Pijnlijke eisprong 7 maanden na bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Knijn, 13 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Beste verloskundigen,

Voordat ik zwanger werd voelde ik mijn eisprong helemaal niet. Na mijn bevalling (oktober 2010) kon ik mijn eisprong wel voelen, het deed toen geen pijn.
    Alleen de laatste 2 keer doet het echt zeer! Ik heb ontzettende buikpijn van/tijdens mijn eisprong. Is dat normaal?
    Moet ik hier iets mee?

Groeten Knijn.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

vervelend voor je. We horen het vaak datje na een bevalling je eisprong gaat voelen en ook dat het pijnlijk kan zijn. Je kunt dan een ibuprofen samen met een paracetamol nemen. Dat helpt vaak wel.

Mirjam

3. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik kan er verder dus niks aan doen om ervoor te zorgen dat het geen pijn meer doet? Gaat het weer over?
    Ik had er nog nooit van gehoord, was al bang dat mijn eierstokken niet goed hun werk deden of verstopt zaten o.i.d. Ben wel blij te lezen dat je het vaker tegenkomt.
    Het enige wat ik dus kan doen is pijnstillers nemen?

Groeten Knijn.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja of de pil nemen, die legt je cyclus plat en dan heb je geen eisprong. Soms wordt het in de loop van de tijd minder, maar meestal blijf je het wel voelen. Of weer zwanger worden natuurlijk:), dan heb je er ook geen last van!

Mirjam

5. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha, nou nee.... Ooit hoop ik wel weer zwanger te worden maar nu nog niet, eerst maar de eerste tevreden houden.
    Ik wil liever ook niet aan de pil. Ik kijk het wel een tijdje aan, mocht het niet beter worden kan ik altijd nog één van de twee opties doen ;)

Bedankt voor je reactie. Hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken!

Groetjes!

Deel Deze Pagina