Ik zie het probleem niet. Het is voor haar denk ik al spannend genoeg dus geef haar een eerlijke kans. Van te voren eens uitnodigen vind ik ook een goed plan!
Je zult ongetwijfeld verder over een sprankelende persoonlijkheid beschikken maar wat je hier schrijft komt niet zo heel symphatiek over. Als het een famileweekend betreft wat maakt het dan dat jij vind dat jij meer recht hebt op je partner en kinderen meenemen dat jouw broertje zijn vriendin?? Wat ik zou doen is het volgende: ophouden met zeuren en kijken of je het met haar kunt vinden. Geef haar een kans!
Wat versta je onder "intiem"? En wat versta je onder "prille relatie"? Een relatie van 2 weken is imo pril, een relatie van 2 maanden vind ik persoonlijk al weer heel iets anders! Heb je haar al eens ontmoet? Of is dit meteen de 1e keer? Verder vind ik het vooral van de omstandigheden afhangen. Mijn zus had op een gegeven moment iedere 2 maanden een ander, die dan meteen overal mee naar toe moest. Sinterklaas bij ons vieren, oud & Nieuw, weekendje weg.... en met het eerstvolgende familie "ding" zat er weer een ander Ja, dat vond ik op een gegeven moment best vervelend worden.... Indien dit soort dingen niet spelen, zou ik het vanuit het perspectief proberen te bekijken. Het is wellicht voor hem ook minder leuk om tussen de stelletjes / gezinnen te zitten.... dus hij neemt zijn vriendin gezellig mee
Ik zou me er niet druk om maken, misschien is ze hardstikke gezellig. Het is maar voor een paar dagen en juist een goed moment om elkaar te leren kennen lijkt mij. Probeer met een positieve instelling te bekijken dan is het meteen al een stuk leuker
Wie weet verbaasd ze je en is ze hartstikke leuk Ik zou er het beste van proberen te maken Voor haar is het nog veel spannender
Ach, mijn man nam mij mee op familieweekend toen we 3 weken bij elkaar waren. Heb me destijds eigenlijk niet afgevraagd of mijn schoonfamilie dat wel oké vond. Ik zou er niet zo mee zitten, maar ik weet ook dat het voor iedereen anders is. Misschien gewoon af en toe de tijd nemen om je terug te trekken?
Het zal voor haar spannender zijn dan voor jou... Ik zou ervoor bedanken om meteen met de schoonfamilie een weekend weg te gaan als ik haar was Je hoeft niet met haar alleen weg en je kent haar niet eens, geef het een kans, misschien is het een hartstikke leuke meid!
Vind het eigenlijk wel relevant, zou je er ook moeite mee hebben gehad als dat niet was gebeurd? Maar intiem? Je hoeft er niet mee onder de douche hoor, laat het z'n beloop gaan.
Ik begrijp niet zo goed waarom het 'te intiem' zou zijn. Ik zou het wel wat spannend vinden om iemand te ontmoeten die zo belangrijk is voor m'n broer, maar leuk-spannend...
Dat is de allereerste ontmoeting. Ze zijn nog niet 'officieel' samen en zij zit (als ik de verhalen mag geloven) nog half in een vorige relatie. Met intiem bedoel ik dat het ook mijn vakantie is, mijn persoonlijke vrije tijd. Ik heb weinig zin om in mijn pyjama met een semi serieuze scharrel aan de ontbijttafel te zitten. Ik heb geen idee wie het is, maar diegene komt wel ineens in het prive van mij en mijn kinderen. Maar ik heb ze uitgenodigd om elkaar eens te ontmoeten
Of je zegt bij de eerste ontmoeting gewoon: 'He ik heb over jou gehoord! Ben jij niet degene die mijn broer heeft aangezet tot iets enorm doms dat bijna mis ging? En hoe gaat het eigenlijk met je andere relatie? Fijn je eindelijk te ontmoeten!' En dan maakt ze het ofwel uit met je broer omdat hij haar iets in de schoenen schuift bij mensen die ze niet kent (probleem opgelost) of je leert haar heel snel kennen inclusief reacties onder druk (probleem ook opgelost)
Ik zou er geen problemen mee hebben en juist heel leuk vinden. Mooie kans ook om zelf je conclusies te trekken ipv af te gaan op verhalen die je via via binnen krijgt!
Als je er zo tegenop ziet valt het vast heel erg mee. Dat zij mee wil geeft aan dat zij jullie wil leren kennen. Gezellig toch juist. Geef haar een kans en bedenk hoe spannend het was toen jij je schoonfamilie ontmoette.
Ik heb dat dus precies zo. Ik ben helemaal niet moeilijk in de omgang met mensen maar ik vind het zo akward om dan ineens met "nieuwe" familieleden geconfronteerd te worden. Zelfde met stief neefjes en nichtjes die je nog nooit gezien hebt en dan ineens met pakjesavond mee doen. Ja ik kan het niet helpen, ik wordt er vreselijk ongemakkelijk van.
Ik zou er wat positiever in gaan en denken hoe meer zielen hoe meer vreugde. En haar het gevoel geven dat ze welkom is, dan komt het vast allemaal wel goed. Als je er al negatief in gaat dan ben ik bang dat je daarmee je eigen weekend maar ook die van de rest verpest.