schaap.. Net verkering en ze mag al mee op familie weekend. Zou proberen het gezellig te maken in ieder geval. Gewoon open minded erin gaan staan.
[QUOTE="itakepictures, post: 21829611, member: 85502"hij heeft onder invloed van haar iets heel doms gedaan wat andere mensen in gevaar heeft gebracht, en wat flinke gevolgen heeft gehad. Ik denk dat dat maakt dat ik extra terughoudend ben om bij de allereerste kennismaking meteen een weekend weg te gaan.Ze heeft gewoon niet zo'n goeie eerste indruk achtergelaten. .[/QUOTE] Maar is dat naar zeggen van je broer? Ik kan me namelijk voorstellen dat hij een domme actie heeft af proberen te schuiven naar een prille vriendin die geen mens nog kende? Maar nu het serieus wordt moet hij haar ineens weer kunnen 'verkopen' aan de rest van de familie?
Nee TS heeft haar openingspost gewijzigd! Daar had ze het eerst over een strafbaar feit dat haar broer had gedaan door haar. Dat is weggehaald. Waarom weet ik niet
Omdat ik het bij nader inzien niet relevant vond, maar ik heb het stukje 3 posts geleden alsnog gedeeld
Ik wou net zeggen, ze vindt het vast retespannend. En je broer staat blijkbaar serieus in deze relatie. Dus het lijkt me beter als jij je hartelijk opstelt Daar heb je later alleen maar profijt van als ze straks de tante van je kinderen is
Ik weet niet zo goed wat er met “intiem” bedoeld wordt. Je hoeft elkaars rug toch niet te wassen onder de douche? Ik vind het veel erger wanneer ze niet mee zou mogen of eerst op moet komen draven voor een keuring. Het is de vriendin van je broer. Hij houdt van haar en wil haar graag mee nemen. Dan lijkt het me niet meer dan normaal dat je haar hartelijk ontvangt. Kun je na dat weekend een mening over haar vormen, en niet bij voorbaat al.
Ik zie het probleem ook niet hoor. Ik denk ook dat het voor haar juist het meest ongemakkelijk is, helemaal als ze al de naam van slechte invloed heeft gekregen. Oordeel pas als je haar zelf ontmoet hebt en een beetje hebt leren kennen ipv op een verhaal van een domme actie van je broer. Als ik mijn broer moet geloven is zijn vriendin helemaal geweldig, ik vind haar 1000x niks.