slapen op de rug gevaarlijk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door amma, 5 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    Hallo,

Ik ben een enorme rugslaper.
    Nu heb ik als zwangerschapsyogadocent geleerd dat het beter is vanaf een week of 20 niet meer plat op de rug te liggen als je je daarvan misselijk of draaerig gaat voelen. Als je je ok voelt, niks aan de hand.

Dus nu ik zelf zwanger ben en me eigenlijk altijd goed voel op de rug liggend, heb ik er niet zo over nagedacht.

Nu hoorde ik afgelopen weekend dat het gewoon echt niet goed is en dat ik moet stoppen met op de rug liggen, want dat het voor het kindje niet goed is zelfs als ik me ok voel op de rug.

Daarnaast las ik net op dit forum ergens dat als de placenta aan de voorkant ligt, op de rug liggen helemaal gevaarlijk is voor het kindje, het hartje zou er door kunnen stoppen?

Is dit waar? Of zijn het indianen verhalen?

Ik probeer zoveel mogelijk op mijn zij te liggen, maar s nachts draai ik gewoon vaak in mijn slaap op mijn rug.....

Dankjewel alvast!

Amma

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi amma,

Je moet gewoon lekker gaan liggen hoe jij lekker ligt, als het namelijk niet meer prettig is voor jou of jou kindje dan draai je automatisch. Je lichaam reageert hier heel goed op. Dus je hoeft je er geen zorgen over te maken!

Imke

Deel Deze Pagina