Onze zoon gaat wel eens uit logeren. De eerste keer was hij ongeveer 6 maanden oud. Hij gaat dan logeren bij mijn ouders of bij mijn schoonouders. Dat is heel vertrouwd voor zowel ons als voor hem. Nu gaat hij ongeveer eens per 2 maanden uit logeren. Hij heeft het er altijd prima naar zijn zin en mijn vriend en ik genieten van een weekendje samen. Naar mijn mening kan een logeerpartijtje heel leuk zijn.
Hij gaat dan 2 nachtjes naar mijn ouders.. dus heel vertrouwt. Als wij een midweek weg zouden gaan; zou ik het zelf ook niet doen! T is heel moeilijk, maar hij vermaakt zich altijd prima bij mijn ouders. ben heel benieuwd!!
Mijn oudste (13) heeft wel veel gelogeerd, ik was toen nog heel jong en wilde met alles meedoen. De middelste (6) en de jongste hebben nog nooit gelogeerd. Mijn dochter wil dat pertinent niet en het is ook niet nodig. Als er iets belangrijks is dan gaan ze, of mee, of 1 van ons gaat. We hebben allebei ook niet de behoefte om samen weg te gaan.
Allereerst moet je doen, wat bij je past en wat goed voelt. Als het niet goed voelt, dan ga je er ook niet van genieten. Is het belangrijk genoeg om te gaan? Ik ben ook van mening dat je zodra je kindje is geboren je al begint met loslaten. Dat kan al heel klein zijn, als je moet werken je kindje naar de oppas brengen. Daar kan logeren ook bij horen. Ik denk dat dit heel persoonlijk is, en er geen goed of fout is, maar dat je vooral je gevoel moet volgen. Persoonlijk heb ik er niks op tegen om mijn kids te laten logeren. Niet te pas en te onpas, maar als het nodig is. Ik zie dat mijn kinderen het goed doen en leuk vinden. Het maakt je kind denk ik ook wat flexibeler. Ik ben echt van rust en regelmaat en dat kun je ze juist bieden als je ergens naar toe moet als je kinderen niet mee kunnen. Ook ben je zelf ook nog man en vrouw en kan het heerlijk zijn een keer weg te gaan zonder kids. Voor mij dan hooguit 1 nachtje hoor, want anders mis ik ze teveel. Sommige doen dit langer, maar dat voelt voor mij niet goed. Dus ieder voor zich denk ik
Ik zou het niet doen, niet een heel weekend en zeker niet in het buitenland en al helemaal niet beide ouders . Bij M gingen we pas met 2,5 jaar voor het eerst 1 nachtje weg. T was toen 7 maanden. Mijn ouders kwamen toen bij ons in huis. Waarschijnlijk doen we dat nu weer in sept, dan is S 6 maanden. Maar goed, dan zijn we op max 1u reisafstand en wel in vertrouwde omgeving. Ik denk dat je kindje je zeker kan missen al is dat niet zo bewust en manier van reageren zal verschillen van kind tot kind.
Ons zoontje ging ook voor het eerst uit logeren toen hij 6 maanden was. Ik vond het vreselijk! Maar toen we eenmaal weg waren, was het toch ook wel weer fijn. En mijn zus vond het helemaal geweldig weer even voor haar neefje te mogen zorgen. Probeer er maar van te genieten!
Mee Toen mijn ex s-moeder overleed is ze ook mee naar de dienst en crematie geweest. ze is ook al mee geweest naar een restaurant of verjaardag. Ze sliep toen ze klein was goed in de wandelwagen bak en nu in een campingbedje. Moet wel zeggen dat ze (misschien ook daardoor) een makkelijk mee te nemen kind is. En mijn kind gaat voor op alles, hoe leuk iets voor mij ook zal zijn, ik ben haar mama en mocht het echt echt echt niet kunnen maak ik de keuze om bij haar te zijn. Maar meestal is er wel een mouw aan te pas hoor
Nu moet ik ook zeggen dat ik totaal de behoefte niet heb om zonder mn dochter weg te gaan omdat dat zo ''leuk'' zou moeten zijn... ik snap die behoefte bij andere ook niet, maar ik respecteer het wel.
Ik moet binnenkort ook een dag en nacht weg en krijg nu al kriebels als ik er aan denk maar mijn kindje is dan nog wel maar 3 maanden... pfff ik zie het nog niet zitten maar kan er echt niet onderuit, ik ga denk de hele tijd met de schrik zitten maar als het echt niet lukt ga ik ons kleintje gewoon als is het midden in de nacht halen maar inderdaad als je in londen zit is dat wat moeilijker maar je kindje zal vast in de watten gelegd worden door de oppas
Dit! Ons zoontje logeert elke maand denk ik wel een nachtje bij m'n ouders of schoonouders. Soms komt het heel handig uit als m'n vriend en ik 's avonds allebei iets hebben wat we niet kunnen afzeggen en zelf geniet ik ook erg van zo'n nachtje doorslapen (en soms ook nog uitslapen!) hoor! Toen Steven 3,5 maand was, ben ik 2 nachten naar Lowlands geweest en over een paar weken ga ik naar Oerol met vriendinnen en in de zomer ben ik een week lang vrijwilliger op een zomerkamp in de Ardennen. Ik ben stapeldol op ons zoontje, maar vind het af en toe ook heerlijk om even alleen rekening met mezelf te hoeven houden (of met mezelf en m'n vriend als we een paar daagjes samen weg zijn) ik word daar gewoon een relaxter en leuker mens van en dus ook een leukere moeder. Maar TS, doe wat je hart je ingeeft. Ik denk dat je je ouders ook een groot plezier doet met het logeerpartijtje, toch? Onze ouders vinden het altijd echt een feestje! Je kunt met ze afspreken dat ze af en toe een update sturen per sms ofzo. Dat deden wij in het begin ook. Na twee nachtjes ben je weer thuis en Londen is niet het eind van de wereld. Ik zou zeggen: geniet ervan!
we zijn het weekend naar London geweest.. Benji heeft er niks van gemerkt en het gezellig gehad. Ik had het echt wel ff moeilijk de volgende dag.. Maar heerlijk om hem dan weer in je armen te kunnen nemen!
Goed dat je gegaan bent en dat jullie het leuk hadden! Fijn inderdaad hè, om hem na een paar nachtjes weer tegen je aan te kunnen pletten