Hee meiden, Beetje technisch verhaal dus dat laat ik achterwege, in ieder geval komt het erop neer dat ik de dagen die ik had aangevraagd niet steeds kan werken omdat er meer meiden zijn die net moeder zijn en ook precies die dagen willen werken. Nu is tegen mij gezegd dat ik meer weekenden zal moeten gaan werken omdat ik het niet met de oppas kan regelen om andere dagen te werken. Ik baal er van maar het is niet anders en nu zoek ik wat positiviteit... Wie werken er nog meer vaak (2 keer per maand) een weekend? En hoe bevalt dat? Heb je nog wel tijd voor je man/vriend? Wat is er nog meer positief aan? Bedankt!
Wij werken standaard om het weekend, dus gemiddeld 2 weekenden per maand. Ik heb het geluk dat ik bv de ene keer een dagdienst, een ochtenddienst, een avonddienst of een nachtdienst werk. Als de kleine er straks is, zal ik geen nachtdiensten meer werken maar nog wel ochtend-dag-avonddiensten. Wat betreft tijd voor je man of gezin; dat hangt af van welke dienst ik werk. We hebben nu nog geen kleintje, maar als ik een dagdienst werk ben ik om 16.00 thuis en hebben we nog een gewone middag en avond samen. Als ik een late dienst werk begin ik om 15.00 uur en zie ik mn man niet veel omdat hij altijd uitslaapt ( hij werkt 5 nachtdiensten per week dus is in het weekend ook niet om 8 uur uit bed ) maar heb ik wel overdag tijd om van alles te rommelen in huis, bv winkelen en als het kleintje er is kan ik ook nog tot 14.30 ofzo met de kleine opstap en thuis bezig zijn. Ik ben dan om 23.00 weer thuis dus zie 's avonds mn man nog een uurtje of wat voordat we naar bed gaan. ( Staat een wat kortere nacht tegenover, maarja da's enkel in het weekend ) Tsja, ik hou niet van weekends werken sinds ik met mn man samen ben, vroeger vond ik het niet erg toen ik alleen was, nu ben ik liever thuis maar in de zorg hoort het er nou eenmaal bij.
suusjuh, dank je, ik werk ook in de zorg en precies dezelfde tijden als jij, behalve nachtdiensten. Zo kan je er ook tegenaan kijken ja, fijn dat je antwoordt!! DANK JE!
Hier ook om de week weekenddienst, ongeveer dezelfde uren. Ik vind het met mijn kleintje perfect! Ik heb maar een paar dagen oppas nodig, mijn man of ik kunnen hierdoor zelf veel opvangen. Dit vind ik super voor mijn dochter, ze is heel vaak bij 1 van ons. Het is wel jammer dat je niet altijd elk weekend bij elkaar bent, maar dat is in principe maar de een deel van de dag/avond. En door de weekenddiensten ben ik doordeweeks ook gewoon lekker bij mijn kindje, heerlijk toch!! hoef ik haar met niemand te delen Morgen heb ik laat-vroeg, dat is wel balen want dan zie ik mijn dochter 25 uur niet!! en het is ook nog mijn 1e werkdag na mijn verlof, dat is dan wel weer jammer.. O.. en nog iets positiefs; weekend werken betekent meer salaris!!
Ik werkte ook altijd om en om de weekenden.... Voor Gijs er was.. Ik werk nu als oproepkracht en werk géén weekenden meer, simpel om de reden dat ik dan geen opvang kan krijgen.. paps werkt 7/7 en is aan t werk op de tijd dat ik van huis moet.. Soms vind ik t jammer, ik mis wel de ORT aan andere kant.. Nu hebben we weekends meer tijd met zn drietjes en vind ik t wel prima zo...
Ik werk ook in de zorg en ik heb het nooit erg gevonden om in de weekenden te werken. Ik vind het juist wel relaxed. De agenda is meestal zo goed als leeg, dus heb je eens een keer tijd om met een bewoner een kletspraatje te maken, een kopje koffie te drinken en dat soort dingen. En daar krijg ik dan nog extra voor betaald ook... Bij ons scheelt het heel erg dat mijn man niet beter weet, zijn moeder werkt ook in de zorg en heeft dat gedaan vanaf dat hij een jaar of 6 was. Zij was ook altijd om het weekend aan het werk. Hij vind het juist wel leuk, exclusieve tijd met de kinderen en ik kan me er niet mee bemoeien... En het voordeel is ook dat hij zich heel goed realiseert dat thuis zijn bij de kinderen echt niet betekend dat je de hele dag op je luie krent voor de tv zit. Ik werk nu nog maar 16 uur in de week, waarvan de vrijdag vast omdat de kinderen dan op het kdv zitten. Die andere uren zijn flexibel, maar omdat dat dan nog maar een dag of 4 is (over een maand) werk ik eigenlijk bijna geen weekenden meer. Nu toevallig deze maand wel 2, maar het gebeurt vaker dat het maar 1x dag per maand is. Jammer, want het scheelt me aan het eind van de maand echt in ORT. (had afgelopen maand 1 heel weekend en ik had meteen 75 euro meer salaris) Het heeft zijn voor en zijn nadelen. Maar wat anderen al zeggen, het hoort erbij in de zorg. Edit: Ik zie mijn man door de weeks ook al weinig omdat hij met zijn eigen bedrijf veel aan het werk is, vooral nu in de vakantieperiode. Maar hij zorgt altijd dat hij thuis is met het eten en hij legt mee de kinderen in bed, en gaat daarna weer werken. Hij is in principe altijd de woensdag avond thuis, de zaterdag vanaf 14.00 uur en de zondag. Ook met dta is het, ik weet niet beter en zolang hij niet die man word die op zondag het vlees komt snijden is het goed...
He meiden ik word er bijna blij van en dan te bedenken dat ik er een nacht niet van heb kunnen slapen :-/ Ik begin nu het gevoel te krijgen: komt wel goed, is zelfs misschien wel een hele positieve verandering... Blijf schrijven meiden want er zit nog steeds n knoop in mn maag (zo bang dat mijn gezin er onder lijdt, maar mijn vriend is wel gewoon de weekenden en vrijdags thuis en door de weeks om 18.30)
snoebeltje, hier nog 1 hoor! ik werk in de zorg met onregelmatige diensten. standaard 2 weekenden per maand heb ik aangevraagd. zo heb ik doordeweeks minder oppas nodig omdat ik dan thuis ben. en in het weekend is mijn vriend thuis. dan blijft de ''opvoeding'' laat maar zeggen toch in het gezin. (niet dat mijn oppas het slecht doet hoor ) maar vind het toch prettig als hij zo min mogelijk naar de oppas hoeft. buiten dat een mooie ort omdat je in het weekend werkt. na mijn vroege dienst ben ik om kwart over 3 thuis en heb ik nog een halve middag en de hele avond met zijn 3e. bij een late dienst heb je een ochtend en halve middag samen. HEERLIJK!
Oh en het lekkerste is; als je een weekend gewerkt hebt - waarbij je het vaak ook wat gezelliger maakt met je collega's en clienten/patienten, het is tenslotte weekend - ben je door de weeks lekker vrij! Ik vind het ook wel een fijn idee dat P straks in het weekend ook gewoon helemaal voor zn kind kan zorgen, ik ben zo'n type dat veel zelf doet, da's makkelijker en dan gebeurt het tenminste gelijk goed. Maar als ik werk mag papa het lekker thuisdoen, dan doet hij maar een keer een luier achterstevoren aan, hij heeft dan ook lekker tijd met zijn kind!
Ik lees ook even mee. Binnekort zal ik ook weer moeten gaan werken, want op dit moment redden we het echt niet...Ik weet alleen niet goed wat ik kan gaan doen. Wil graag in de zorg werken, maar heb er geen opleiding voor. Heb al gezocht naar info over omscholen, maar kan niks duidelijk vinden. Maar ik zit er ook aan te denken om of de avonden of in het weekend te gaan werken, maar ik twijfel heel erg. Ben ook bang dat we dan heel erg langs elkaar leven...
Ik werk 10 tot 15 uur per week in de wijkzorg (thuiszorg) ik doe dit in de avond en weekenden mijn man komt thuis en ik de deur uit, vind het erg prettig zo, hoeven we ook geen oppas!!! ik werk om het weekend sochtends en soms een avond, en alle woensdag avonden en tussen door nog weleens een avond (is maar net op hoeveel uren ik zit) nu vakantie tijd werk ik 4 weekenden achterelkaar aan dit vind ik dan wel erg veel, maar ja we moeten onze collega's helpen om de planning rond te krijgen vind ik, daarna zelf vakantie!!!!!!!
fokje Verdient het nog wel een beetje als je 10-15uur werkt? Ik wil namelijk ook het liefst niet boven de 16uur uitkomen.
Dat is afhankelijk van je opleiding/inschalingsniveau... Je schreef dat je geen opleiding hebt in de zorg, tijdens je opleiding moet je 9 van de 10 keer meer als 16 uren werken. Ook als je bv in de huishouding zou gaan werken, maar dan moet je alsnog overdag werken... Wij hebben bij onze organisatie ( Gehandicaptenzorg ) een functie voor ongeschoolde mensen nl gastvrouw. Op veel plaatsen hebben ze zo iets, dan zorg je voor gezelligheid, het huishouden en ondersteunen van de zorgmedewerkers.
Dat is denk ik wel n beetje onder m'n niveau. Of is dat wel iets waar je n opleiding voor moet hebben. Ik heb de apothekersassistente opleiding mbo niveau 4 afgerond dus zou nu door kunnen naar HBO.
Ik werk ook om het weekend (nu verlof) en tja... het heeft z'n voor en nadelen. Aan de ene kant vind ik weekenden werken erg relaxt, niet de drukte van door de weeks, er hangt een fijne sfeer. Wat mijn man betreft, die moet 1x in de 2 weken een voetbalwedstrijd missen en daar baalt ie wel van. Maar omdat we geen oppas hebben is het gewoonweg niet anders. Hij is overigens iedere maandag vrij, we hebben dus genoeg tijd samen. Als ik minder weekenden wil werken, betekend het dat ik meer door de weeks moet gaan werken en dat betekend minder vrije tijd en ik heb meer dagen opvang nodig. Dus nee, ik vind het prima zo.
tja ik vind van wel, heb altijd onregelmatigheids toeslag omdat ik nu savonds en weekends werk voorheen werkte ik 20 tot 30 uur en dan vaak alleen sochtends en soms 12 uur en enkelt een avond door de week en om het weekend sochtends. werk nui de helft minder kwa loon niet veel op achteruit gegaan misschien 100 euro, maar ja ik verdien nu ook meer dan 3 jaar terug
Hey ! Ik vind het heerlijk onregelmatig werken. Als ik de weekeinden werk ben ik daarvoor door de week weer extra vrij. We houden toch nog wel vrije weekeinden over om samen wat te doen. Mijn vriend is altijd op vrijdag vrij en ik probeer ook of de vrijdag vrij te zijn of het weekeinde. Maar dat lukt niet altijd. Als ik een late dienst heb hoeft ze maar een paar uur naar het kdv. Nee ik zou geen regelmatig werk willen doen.
waarom ga je de apotheek dan niet weer in? ik weet niet welke regio je woont maar in de meeste ziekenhuisapotheken is er zo werk te vinden! gr. wup (apo.ass. in een ziekenhuis!)
Hoi hoi, Zelf heb ik een zoon van 3,5 en werk sinds hij 5 maanden was onregelmatig,....ik vind het ideaal en soms ook wel weer heel erg lastig,....vooral in de weekenden als je wat als gezin wilt ondernemen, of dat je met de feestdagen moet werken, vind ik echt een heel stuk minder, al hoef je minder te werken dan een fulltimer. Bij ons is het zo dat wanneer je 50% werkt, je om het weekend werkt, maar dan het ene weekend een heel weekend en de andere maar 1 dag. Door de weeks draai ik alleen maar late diensten of slaapdiensten, in het weekend maakt het niet uit. Qua verdienen,.......ik heb in de dagbehandeling gewerkt en toen voor 60%, toen had ik 300euro minder in de maand dan nu. Ieder werk heeft zijn voor of nadeel! Mij bevalt het tot nu toe goed,...wie weet dat als mijn zoon naar school moet ik toch weer binnen dagverzorging ga kijken. Er werd gevraagd of het een beetje verdient in de zorg,....nou ik ben al heel blij met mijn salaris van 1100 netto in de maand voor nog geen 18 uurtjes werk!
Ik werk ieder weekend van 12/23 ik heb er geen problemen mee nu ben ik lekker 4 dagen doordeweeks thuis en willen we iets leuks doen nemen we een dagje vrij. Ik werk in de horeca