Wij gaan nooit een weekend weg. Ik zou daarom met ons jubileum (12,5 jaar getrouwd) wel willen. Het is het weekend van 10/11 december. Eerst dacht ik overnachten tussen de dieren, bij Beekse Bergen, maar als het vanaf 17.00 donker is vind het zonde van het geld. Slagharen had mij leuk geleken, maar ik zie net dat zij echt alleen in het weekend open zijn. Ik zou graag van vrijdag tm maandag gaan. (nog uitzoeken maar ik hoop dat kinderen ook recht hebben op een vrije dag met dit jubileum). Mijn man wil geen feest geven. maar onze ouders, vooral 1, wordt hard slechter qua gezondheid. Misschien moeten we toch ervoor kiezen om in het weekend van ons jubileum uit eten te gaan met ouders/broers,/zussen. En dan in het voorjaar of de meivakantie alsnog zo'n weekend doen wat in de zomer leuker is. Maar misschien hebben jullie leuke tips voor een weekend weg midden december? Ik denk dan het is de tijd tegen kerst aan, dat moet toch leuk zijn. De kinderen zijn dan bijna 11 en 8,5. Tips?
Ik wilde ook de Efteling voorstellen. Of Limburg en dan een uitstapje maken naar een kerstmarkt als jullie dat leuk vinden. Het is ook maar net wat de verwachtingen zijn. Willen jullie op een park met allemaal faciliteiten zoals center parcs, dan hoef je het park bijna niet af en maakt de omgeving ook niet zoveel uit. Op Veepee zijn overigens aanbiedingen voor de Efteling en Beekse bergen (laatste waren wij vorig jaar december en ik had er geen moeite me dat het snel donker werd. Er hingen mooie lichtjes, er was een schaatsbaan, erg leuk allemaal). Beekse bergen Safari park kost daarmee 495 euro (9 december 3 nachten) Efteling kost daarmee 720 euro voor 3 nachten. Je kan het natuurlijk ook ipv een weekend weg met de familie uit eten gaan, maar als de portemonnee het toestaat hoeft het een het ander niet uit te sluiten.
Ja bijvoorbeeld centerparcs bij Valkenburg en dan de kerstmarkt in de grotten bezoeken. https://www.kerststadvalkenburg.nl/
Citytrip Berlijn Kerstmarkt, de zoo, genoeg bezienswaardigheden, shoppen Of andere mooie grote Duitse stad.
Bedankt voor alle tips. De Efteling heb ik dus helemaal niks mee dus valt af. Disneyland wil ik heel graag maar is wel lastig mbt dat wij geen autorijders zijn. Dan is de Thalys een oplossing idd. Ik hoop het ooit te doen maar mijn man ziet het niet zitten en ook qua kosten nu nog niet. Ik denk haast dat we gaan voor ouders/broer/zus en gezin thuis uitnodigen in weekend van trouwdag en dan mooie taart en lekkere hapjes, wat luxer dan normaal op tafel. Want dan kan mijn zieke moeder (hopelijk is ze er dan nog) erbij zijn en is het voor haar het minst ongemakkelijk. En juist bij elkaar zijn vind ik zo belangrijk nu het nog kan. En dat we dan in de meivakantie met ons gezin alsnog 3 nachten Slagharen gaan doen, wat toch wel echt hoog op ons wensenlijstje staat. Want die is in december alleen maar weekends open en 1 nacht vind ik tekort.
Wij doen weleens een centerparcs mystery park via bungalows.nl. Je gaat naar een 4 of 5 sterren park in Nederland. Altijd een subtropisch zwembad en kinderboerderij ect. Maar stukken goedkoper dan wanneer je via centerparcs zelf boekt.
Hof van Saksen zou ik doen. Erg mooi park en in de winter mooi aangekleed. Veel te doen. En ook extra dingen te boeken.
Juist beekse bergen, overdag lekker struinen en in de avond heerlijk in het huisje. Ik vind het heerlijk om weg te zijn in de winter, juist dat vroege donker heeft wat
De parken die meedoen met Center Parcs Mystery Park Nederland: het Heijderbos en het Meerdal in Limburg, de Eemhof in Flevoland, Port Zélande aan de kust, de Kempervennen in Brabant, de Huttenheugte in Drenthe en Park Zandvoort in Noord-Holland. Zo te zien idd altijd een subtropisch zwemparadijs ja. En je kan gewoon Nederland aanklikken. Het is overigens niet perse heel goedkoop zie ik. 425 voor bv het eerste weekend herfstvakantie.
Voor zoiets speciaals zou ik Centerparcs of Hof van Saksen aanraden! het HUP hotel in Mierlo is ook super leuk. Ik weet niet hoe het park Marveld is in de winter maar ze hebben recent het zwembad uitgebreid met een waterbaan. Moet ook heel leuk zijn!
Je hebt verschillende soorten. Moet je even op de site kijken. Wij zijn afgelopen jaar 3 keer geweest en toen was het alleen in Nederland. (ik weet het, eigenlijk een beetje te gek, maar het is zo lekker goedkoop)
Wij Wij gaan in december en delen met een stel een 6 pers huisje. Wij betalen 130 per stel. Maar ik moet er wel bij zeggen dat 1 vriend van ons altijd extra kortingscodes kent ect. Ik weet niet hoe hij het doet, maar het is altijd goedkoper dan wanneer ik kijk.