Geloof dat ik overdrijf... bang voor oorontsteking.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bajou, 23 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Hai mama's...

Het is hier eindelijk lekker weer aan het worden (België), momenteel 20graden buiten dus top!

Maar ik heb geloof ik een beetje een "tik"... het waait best nog hard. Ik ben altijd bang dat m'n zoontje een oorontsteking krijgt van die wind.(heeft tot nu toe zo'n 3tal keer gehad)

Hij krijgt momenteel 2 kiezen dus is sowieso NU gevoelig aan oorontsteking. Daarom dus ben ik zo voorzichtig.

Reden waarom ik die zo absoluut wil vermijden is omdat er dan altijd een antibiotica-kuur volgt en heb er een hekel aan.

Ik moet me echt inhouden om hem geen muts op te zetten :):):)
    (weliswaar een dunne, katoenen)

Zeg me ff... overdrijf ik?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    krijg je van wind oorontsteking dan?

je kunt altijd watjes in zijn oren stoppen, is minder warm dan een muts:D

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Lijkt me dat je van de wind geen oorontsteking krijgt, toch...? Hooguit icm vocht (bij zwemmen bijv.), dus dat zou ik wel vermijden, maar alleen de wind..? Nee, hoor, daar heeft Sil echt nog nooit oorontsteking van gekregen en die heeft er ook echt al meer dan genoeg gehad ;)

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Serieus...?

Ik dacht altijd dat je oorontsteking kon krijgen van teveel tocht/wind.

Zowel oma, moeder als schoonmoeder hamerden altijd op een muts "voor de oortjes". :)

Zou ik me nu serieus voor niks zorgen maken?

Moet wel zeggen dat bij veel wind mijn oren soms pijn doen?

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Het kan wel een vervelend gevoel geven als er harde/koude wind recht op je oor staat, maar dat is gewoon door de kou of door de kracht van de wind. Oorontsteking ontstaat meestal door vocht dat niet weg kan vanuit het oor, bijna altijd als gevolg van een verkoudheid. Je hebt wel gelijk dat kinderen gevoeliger zijn voor oorontsteking bij doorkomende tanden/kiezen, maar er komt dan eigenlijk altijd ook een verkoudheid bij die de feitelijke oorzaak is.

Tenminste: dat is mijn ervaring (als kind veel meegemaakt en nu met mijn zoon helaas ook)

6. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ja is vervelend he :( En je kan niet heel veel doen om hun te helpen daarmee.

Ik heb het als kind ook vaak gehad (herinner me nog HEEL goed hoeveel pijn dat deed... - misschien vandaar mijn overbezorgdheid-)
    Heb nu zelf littekenweefsel op mijn trommelvlies. En een lichte ruis in de oren als gevolg.

Zoontje valt best mee, 3 keer op 20maanden tijd vind ik nog te doen?

Is wel een hele opheldering voor mij :D dacht echt dat het door tocht/wind/koude lucht kon komen.
    Bedankt iig!

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Misschien heb je iets aan dit linkje: Oorpijn

Succes! Ik vind het ook een ramp, maar sinds mijn zoon buisjes heeft (hij was toen 1 jaar en 10 maanden en had in een half jaar 5 oorontstekingen gehad) gaat het echt veel beter! Nog wel gehad, maar veel minder last omdat de rottigheid goed weg kon door de buisjes...

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een muts is niet nodig, maar wel een zonnehoedje of petje hoor, als ze lekker in de zon aan het spelen zijn! Kleine bolletje moet je beschermen tegen de zon. Hier ook heel vaak een muts ( kou ) of een zonnepetje ) bij zon op.

9. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Goed linkje idd... Dank je!
    Denk dat ik me dan gewoon minder zorgen kan/mag maken over de wind. Wel fijn!

Heb idd al vaak over die buisjes gehoord, fijn dat er in elk geval een oplossing IS !

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Met wind ooronsteking? Ik heb daar nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn.

Hier ook een mannetje wat geregeld oorontstekingen heeft, antibiotica vind ik niet zo fijn, het liefst zo min mogelijk.
    Ik heb de laatste keer oor druppels gehaald, ben de naam kwijt waren rond de 15 euro. En na 1 dag ging het al zoveel beter.
    Misschien is dat wat voor je kindje als hij weer oorontsteking krijgt. Kun je bij de drogist krijge

11. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    @suusjeuh, ja een pet heb ik idd voor de zon. Moet hij ze enkel nog aan willen houden ;)
    Doe 'm vaak een lichte trui met capuchon aan, die haalt hij niet zo snel van z'n hoofd.

@jada, geloof dat ik op dat gebied verkeerd opgevoed ben door mijn oma, mama en schoonmoeder :D
    Heb m'n hele leven niks anders gehoord "mutsje voor de oortjes, tegen de tocht" etc. Haha gekke dames.

Ik hou ook niet van AB, maar als m'n ventje ziek is en ik ga naar de HA krijgt hij vaak ineens AB. Dus da's niet zo fijn...
    Ga je tip met die druppels iig onthouden!

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Als ik het niet vergeet zal ik vanavond even voor je kijken hoe het heet.

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    otalgan denk ik?

Hier al 5 keer oorontsteking en inmiddels ook buisjes dus we hopen maar dat we vanaf zijn..

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Nee het is geen otalgan, dat mag je ook niet gebruiken bij ontstekingen volgens mij.

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    geen idee, mij man gebruikt ze altijd als hij oorpijn heeft..

16. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ben benieuwd!

17. adi

adi Niet meer actief

Ikzelf krijg wel vaak hoofdpijn van de tocht. Maar geen oorontsteking.
    Overigens ben ik hetzelfde opgevoed als jij :). Mijn oma gelooft er heilig in dat je hersenvliesontsteking kunt krijgen als je met natte haren naar buiten gaat als het koud is :)

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Geloof dat het niet goed is als het open springt. Maar weet ik niet zeker hoor.

Heb het even opgezocht het is Oteed H.
    Ik vond het heel prettig spul

19. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Wind kan idd geen ooronsteking veroorzaken, maar als je kind al last heeft van zijn oortjes kan de wind wel erg veel pijn doen als die op zijn oortje blaast. Wat je zou kunnen proberen om ooronsteking te voorkomen is zijn neusje sprayen met een zoutoplossing. Die zorgt ervoor dat de holten open blijven en vocht makkelijk weer weg kan.

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb het even nagekeken en je mag otalgan niet gebruiken bij een loopoor.

Deel Deze Pagina